Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Zmiany w opłatach drogowych w DE

Od 1 lipca jadące przez Niemcy pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony zostaną objęte opłatami drogowymi.

Dotychczas myto obowiązywało pojazdy ciężarowe o masie powyżej 7,5 tony. Teraz zaś stawka za kilometr wyniesie około 25 eurocentów i będzie zależeć od od klasy emisji CO2 i klasyfikacji Euro. Zmiany szczególnie mocno odbiją się na polskich i litewskich przewoźnikach, ponieważ to ich udział w niemieckim mycie jest największy spośród wszystkich przewoźników z zagranicy.

Nowe opłaty będą pobierane na wszystkich drogach federalnych i autostradach. Trzeba będzie je uiszczać za sam wjazd na taką drogę. Są one wynikiem ogólnoeuropejskiej dyrektywy o eurowinietach, która weszła w życie w marcu 2022 r. a którą wdrażają kolejni członkowie Wspólnoty na gruntach krajowych. Lista państw, które wdrożyły lub są w trakcie wdrażania reform związanych z europejską dyrektywą o eurowinietach obejmuje Niemcy, Austrię, Belgię, Czechy, Estonię, Węgry, Danię i Niderlandy. Za niewywiązanie się z obowiązku, przewoźnikowi grozi kara w wysokości 480 euro.

Co ważne - do 31 grudnia 2025 roku z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych pozostają zwolnione pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jak energia elektryczna czy wodór. Od 1 stycznia 2026 r. ulegnie to zmianie - 25% stawki opłaty drogowej za koszty infrastruktury oraz częściowe stawki opłaty drogowej za hałas i zanieczyszczenie powietrza będą płatne za pojazdy bezemisyjne powyżej 4,25 tony masy całkowitej. System opłat opartych na emisji CO2 ma być, według jego autorów i zwolenników, prowadzić do zwrotu w kierunku rozbudowania zeroemisyjnej floty w miejsce tradycyjnej, dieslowej.

-Zmiany opłat są rezultatem rosnących kosztów utrzymania dróg, podatków ekologicznych, a także ujednolicania przepisów unijnych dla wszystkich rynków. Jest to kolejne, obok inflacji i spowolnienia koniunktury gospodarczej, wyzwanie dla polskich przewoźników. DKV Mobility bacznie obserwuje rynek i słucha swoich partnerów z sektora TSL, starając się tworzyć rozwiązania wspierające efektywne zarządzanie flotą. Oferujemy m.in. usługę DKV Box Europe, która umożliwia optymalizację kosztów i ułatwia zarządzanie rozliczeniami na trasach transportowych i tranzytowych – mówi Anna Biekionis, Country Manager, DKV Mobility Poland

Polska transportem stoi Według raportu Eurostatu w 2022 roku polscy przewoźnicy odpowiadali aż za 21,2% transportu drogowego (wyrażonego w tonokilometrach) na terenie Unii Europejskiej, z czego najwięcej kursów zagranicznych realizowanych jest właśnie przez Niemcy. Z zestawień wynika, że polskie firmy nastawione są bardziej na transport międzynarodowy niż krajowy. Wyróżnia nas to na tle całej UE, gdzie aż 68% udziału przypada na przewozy krajowe. Kraje z większym procentowym udziałem aktywności międzynarodowej od Polski to Litwa, Luksemburg, Słowenia, Rumunia i Bułgaria. Jednak należy wziąć pod uwagę, że są to małe kraje, co przekłada się na wysoki wskaźnik procentowy.

W dobie niepewnej sytuacji rynkowej i zmian taryfikacyjnych system optymalizujący koszty jawi się jako rozwiązanie realnie wpływające na jakość kontroli nad firmowymi kosztami i wydatkami. Urządzenia pokładowe (boksy) minimalizują ryzyko mandatów, oszczędzają czas i pieniądze, a także zapewniają bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych. Takie usługi jak DKV Box Europe to rozwiązanie zarówno dla transportu cięższego (pow. 7,5 tony), jak i dla ciężarówek lekkich (3,5-7,5 tony DMC). Urządzenie można zainstalować samodzielnie, a dzięki funkcji “plug and play" jest natychmiast gotowe do użytku.

Czy nowe opłaty doprowadzą do zwiększenia liczby niskoemisyjnych ciężarówek?Według raportu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych (FPPE) promowanie napędów niskoemisyjnych wraz z ograniczeniami ruchu pojazdów zasilanych konwencjonalnie, najskuteczniej ograniczy zużycie oleju napędowego i emisję gazów cieplarnianych. Zgodnie ze zdaniem ekspertów, zmiany w systemie opłat drogowych będą miały wpływ na koszty prowadzenia działalności transportowej oraz na całkowity koszt posiadania pojazdu i decyzje związane z zakupem floty.

Już teraz rynek zauważa o wiele większe zainteresowanie ograniczaniem śladu węglowego. Firmy coraz częściej zwracają uwagę na klasę, w jakiej znajdzie się ich pojazd w kontekście przyszłościowej inwestycji oraz wartości auta w momencie odsprzedaży. Niedawno powstała pierwsza w Polsce ogólnodostępna stacja ładowania dla ciężarówek. Znajdujący się w Starej Wsi pod Warszawą hub oferuje 4 punkty ładowania po 350 kW każdy. Dziś udział pojazdów elektrycznych w całej flocie Unii Europejskiej szacowany jest na poziomie około 1,65% (dane za cały 2023 r., ACEA). FPPE przewiduje jednak do 2025 roku wzrost do 5% w tym segmencie, co ma być skorelowane z pierwszymi celami producentów samochodów dotyczącymi redukcji emisji CO2.

-Samochody osobowe i dostawcze odpowiadają za 15% emisji CO2 w UE, dlatego Unia wyznaczyła sobie ambitny cel: do 2030 r. emisje CO2 z transportu drogowego mają zostać zmniejszone o 55% w porównaniu do 2005 roku. To bardzo wymagające zadanie, które w dużym stopniu wpłynie na warunki prowadzenia działalności w sektorze TLS. Wierzymy, że nasze zrównoważone usługi, takie jak DKV Card Climate czy +Charge pozwolą przedsiębiorstwo zoptymalizować koszty transformacji energetycznej i utrzymać dobrą kondycję biznesu – powiedziała Anna Biekionis, Country Manager, DKV Mobility Poland

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE