loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Shell znowu liderem

Shell 18. rok z rzędu utrzymuje pozycję globalnego lidera rynku środków smarnych. Prestiżowe osiągnięcie koncernu potwierdza najnowszy raport uznanej firmy badawczej Kline & Company.

W raporcie „Globalne środki smarne: Analiza i ocena rynku 2023” znalazły się dane i wnioski dotyczące segmentów rynku, oraz typów i rodzajów produktów. Opracowanie obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których dystrybuowane są środki smarne. Shell utrzymał status numeru 1 wśród światowych dostawców olejów i płynów samochodowych oraz przemysłowych, zajmując pierwsze miejsce we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline. Są to środki smarne do samochodów osobowych, środki smarne stosowane w pojazdach użytkowych oraz przemysłowe środki smarne.

-Utrzymanie przez kolejny rok statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych to dla nas duża satysfakcja. Wypracowana pozycja podkreśla nasze zaangażowanie w dostarczanie odpowiednich środków smarnych i płynów zarówno odbiorcom komercyjnym i przemysłowym, jak i indywidualnym. Wyróżnienie jest efektem oferowania innowacyjnych, najwyższej jakości produktów, które spełniają potrzeby naszych klientów na całym świecie – powiedział Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

Naszą strategię opieramy na niezawodności naszych środków smarnych oraz ich dopasowaniu do najbardziej wymagających warunków eksploatacyjnych. Jednocześnie jesteśmy dumni, że marka Shell, związani z nią ludzie oraz opracowywane przez nas technologie napędzają światowy postęp. Nieustannie dążymy do doskonałości, a raport Kline stanowi potwierdzenie naszych starań. Cieszymy się, że produkty Shell skutecznie wspierają naszych partnerów w ich dążeniu do efektywności i sukcesu – dodał Łukasz Radzymiński.

Utrzymanie przez Shell pozycji lidera i przewagi nad konkurencją było możliwe dzięki rozwijaniu środków smarnych premium, takich jak oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i dostawczych Shell Rimula, a także przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Na wielu najważniejszych rynkach produkty tych marek są najpopularniejszymi środkami smarnymi.

Ponadto Shell dostarcza bardziej zrównoważone rozwiązania, a oferowane przez firmę produkty i usługi dotyczące środków smarnych odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celu koncernu jakim jest uzyskanie zerowej emisji netto do 2050 roku. Postępy w realizacji tego wyzwania są możliwe m.in. dzięki redukcji emisji dwutlenku węgla z własnej działalności, wspieranie klientów w obniżaniu ich śladu węglowego oraz zmniejszanie ilości odpadów. Składają się na to rozwój zrównoważonych opakowań, wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także rozszerzana gama produktów biodegradowalnych. Najbardziej zaawansowane technologicznie środki smarne Shell o niskiej lepkości mogą zwiększyć oszczędność paliwa nawet o 3%1, a w zastosowaniach przemysłowych poprawić efektywność energetyczną nawet o 4%2.

Według najnowszego raportu Kline & Company, Shell utrzymał pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Sprzedaż Shell w 2023 roku w poszczególnych segmentach kształtowała się następująco: 36% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% produkty przemysłowe i 31% środki smarne do pojazdów użytkowych.

 

1 W oparciu o wyniki zużycia paliwa ACEA M111 w porównaniu z branżowym olejem referencyjnym

2 Shell Tellus S4 VE może pomóc zaoszczędzić nawet do 4,4% energii na godzinę we wtryskarce do tworzyw sztucznych (testy Shell i innych firm)