loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Elektromobilność po polsku

Elektromobilność w Polsce nabiera tempa, choć wciąż pozostaje wyzwaniem.

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, na koniec 2024 roku w Polsce zarejestrowanych było około 141 500 pojazdów elektrycznych. W tej liczbie 72,5 tysiąca to pojazdy całkowicie elektryczne (BEV), a pozostałe 69 tysięcy to hybrydy typu plug-in. Dla porównania, w grudniu 2019 roku pojazdów typu BEV było mniej niż 10 tysięcy, co obrazuje niemal 15-krotny wzrost rynku w ciągu ostatnich lat.Według Polish EV Outlook Index, liczba punktów ładowania na koniec 2024 roku wynosiła 8 659, z czego 2 667 to punkty szybkiego ładowania DC. To wynik daleko odbiegający od liderów europejskich, takich jak Holandia, która dysponuje ponad 145 tysiącami ładowarek. Pomimo tego widać wyraźny trend wzrostowy, szczególnie w dużych metropoliach, gdzie infrastruktura jest najbardziej rozwinięta.

 

Dane DKV Mobility: rosnące zapotrzebowanie na ładowania

DKV Mobility, lider w obszarze e-mobilności w Europie, odnotowuje 14-krotny wzrost wartości ładowań kartami DKV Mobility w Polsce w 2024 roku. W sieci akceptacji DKV znajduje się ponad 80% dostępnych w Polsce ładowarek, w tym cała lokalna sieć Tesla Superchargers. Największą aktywność w ładowaniach notują największe polskie miasta – Warszawa, Kraków, Wrocław i Trójmiasto, które odpowiadają za około 36% wszystkich ładowań. Co ciekawe, powiat ostródzki, dzięki swojemu strategicznemu położeniu przy trasie S7, również odgrywa istotną rolę w rozwoju elektromobilności. Z kolei wschodnia część Polski pozostaje słabiej rozwinięta pod względem infrastruktury – w takich powiatach jak augustowski, białostocki czy bieszczadzki, publiczne punkty ładowania nadal są rzadkością.

 

Wyzwania i szanse dla elektromobilności w Polsce

Rozwój elektromobilności w Polsce napotyka na szereg barier. Niejasna przyszłość programu „Mój Elektryk” oraz wciąż niewystarczająca infrastruktura spowalniają adaptację pojazdów elektrycznych. Jednakże rosnąca popularność zastosowań biznesowych - po trochu podyktowana regulacjami z zakresu ESG - takich jak dostawy ostatniej mili, sprawia, że pojazdy elektryczne coraz częściej wykorzystywane są w działaniach operacyjnych firm, szczególnie w dużych aglomeracjach.

-Elektromobilność w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak potencjał tego rynku jest znacznie większy. Kluczowe będzie zrównoważenie inwestycji w infrastrukturę ładowania, szczególnie w mniej rozwiniętych regionach kraju. Dla firm transportowych i logistycznych elektromobilność to nie tylko konieczność, ale i szansa na budowanie przewagi konkurencyjnej - Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Poland

 

DKV Mobility – europejski lider e-mobilności

DKV Mobility, jako jeden z liderów e-mobilności w Europie, stawia na strategiczne partnerstwa i innowacje. Sieć roamingowa DKV Mobility obejmuje ponad 893 000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całej Europie. Oferuje także dostęp do około 24 000 stacji z paliwem alternatywnym. Wszystkie stacje zrzeszone z DKV Mobility, a zatem także punkty ładowania pojazdów elektrycznych oraz stacje z paliwami alternatywnymi są dostępne w aplikacji, dzięki której można zoptymalizować trasę przejazdu. W Polsce DKV Mobility nie tylko wspiera rozwój infrastruktury, ale również edukuje rynek, promując korzyści wynikające z elektromobilności. Dzięki tym działaniom firma konsekwentnie buduje swoją pozycję eksperta i lidera w obszarze zrównoważonego transportu.