loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Międzynarodowy raport

Eurowag opublikował międzynarodowy raport na temat kondycji branży komercyjnego transportu drogowego (CRT), Transforming Transportation 2024.

W nim ocenia rozwój sektora na 9 rynkach europejskich, na których obecnie działa firma – są to: Czechy, Polska, Słowacja, Słowenia, Rumunia, Węgry, Bułgaria, Hiszpania, Portugalia. W raporcie znajduje się także przegląd najbardziej wyróżniających się klientów Eurowag, w 4 kategoriach specjalnych z podziałem na rynki: Lider Rynku, Innowator Technologiczny, Gwiazda Zrównoważonego rozwoju oraz Firma z Potencjałem. Kategorie te zostały poprzedzone przekrojowym komentarzem o stanie branży TSL.

-Polska jest niezaprzeczalnie jednym z liderów transportu drogowego w Europie, a sektor TSL rozwija się pomimo licznych wyzwań. W ubiegłym roku potwierdziliśmy swoją pozycję, odpowiadając za jedną piątą przewozów w UE. Sektor transportu drogowego w Polsce według raportu TLP odpowiada za 7 proc. krajowego PKB. Przychody z tej branży wyniosły w 2022 roku aż 375 mld zł, z czego 85 proc. odpowiadało za przewóz towarów wraz z obsługą. Jednym z wyraźnych trendów, który widzimy w Eurowag, jest zwrot w kierunku cyfryzacji przedsiębiorstw. Na co dzień dostarczamy zintegrowane rozwiązania technologiczne i usługowe dla ponad 40 000 klientów w całej UE i widzimy, jak zmienia się podejście do nowoczesnych systemów, ale także do kwestii dekarbonizacji – mówi Grzegorz Wójcik, Country Manager Eurowag w Polsce.

Eurowag od 30 lat obserwuje rynek i wykorzystuje zebrane doświadczenie, by dostarczać nowoczesne rozwiązania, których potrzebuje branża. Przeprowadzone rozmowy z wybranymi klientami pokazują, w jaki sposób można łączyć te innowacje z praktycznymi działaniami, aby pozostawać konkurencyjnym na rynku, a przy tym zapewniać czystszy i wydajniejszy przewóz drogowy w Europie.

-Przedstawiciele transportu i przewoźnicy często się zastanawiają nad tym, czy stać ich na działania proekologicznie. Tymczasem pytanie powinno brzmieć inaczej: Czy firmy mogą sobie dzisiaj pozwolić na niewprowadzanie innowacji w swoim biznesie, biorąc pod uwagę kierunek, w jakim zmierza Europa? Coraz więcej polskich przedsiębiorstw uważa, że nie i z tego względu przygotowują się do zielonej rewolucji lub aktywnie w niej uczestniczą, czego przykładem na polskim rynku jest marka Targor-Truck, o której piszemy w raporcie – dodaje Grzegorz Wójcik.

W kategorii „Lider Rynku“ zaprezentowano przedstawicieli firm, którzy wyróżniają się pod względem wolumenu, lat działalności, czy też pod względem złożoności dostarczanych usług. Dzięki doświadczeniu reprezentanci tej kategorii zbudowali solidne podstawy w biznesie i zoptymalizowali swoje działania tak, by osiągać niekwestionowany sukces na rynku, efektywność i niezawodność. Na polskim rynku w tej kategorii wyróżniono markę Zammler Polska.

W kategorii „Innowator Technologiczny” znalazły się przedsiębiorstwa, które na co dzień wykorzystują nowe technologie do poprawy efektywności operacyjnej w zakresie zarządzania flotą, w tym m.in. telematykę, systemy TMS, płatności mobilne. Firmy te są liderami w stosowaniu nowoczesnych narzędzi, które redukują przestoje i koszty operacyjne, prowadząc do poprawy wydajności i zrównoważonego rozwoju w transporcie. Na polskim rynku w tej kategorii przedstawiono markę Beskidzka Koniczynka.

Kategoria „Gwiazda Zrównoważonego Rozwoju” obejmuje firmy, które wyprzedzają konkurencję w zakresie ekologicznych praktyk mających na celu redukcję emisji CO2 i stosowanie paliw alternatywnych. Firmy te koncentrują się na wykorzystaniu biopaliw, pojazdów hybrydowych lub elektrycznych, aby znacznie zmniejszyć swój ślad węglowy, a także korzystają z oprogramowania do optymalizacji tras, aby ograniczyć niepotrzebną jazdę. Na polskim rynku w tej kategorii wyróżniono wspomnianą już firmę Targor-Truck.

W kategorii „Firma z Potencjałem” znajdują się mniejsze, ale silne biznesy znane ze swojej elastyczności, dogłębnej znajomości lokalnego rynku i niezawodnej obsługi. Ich największą siłą jest często zdolność do szybkiego dostosowywania się do potrzeb klientów i oferowania spersonalizowanego podejścia, które buduje silne relacje.

Prezentując historie wybranych kluczowych klientów, Eurowag inspiruje inne firmy do wprowadzania innowacji i ulepszania swoich usług. Ponadto raport Transforming Transportation 2024 może być również wykorzystywany do prezentacji firmy na międzynarodowych targach.