Koncentracja na kliencie

Arjen Kraaij, zastępca dyrektora generalnego TIP Group, dzieli się wizją firmy i strategicznymi filarami, które definiują TIP Group 2030.
-Aby być wiarygodnym partnerem, nie wystarczy dostarczać właściwe rozwiązania. Musimy zapewnić, że są one łatwo dostępne, zintegrowane i optymalnie dostosowane do wymagań Naszych Klientów. Ciągła i kompleksowa obsługa Klienta znajduje się w centrum naszej Strategii 2030 TIP Group.
Optymalizacja wydajności i transformacja energetyczna
Przyszłość branży transportowej i logistycznej jest determinowana przez dwa kluczowe cele: stworzenie najlepszej obsługi Klienta i zmniejszenie wpływu branży na środowisko. Te dwa aspekty są ze sobą ściśle powiązane.
-Skupiamy się na umożliwieniu naszym Klientom płynnego działania, nawet wtedy, gdy rynek się zmienia. Zadajemy sobie pytania - w jaki sposób możemy lepiej wspierać integrację nowych technologii; jakie zmiany musimy wprowadzić do naszej floty i portfolio usług, aby sprostać zmieniającym się potrzebom; w tym miejscu pojawia się nasza koncepcja płynności.
Integracja pojazdów elektrycznych z flotą transportową stanowi poważne wyzwanie dla wielu firm. Kwestie związane z określeniem wartości rezydualnej, konserwacją i infrastrukturą ładowania to kluczowe przeszkody, które wciąż uniemożliwiają firmom wykorzystanie nowych technologii.
-Naszym zadaniem jako dostawcy usług jest ułatwienie tego wejścia, zminimalizowanie związanego z tym wysiłku i usunięcie przeszkód w celu stworzenia wartości dodanej.
Jednocześnie zwiększanie wydajności i transformacja energetyczna muszą iść w parze. Nie chodzi tylko o elektryfikację, ale także o zrównoważone rozwiązania z zakresu renowacji i wykorzystanie technologii cyfrowych do optymalizacji wykorzystania zasobów.
Od wizji do wdrożenia: podejście metodą od podstaw - Bottom-up
Strategia TIP 2030 została opracowana metodą Bottom-up. Pracownicy z działów operacyjnych TIP byli aktywnie zaangażowani w kształtowanie przyszłości firmy, będąc blisko Klienta i znając ich codzienne wyzwania.
-Nasza strategia nie jest wyłącznie decyzją kadry zarządzającej, ale procesem rozwoju opartym na współpracy. Zdefiniowaliśmy strategiczne filary i zebraliśmy interdyscyplinarny zespół z różnych krajów i funkcji, aby zapewnić holistyczną perspektywę korporacyjną.
Te obszary nie działają w sposób odizolowany, ale są ze sobą ściśle powiązane. Przykładowo, zarządzanie flotą jest ściśle powiązane z transformacją energetyczną i dotyczy kwestii projektowania floty oraz zapewnienia zgodności z normami środowiskowymi. Transformacja cyfrowa odgrywa tu kluczową rolę, umożliwiając analizę danych w czasie rzeczywistym, konserwację predykcyjną i zoptymalizowane podejmowanie decyzji.
Opłacalność ekonomiczna odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu, że inwestycje w nowoczesne floty, nowe technologie i zrównoważony rozwój są zgodne z efektywnością kosztową i rentownością.
Nastawienie na Klienta jako podstawowa zasada strategii TIP
Głównym elementem strategii TIP jest Koncentracja na Kliencie. Celem firmy jest oferowanie kompleksowej oferty usług, które są optymalnie dostosowane do wymagań Klienta.
-Naszym zadaniem jest nie tylko dostarczanie pojazdów lub usług, ale także zrozumienie i aktywne wspieranie całej działalności naszych Klientów. Oferujemy nie tylko wynajem pojazdów i usługi warsztatowe, ale kompleksową obsługę: rozwiązania cyfrowe dla bardziej efektywnego planowania, mobilne pojazdy warsztatowe, minimalizujące przestoje i prewencyjne czynności konserwacyjne pozwalające uniknąć problemów przed ich wystąpieniem. Jeśli Klient ma jakąś potrzebę, reakcja musi być szybka, nieskomplikowana i skuteczna.
Rozszerzenie usług warsztatowych
Kluczowym elementem strategii rozwoju TIP jest rozbudowa sieci warsztatów i dywersyfikacja usług. Obejmuje ona także usługi remontowe.
Rozszerzając własną sieć warsztatów o 30% do ponad 160 lokalizacji w ciągu najbliższych pięciu lat i integrując nowe technologie, TIP dąży do poprawy dostępności do serwisu i skrócenia czasu naprawy.
ONE TIP: Ujednolicona obsługa Klienta
Dzięki podejściu ONE TIP dostawca usług wynajmu zapewnia, że obsługa Klienta we wszystkich lokalizacjach TIP w Europie jest na jednakowo wysokim poziomie oraz standaryzuje metody i procesy pracy w firmie.
-Nie chcemy, aby nasi Klienci odczuwali złożoność naszej firmy. Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie flotą, rozwiązania cyfrowe czy usługi serwisowe - musi to być jedna firma. Wymaga to wewnętrznej koordynacji, zoptymalizowanej komunikacji i uproszczonego dostępu do naszych usług.
Zarządzanie flotą: ekspansja na wyspecjalizowane rynki
Zarządzanie flotą pozostaje głównym celem strategii TIP. Dzięki innowacjom technologicznym, integracji pojazdów niskoemisyjnych i spełnieniu wymogów regulacyjnych, flota pojazdów na wynajem ma zostać powiększona z obecnych 90 000 do 100 000 pojazdów w ciągu najbliższych pięciu lat. TIP ogłosił silny wzrost w określonych sektorach, takich jak budownictwo oraz branża odpadów komunalnych
i utylizacji. W tych sektorach transformacja w kierunku przyjaznych dla środowiska i bardziej wydajnych pojazdów postępuje szybko. TIP wspiera tę zmianę dzięki pojazdom dostosowanym do indywidualnych potrzeb, elastycznym modelom wynajmu i kompleksowym rozwiązaniom serwisowym.
-Przejście na elektromobilność jest jednym z największych wyzwań stojących przed branżą transportu i logistyki. Naszym celem jest ułatwienie tego przejścia - nie tylko dzięki pojazdom elektrycznym, ale także poprzez ustanowienie funkcjonującego ekosystemu z odpowiednią infrastrukturą ładowania i wydajnymi modelami operacyjnymi.
Cyfrowa transformacja jako czynnik sukcesu
Dane i technologie cyfrowe są kluczowymi elementami sukcesu. TIP polega na telematyce, analizach predykcyjnych i monitorowaniu w czasie rzeczywistym oferując Klientom maksymalne korzyści. Otwarte, interoperacyjne platformy umożliwiają płynną integrację z istniejącymi procesami operacyjnymi.
Strategia z wizją
Strategia TIP nie podąża za krótkoterminowymi trendami, ale opiera się na zrównoważonych innowacjach i doskonałości w zakresie przedsiębiorczości.
-Naszą misją jest aktywne napędzanie branży - nie tylko poprzez infrastrukturę, ale także poprzez dzielenie się wiedzą, modelami finansowania i promowanie innowacji. Pomagamy kształtować zmiany, aby optymalnie wspierać naszych Klientów w dynamicznym otoczeniu rynkowym. Naszą wizją jest bycie liderem nie tylko dziś, ale także za dziesięć lat.