uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Rozpoczęcie testów eActrosa 600

Akumulatorowo-elektryczny eActros 600 rozpoczyna testy z udziałem klientów.

Pierwsze dwa egzemplarze testowe zaprezentowanej w ubiegłym roku elektrycznej ciężarówki do transportu dalekobieżnego w najbliższych tygodniach trafią kolejno do regularnej eksploatacji w firmie Contargo, specjalizującej się w logistyce kontenerowej, oraz w przedsiębiorstwie recyklingowym Remondis. Obie firmy należą do działającego globalnie koncernu Rethmann. Contargo przez kilka miesięcy będzie wykorzystywać swoją elektryczną ciężarówkę do transportu kontenerów pomiędzy portem w Wörth am Rhein a rozlicznymi punktami załadunku i rozładunku. Pojazd ten ma pokonywać dziennie ponad 800 kilometrów. Najpierw jednak będzie ładowany ze stacji szybkiego ładowania na terminalu Contargo w Karlsruhe. Contargo planuje wkrótce stworzyć własną infrastrukturę ładowania w swojej bazie operacyjnej. Według własnych informacji firma Contargo buduje obecnie największą w Niemczech prywatną sieć punktów ładowania dla ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, która obejmie 90 punktów w 18 lokalizacjach.

Remondis zamierza eksploatować pojazd testowy w rejonie Kolonii, w ramach tzw. projektu HoLa („Ładowanie wysoką mocą w ciężarowym transporcie dalekobieżnym”). Celem HoLa jest stworzenie, eksploatacja i wsparcie naukowe infrastruktury ładowania wysoką mocą dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów w transporcie dalekobieżnym. Oprócz Daimler Truck w projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego. Pojazd testowy przeznaczony dla firmy Remondis będzie wykorzystywany głównie do transportu surowców wtórnych. Jest wyposażony w naczepę marki Kögel, wyprodukowaną specjalnie do tych testów.

Mercedes-Benz Trucks planuje sukcesywne przekazywanie kolejnych pojazdów testowych klientom do różnego rodzaju zastosowań.

-Testowanie elektrycznych samochodów ciężarowych przez klientów jeszcze przed rozpoczęciem produkcji bardzo się sprawdziło. Dlatego także w przypadku eActrosa 600 stawiamy na testy praktyczne. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że Contargo i Remondis, jako pierwsi klienci, sprawdzą eActrosa 600 w rzeczywistej eksploatacji. – mówi Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks.

-Innowacyjność tkwi w genach Contargo. Mamy naprawdę wiele energii i konsekwentnie wdrażamy naszą strategię dekarbonizacji. Od zawsze we współpracy z Mercedes-Benz Trucks testowaliśmy różnorodne innowacje. Dlatego od samego początku udział w testach tego pojazdu był dla nas zarówno radością, jak i logiczną konsekwencją dotychczasowych działań. eActros 600 wyznacza nowe wzorce! Trafi do nas pojazd numer jeden. Ponadto w ubiegłym roku zamówiliśmy już dwadzieścia tych pojazdów. Będziemy więc wśród pierwszych firm, które w szerokim zakresie włączą je do swojej eksploatacji drogowej, a to bardzo ułatwi nam zastosowanie elektrycznych pojazdów zarówno w regionalnej logistyce kontenerowej, jak i w krajowym transporcie dalekobieżnym. - powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks

-820 kilometrów dziennie – na takich dystansach wykorzystamy teraz eActrosa 600 do przewozów wahadłowych w systemie dwuzmianowym. Dzięki naszej wydajnej infrastrukturze ładowania jest to idealne zastosowanie dla tego pojazdu.- wspomina Andreas Roer, dyrektor zarządzający Contargo Wörth-Karlsruhe GmbH.

-Jesteśmy jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się recyklingiem, gospodarką wodną oraz usługami komunalnymi i przemysłowymi, dlatego traktujemy zrównoważony rozwój jako element naszej codzienności. Dzięki temu w ostatnich latach zebraliśmy już wiele cennych doświadczeń w eksploatacji elektrycznych samochodów ciężarowych. Nie mieliśmy więc żadnych wątpliwości, że jako pierwsza firma weźmiemy udział w testach klienckich eActrosa 600. Szczególnie w gospodarce o obiegu zamkniętym, w jakiej firma Remondis działa globalnie, wszystko opiera się na logistyce. Cieszymy się, że korzystając z tej elektrycznej ciężarówki wykonujemy kolejny krok na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej. - mówi Sascha Hähnke, dyrektor zarządzający Remondis Sustainable Services GmbH.

 

W eksploatacji eActrosa 600 Remondis stawia na naczepy firmy Kögel

Kögel Cargo jest flagowym modelem z typoszeregów naczep firmy Kögel i jednocześnie najlepiej sprzedającą się naczepą tego producenta z niemieckiego Burtenbach. Wysoki stopień indywidualizacji, znakomita niezawodność i duża ładowność czynią Kögel Cargo naczepą pierwszego wyboru dla branży transportowej. Jednak wspomniana współpraca nie opiera się wyłącznie na zaletach produktu. Firmy Remondis i Kögel łączy przede wszystkim otwartość na zrównoważone rozwiązania transportowe.

