Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

eEconic rusza na test w REMONDIS

Mercedes-Benz eEconic 300 L z zabudową EKOCEL rozpoczyna półtoramiesięczny test w stołecznym oddziale REMONDIS.

20 maja w siedzibie firmy w Warszawie odbyło się przekazanie pojazdu oraz szkolenie kierowców. Począwszy od 20 maja, przez półtora miesiąca warszawski oddział firmy REMONDIS będzie testował elektryczny pojazd do odbioru odpadów komunalnych eEconic 300 L z zabudową EKOCEL. Należący do floty demonstracyjnej Daimler Truck Polska pojazd został przekazany w bazie spółki REMONDIS przez dealera marki Mercedes-Benz Trucks, firmę EWT Automotive. – Jesteśmy ciekawi, jak sprawdzi się w codziennej pracy, którą zaplanowaliśmy na potrzeby testu – mówi Marcin Tworkowski, kierownik ds. logistyki i transportu w REMONDIS Warszawa. – Na początek chcemy, żeby eEconic odbierał odpady ze sklepów sieci jednego z dyskontów, który jest naszym klientem. Trasy będą liczyły ok. 100 km dziennie, do obsługi będzie ok. 60 punktów. Jeśli ta część testu się powiedzie, spróbujemy też sprawdzić, jak pojazd będzie się sprawował w miejscowościach podwarszawskich, takich jak Otwock.

Demonstracyjny eEconic został wyposażony w zabudowę EKOCEL Medium X4 z wrzutnikiem DELTA 2322, umożliwiającą całkowicie automatyczną obsługę pojemników na odpady. – Dużym atutem z punktu widzenia kierowców jest ergonomiczność modelu, znana też z wersji z innymi napędami: rozwiązanie w postaci obniżonego wejścia do kabiny ze składanymi drzwiami obsługiwanymi przyciskiem znacznie ułatwia im pracę. Bezpieczeństwo z kolei poprawia duża panoramiczna szyba oraz kamera 360 st. – mówi Waldemar Pacocha, doradca handlowy EWT Automotive. – Pojazd jest wyposażony w akumulatory o łącznej mocy 300 kWh, co pozwala w sprzyjających warunkach uzyskać zasięg na poziomie ok. 250 km. W przypadku pojazdu komunalnego wynik ten może być niższy ze względu na zużycie energii przez zabudowę.

REMONDIS do ładowania eEconica podczas testu będzie używał mobilnej ładowarki o mocy 35 kW. W zarządzaniu i planowaniu procesów podczas testu firmę wesprze eConsultant Daimler Truck Polska, Damian Rendzikowski.

Zanim pojazd wyruszył na ulice, trzech kierowców REMONDIS, którzy będą na nim pracować, przeszło kilkugodzinne szkolenie teoretyczne i praktyczne, przeprowadzone przez profesjonalnych trenerów Mercedes-Benz TruckTraining. Obejmowało ono szczegółowe informacje na temat zasad bezpieczeństwa użytkowania elektrycznego napędu, efektywnej jazdy pozwalającej oszczędzać energię oraz funkcji samochodu przydatnych w codziennej eksploatacji. W części praktycznej kierowcy odbyli jazdy szkoleniowe z instruktorami.

REMONDIS od wielu lat eksploatuje pojazdy komunalne zabudowane na podwoziach Mercedes-Benz Actros i FUSO Canter. – Mamy nadzieję, że eEconic spełni oczekiwania firmy przyzwyczajonej do jakości naszych samochodów, a jego elektryczny, cichy napęd zapewni niezbędną wydajność – mówi Waldemar Pacocha. – Od początku 2025 r. pojazdy zeroemisyjne będą musiały stanowić 30 proc. flot w firmach z branży komunalnej. Dlatego zależy nam, by jak najwięcej naszych klientów mogło praktycznie i rzetelnie przetestować możliwości eEconica – tylko w ten sposób mogą się osobiście przekonać o jego walorach.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE