loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Prometeon i Martin Macík Jr.

Prometeon Tyre Group stanie u boku Martina Macíka Jr, zwycięzcy poprzedniej edycji najtrudniejszego rajdu na świecie.

Będzie on bronił tytułu w Dakarze 2025, dzięki czemu Prometeon będzie mógł potwierdzi swoje zaangażowanie w sporty motorowe na wysokim poziomie. Prometeon wyposaży sześć ciężarówek rajdowych czeskiej firmy MM Technology w nowe opony S02 Rally, w tym fabryczną ciężarówkę zespołu Martina Macíka Jr., "Benny, the Big Guy".

W dniu 11 grudnia CTO Prometeon wziął udział w konferencji prasowej w centrum Pragi z utytułowanym kierowcą Martinem Macíkiem Jr. oraz innymi członkami zespołu i sponsorami MM Technology. Prometeon pokazał nowe opony, a przedstawiciele z MM Technology zaprezentowali nowy design kombinezonów zawodniczych, kasków i naklejek na samochody wyścigowe, które są teraz zdominowane przez czerń z bielą i nazwą producenta opon.

Oprócz "Benny'ego", MM Technology przywiezie na Dakar 2025 inne pojazdy zbudowane z ram opracowanych w Centrum Technologicznym Sedlcany w Czechach. W sumie dziewięć ciężarówek, z których sześć wyposażonych będzie w opony Prometeon . Wśród znanych kierowców są Kees Koolen, Mitchel van den Brink i Danilo Petrucci, który po raz pierwszy poprowadzi ciężarówkę w barwach zespołu Italtrans.

Prometeon Tyre Group została oficjalnie utworzona w 2017 roku jako spółka wydzielona z działu przemysłowego Pirelli, koncentrująca się na oponach ciężarowych, z zakładami produkcyjnymi wTurcji, Egipcie i Brazylii. Około 30 inżynierów i innych ekspertów firmy było zaangażowanych w rozwój opon do Dakaru. Niektórzy z nich, między innymi, brali udział w testach w niezwykle wymagających warunkach we współpracy z MM Technology.

Nowe opony Prometeon S02 Rally zostały zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach, takich jak te na arabskiej pustyni, i zostaną poddane próbie podczas dwóch intensywnych tygodni wyścigów; wydarzenie oficjalnie rozpocznie się 3 stycznia 2025 r. prologiem, po którym nastąpi 12 etapów na wymagającym terenie, takim jak piasek, błoto i skały.

-Ten projekt współpracy ma kluczowe znaczenie dla naszego zespołu. - powiedział Martin Macík Jr. -Opony Prometeon już udowodniły swoją niezawodność i wysoką wydajność, dlatego chętnie przetestujemy je i w tym wyścigu. W tak ekstremalnym środowisku wiemy, jak ważne jest poleganie na najnowocześniejszych materiałach i technologiach.

-Jesteśmy dumni, że możemy przenieść naszą współpracę z Martinem Macíkiem Jr. i MM Technology na Dakar 2025. Doświadczenie zdobyte w ciągu ostatniego roku w zawodach rajdowych, zwłaszcza w Dakarze 2024, pozwoliło nam przetestować i ulepszyć nasze opony. Opona S02 Rally jest wynikiem ciągłych innowacji Prometeon i została zaprojektowana, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom Dakaru dzięki wzmocnionej konstrukcji, zaawansowanej mieszance i bieżnikowi zoptymalizowanemu pod kątem ekstremalnych terenów. Dakar 2025 to dla nas ważna okazja do dalszego testowania i doskonalenia naszych produktów, przenoszenia doświadczeń i spostrzeżeń z torów terenowych na rozwiązania, które oferujemy naszym klientom.- stwierdził Alexandre Bregantim, Chief Technology Officer w Prometeon

 

Opony Prometeon Series 02

Prometeon S02 Rally jest częścią nowej serii 02, wykorzystującej ten sam pakiet technologiczny, ale dostosowany do zawodów rajdowych. Został zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową integralność strukturalną w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych. Ściany boczne zostały wzmocnione, aby wytrzymać duże siły uderzenia, ostre kamienie i powierzchnie ścierne typowe dla środowisk rajdowych. Bieżnik został zaprojektowany specjalnie z myślą o zmiennych i nieprzewidywalnych terenach wyścigów rajdowych, zapewniając wyjątkową przyczepność na żwirze, błocie i asfalcie. Mieszanka bieżnika została opracowana w celu zapewnienia maksymalnej trakcji w szerokim zakresie temperatur i nawierzchni: ta mieszanka zapewnia stałą przyczepność, niezbędną do spełnienia wymagań wytrzymałościowych zawodów rajdowych. Wzmocniona konstrukcja opony została zaprojektowana tak, aby zapewnić doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, odporną na odkształcenia podczas skoków i na nierównych nawierzchniach. Wreszcie, wzmocniona struktura stopki, zbudowana tak, aby wytrzymać ekstremalne siły boczne i intensywne przyspieszenia podczas wyścigów rajdowych, zapewnia pewne i bezpieczne dopasowanie do koła, zmniejszając ryzyko poślizgu stopki lub deflacji podczas agresywnych manewrów.