-Zaimponowało nam konsekwentne realizowanie strategii zrównoważonego rozwoju przez Remondis. Jako wiodący producent naczep, również my czujemy się zobowiązani do działania wedle zasad zrównoważonego rozwoju. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w firmie Kögel obejmuje jednak nie tylko środowisko, ale także klientów, pracowników i kooperantów. Pod tym względem rozumiemy ją tak samo, jak Remondis. - stwierdził Christian Renners, dyrektor zarządzający Kögel Trailer GmbH.

 

Mercedes-Benz eActros 600 w produkcji seryjnej

Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin (stąd oznaczenie typu „600”), wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia tej elektrycznej ciężarówce zasięg 500 kilometrów1 bez konieczności doładowywania. Oznacza to, że eActros 600 będzie mógł pokonać w ciągu jednego dnia dystans znacznie przekraczający 1000 kilometrów. Umożliwi to ładowanie pojazdu w wymaganych przepisami przerwach w pracy kierowców – nawet gdy nie będzie dostępne ładowanie megawatowe.

W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, z czasem możliwe będzie tzw. ładowanie megawatowe (MCS). Klienci mogą zamawiać właściwe wyposażenie wstępne. Po podłączeniu do odpowiedniej stacji ładowania o mocy ok. jednego megawata ładowanie akumulatorów pojazdu z poziomu 20 do 80 procent trwa ok. 30 minut.

Wizualnym wyróżnikiem tej elektrycznej ciężarówki jest całkowicie nowa, purystyczna stylistyka, cechująca się wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Oczekuje się też, że ta e-ciężarówka wyznaczy nowe standardy pod względem dochodowości dla operatorów flot, dzięki czemu w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi. Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej pojazdu przewidziano na koniec roku 2024. Od samego początku eActros 600 będzie produkowany zarówno w wariancie ciągnika siodłowego, jak i w wariancie podwozia ciężarowego, co zapewni klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Obecnie powstaje flota około pięćdziesięciu prototypowych pojazdów – niektóre z nich trafią następnie do pierwszych klientów na testy w praktycznej eksploatacji.

 

Informacja o firmie Contargo

Contargo jest jedną z największych sieci logistyki kontenerowej w Europie, osiągającą roczny wolumen transportu na poziomie 2 milionów TEU. Contargo w sposób zintegrowany obsługuje transport kontenerowy pomiędzy portami zachodnimi, niemieckimi portami nad Morzem Północnym i obszarem w głębi Europy. Firma Contargo dysponuje 24 terminalami kontenerowymi w Niemczech, Francji i Szwajcarii oraz posiada także inne oddziały w Niemczech, Holandii, Belgii i w Polsce. Firma obsługuje ponadto własne linie żeglugowe i kolejowe. W 2023 r. ponad 1340 pracowników wypracowało roczne obroty w wysokości 654 mln euro.

Informacja o firmie Remondis

Remondis to jedna z wiodących na świecie prywatnych firm działających na rynku recyklingu, gospodarki wodnej i usług, obsługująca około 30 milionów ludzi. Poprzez swoje oddziały i udziały w spółkach Remondis jest obecny w ponad 30 krajach na trzech kontynentach.To założone w 1934 r. przedsiębiorstwo rodzinne zatrudnia dziś ponad 40 tys. pracowników i osiąga roczne obroty na poziomie 11,8 mld euro (2023 r.). W wielu obszarach swojej działalności Remondis wnosi znaczący wkład w ochronę środowiska i zasobów naturalnych. Począwszy od recyklingu cennych surowców z odpadów przemysłowych i domowych, poprzez produkcję wysokiej jakości surowców wtórnych, aż po wykorzystanie odpadów niepodlegających recyklingowi do produkcji paliw. Co nie mniej istotne, firma w coraz większym stopniu przyczynia się do transformacji energetycznej poprzez wykorzystanie biomasy jako źródła energii. Remondis postrzega się jako globalnego partnera i konsultanta dla przemysłu, handlu i władz lokalnych, oferującego wsparcie w znajdowaniu regionalnych i zindywidualizowanych rozwiązań.

Informacja o firmie Kögel

Kögel zalicza się do grona wiodących producentów naczep w Europie. Firma oferuje pojazdy użytkowe i rozwiązań transportowe dla branży logistycznej i budowlanej, a jej produkty już od 90 lat odznaczają się wysoką jakością inżynieryjną „Made in Germany”. Kögel dostrzega swoją odpowiedzialność za organizowanie procesów transportowych i logistycznych w sposób przyjazny dla środowiska i klimatu, w zgodzie z decyzjami politycznymi oraz oczekiwaniami klientów. Dewizą firmy, a zarazem jej zobowiązaniem, jest hasło „Economy meets Ecology – Because we care”: Kögel oferuje wszystkim klientom wsparcie w postaci wyjątkowej wiedzy specjalistycznej, dogłębnej znajomości branż, a przede wszystkim trwałych, zrównoważonych ekologicznie i ekonomicznie produktów o lekkiej konstrukcji. Siedziba firmy, a jednocześnie jej główny zakład produkcyjny Kögel Trailer GmbH mieści się w bawarskiej miejscowości Burtenbach.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE