Kolejny Europejski Ład?

Tym razem chodzi o Europejski Ład Przemysłowy. Branża automotive z naszego kontynentu postuluje jego wprowadzenie, o czym była mowa na XIX Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w Warszawie.
Prelegenci wskazali kilka konkretnych i koniecznych działań, takich jak zmniejszenie biurokracji, zwiększenie nakładów na innowacje, dostęp do taniej, zielonej energii czy sprawiedliwe ramy dostępu do danych generowanych przez pojazdy. Inna, ważna kwestia - w najbliższym czasie warsztaty samochodowe, również obsługujące ciężarówki i naczepy, powinny szykować się na duże zmiany, które wprowadzi obowiązek stosowania systemu SERMI (Scheme for Electronic Vehicle Repair and Maintenance Information). To nowe rozwiązanie, które ma regulować dostęp do danych związanych z bezpieczeństwem pojazdów. Doroczne spotkanie, jak zawsze, zorganizowało Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
T&M nr 12/2024
Tekst: Jacek Dobkowski