Laufenn świętuje swój jubileusz

Od 2015 roku Laufenn – marka siostrzana producenta opon Hankook – oferuje w Europie wysokiej jakości opony przeznaczone do samochodów osobowych.

Pięć lat później wprowadza na rynek opony do pojazdów użytkowych. Dziś Laufenn to globalna marka obecna w ponad 100 krajach. Rozwojowi obecności na rynku towarzyszyło poszerzanie portfolio produktów: Od debiutu na rynku europejskim marka Laufenn zwiększyła liczbę rozmiarów opon do samochodów osobowych z 230 do 341, a oferta opon do pojazdów użytkowych obejmuje dziś 18 rozmiarów.

- Nasza marka Laufenn oferuje opony o doskonałym stosunku ceny do wydajności, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności i jakości– mówi Jongho Park, prezes i dyrektor operacyjny Hankook Tire Europe. - Klienci czerpią korzyści z wieloletniego doświadczenia marki Hankook i otrzymują produkt, który spełnia najwyższe standardy oraz odpowiada wszystkim nowoczesnym wymaganiom mobilności. W ten sposób tworzymy sytuację, w której obie strony odnoszą korzyści.

W jubileuszowym roku 2025 marka Laufenn jeszcze bardziej rozszerzy swoją obecność, oferując swoje produkty nie tylko na rynku części zamiennych do samochodów osobowych, lecz także wchodząc w sektor wyposażenia na pierwszy montaż dla europejskiego producenta samochodów. -Zaawansowany proces opracowywania opon na pierwszy montaż oraz okazane w ten sposób zaufanie po raz kolejny pokazują, że marka Laufenn w ciągu zaledwie kilku lat zdobyła uznanie nie tylko wśród klientów końcowych, lecz także w przemyśle – podkreśla Park.

Marka Laufenn rozpoczęła działalność na rynku, oferując letnie opony do samochodów osobowych w segmentach wyczynowym i turystycznym. Następnie wprowadzono letnią oponę X Fit Van do samochodów osobowych i SUV-ów oraz pierwszą oponę zimową na rynek Europy Zachodniej i Środkowej – i Fit do samochodów osobowych i SUV-ów. W kolejnych latach, dzięki wprowadzeniu zimowych opon i Fit ICE z możliwością montażu kolców, przeznaczonych do samochodów osobowych oraz SUV-ów, marka Laufenn rozszerzyła swoją obecność na rynkach Europy Północnej i Wschodniej. Obecnie w ofercie znajdują się nie tylko opony letnie i zimowe, lecz także opony całoroczne. W 2020 roku marka Laufenn zaprezentowała udoskonalone modele S FIT EQ+ oraz G FIT EQ+. Od momentu wejścia na rynek europejski, całkowity udział w rynku marki Laufenn wzrósł czterokrotnie.

Do finału obecnego wielkiego testu opon letnich Auto Bild (wydanie z 6 marca 2025) zakwalifikował się również model S Fit EQ+. Jury pozytywnie oceniło oponę za „krótką drogę hamowania, przyzwoite parametry w przypadku aquaplaningu, dobry komfort oraz niski poziom hałasu toczenia”. W kategoriach „opór toczenia” i „cena/wydajność” model S Fit EQ+ uplasował się w pierwszej dziesiątce.

Laufenn świętuje również rocznicę wprowadzenia na rynek opon do pojazdów użytkowych: od pięciu lat marka oferuje w Europie opony do samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep. Oferta skierowana jest przede wszystkim do mniejszych i średnich operatorów flot, którzy cenią sobie niezawodność i jakość produktów uznanego producenta opon.

W celu dalszego zwiększania rozpoznawalności marki Laufenn, Hankook planuje intensyfikację działań marketingowych. Ponadto w niedalekiej przyszłości zostanie wprowadzona nowa generacja letnich i zimowych opon przeznaczonych do samochodów osobowych.

Aktualnym przykładem strategicznego rozwoju marki Hankook jest wprowadzenie Optimo jako kolejnej marki siostrzanej. Marka Optimo uzupełnia dotychczasowe marki premium i marki siostrzane firmy Hankook, obejmując swoim portfolio produktów przeznaczonych do samochodów osobowych segment rynku o rosnącym popycie. Krok ten podkreśla strategię pozycjonowania firmy jako dostawcy wielu marek. Dzięki zróżnicowanemu portfolio marek firma Hankook umacnia swoją pozycję rynkową w Europie i jeszcze lepiej dostosowuje swoją ofertę produktów do różnych potrzeb klientów.

Od sezonu 2021/22 Laufenn jest oficjalnym sponsorem UEFA Europa Conference League. Partnerstwo to podkreśla dynamiczny rozwój marki i wzmacnia jej pozycję na strategicznie ważnych rynkach zbytu.

- Dzięki stałemu poszerzaniu portfolio produktów i rosnącej obecności na arenie międzynarodowej firma Laufenn ugruntowała swoją pozycję jako silna marka Hankook – podkreśla Jang Hyuk Moon, wiceprezes ds. marketingu w Hankook Tire Europe. - Również w przyszłości marka Laufenn będzie koncentrować się na jakości i bliskości z klientem, aby dalej rozwijać swój sukces.