Prometeon i Martin Macík Jr.

Prometeon Tyre Group stanie u boku Martina Macíka Jr, zwycięzcy poprzedniej edycji najtrudniejszego rajdu na świecie.
Będzie on bronił tytułu w Dakarze 2025, dzięki czemu Prometeon będzie mógł potwierdzi swoje zaangażowanie w sporty motorowe na wysokim poziomie. Prometeon wyposaży sześć ciężarówek rajdowych czeskiej firmy MM Technology w nowe opony S02 Rally, w tym fabryczną ciężarówkę zespołu Martina Macíka Jr., "Benny, the Big Guy".
W dniu 11 grudnia CTO Prometeon wziął udział w konferencji prasowej w centrum Pragi z utytułowanym kierowcą Martinem Macíkiem Jr. oraz innymi członkami zespołu i sponsorami MM Technology. Prometeon pokazał nowe opony, a przedstawiciele z MM Technology zaprezentowali nowy design kombinezonów zawodniczych, kasków i naklejek na samochody wyścigowe, które są teraz zdominowane przez czerń z bielą i nazwą producenta opon.
Oprócz "Benny'ego", MM Technology przywiezie na Dakar 2025 inne pojazdy zbudowane z ram opracowanych w Centrum Technologicznym Sedlcany w Czechach. W sumie dziewięć ciężarówek, z których sześć wyposażonych będzie w opony Prometeon . Wśród znanych kierowców są Kees Koolen, Mitchel van den Brink i Danilo Petrucci, który po raz pierwszy poprowadzi ciężarówkę w barwach zespołu Italtrans.
Prometeon Tyre Group została oficjalnie utworzona w 2017 roku jako spółka wydzielona z działu przemysłowego Pirelli, koncentrująca się na oponach ciężarowych, z zakładami produkcyjnymi wTurcji, Egipcie i Brazylii. Około 30 inżynierów i innych ekspertów firmy było zaangażowanych w rozwój opon do Dakaru. Niektórzy z nich, między innymi, brali udział w testach w niezwykle wymagających warunkach we współpracy z MM Technology.
Nowe opony Prometeon S02 Rally zostały zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach, takich jak te na arabskiej pustyni, i zostaną poddane próbie podczas dwóch intensywnych tygodni wyścigów; wydarzenie oficjalnie rozpocznie się 3 stycznia 2025 r. prologiem, po którym nastąpi 12 etapów na wymagającym terenie, takim jak piasek, błoto i skały.
-Ten projekt współpracy ma kluczowe znaczenie dla naszego zespołu. - powiedział Martin Macík Jr. -Opony Prometeon już udowodniły swoją niezawodność i wysoką wydajność, dlatego chętnie przetestujemy je i w tym wyścigu. W tak ekstremalnym środowisku wiemy, jak ważne jest poleganie na najnowocześniejszych materiałach i technologiach.
-Jesteśmy dumni, że możemy przenieść naszą współpracę z Martinem Macíkiem Jr. i MM Technology na Dakar 2025. Doświadczenie zdobyte w ciągu ostatniego roku w zawodach rajdowych, zwłaszcza w Dakarze 2024, pozwoliło nam przetestować i ulepszyć nasze opony. Opona S02 Rally jest wynikiem ciągłych innowacji Prometeon i została zaprojektowana, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom Dakaru dzięki wzmocnionej konstrukcji, zaawansowanej mieszance i bieżnikowi zoptymalizowanemu pod kątem ekstremalnych terenów. Dakar 2025 to dla nas ważna okazja do dalszego testowania i doskonalenia naszych produktów, przenoszenia doświadczeń i spostrzeżeń z torów terenowych na rozwiązania, które oferujemy naszym klientom.- stwierdził Alexandre Bregantim, Chief Technology Officer w Prometeon
Opony Prometeon Series 02
Prometeon S02 Rally jest częścią nowej serii 02, wykorzystującej ten sam pakiet technologiczny, ale dostosowany do zawodów rajdowych. Został zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową integralność strukturalną w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych. Ściany boczne zostały wzmocnione, aby wytrzymać duże siły uderzenia, ostre kamienie i powierzchnie ścierne typowe dla środowisk rajdowych. Bieżnik został zaprojektowany specjalnie z myślą o zmiennych i nieprzewidywalnych terenach wyścigów rajdowych, zapewniając wyjątkową przyczepność na żwirze, błocie i asfalcie. Mieszanka bieżnika została opracowana w celu zapewnienia maksymalnej trakcji w szerokim zakresie temperatur i nawierzchni: ta mieszanka zapewnia stałą przyczepność, niezbędną do spełnienia wymagań wytrzymałościowych zawodów rajdowych. Wzmocniona konstrukcja opony została zaprojektowana tak, aby zapewnić doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, odporną na odkształcenia podczas skoków i na nierównych nawierzchniach. Wreszcie, wzmocniona struktura stopki, zbudowana tak, aby wytrzymać ekstremalne siły boczne i intensywne przyspieszenia podczas wyścigów rajdowych, zapewnia pewne i bezpieczne dopasowanie do koła, zmniejszając ryzyko poślizgu stopki lub deflacji podczas agresywnych manewrów.