Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

„Green Truck 2024”dla Scania

Co roku wszyscy producenci samochodów ciężarowych z Europy biorą udział w teście porównawczym „Green Truck”, organizowanym przez redakcje dwóch niemieckich magazynów branżowych.

Celem testu jest wyłonienie pojazdu, który jest najbardziej efektywny w transporcie długodystansowym. Pomijając krótką przerwę w 2023 roku – wtedy Scania zajęła drugie miejsce – producent z Södertälje wygrał i otrzymał nagrodę „Green Truck” w siedmiu z ostatnich ośmiu testów. Patrząc na całą historię konkursu, który odbywa się od 2011 roku, Scania wygrała dziewięć z czternastu edycji.

Scania bierze udział w wielu testach organizowanych przez europejskie media branżowe, ale to właśnie zwycięstwo „Green Truck” podkreśla to, co jest absolutnie podstawowym wymogiem w naszej branży: oferowanie klientom możliwie jak najwyższej wydajności transportu. Układ napędowy Scania Super wprowadziliśmy na rynek w 2021 roku, a wraz z nim nowy poziom wydajności: 8-procentową oszczędność paliwa, z której korzystają teraz nasi klienci w swojej codziennej pracy – podkreśla Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

 Test „Green Truck” co roku organizują dwa czasopisma: „Trucker” i „Verkehrs-Rundschau”. Pierwszy raz rywalizowano w roku 2011. Łącznie odbyło się już 14 edycji. Dotychczas Scania zwyciężyła dziewięciokrotnie, a oprócz tego zdobyła cztery drugie miejsca i jedno piąte (w pierwszej edycji).

Wszyscy w Scania jesteśmy bardzo dumni i bardzo się cieszymy, że odzyskaliśmy tytuł najbardziej efektywnej paliwowo długodystansowej ciężarówki. Mniejsze zużycie paliwa oznacza, że nasze samochody ciężarowe w znacznym stopniu przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2, ponieważ gros światowego transportu nadal bazuje na silnikach spalinowych – dodaje Stefan Dorski.

Ocena pojazdów biorących udział w konkursie odbywa się na podstawie analizy wszystkich istotnych aspektów wydajności transportu i zrównoważonego rozwoju: zużycia paliwa, średniej prędkości jazdy, ilości zużytego AdBlue i masy ciężarówki.

Gdy przyjrzymy się bliżej danym wykorzystywanym w przeliczeniach jurorów „Green Truck”, na dystansie 100 km średnia różnica między Scania, a zdobywcą drugiego miejsca wynosi 0,41 l paliwa. Biorąc pod uwagę fakt, że pojazd ciężarowy w transporcie długodystansowym przejeżdża około 150 tys. km rocznie, oznacza to, że roczny wynik Scania jest o ponad 600 l lepszy. Przy masie 7040 kg, ciężarówka Scania była również najlżejszym pojazdem i osiągnęła najwyższą średnią prędkość, która wynosiła 79,70 km/h. W maju 2023 roku Scania wprowadziła zaktualizowaną wersję swojego systemu CCAP (Cruise Control z Active Prediction), co prawdopodobnie zapewniło dodatkową przewagę w teście.

Testy pojazdów ciężarowych w ramach konkursu „Green Truck” odbywają się na różnych typach dróg (głównie na autostradach) w okolicach Monachium. Ich przebieg jest ściśle monitorowany przez organizatorów oraz pracowników uczestniczących w konkursie firm producentów. Przy wyliczeniach uwzględniane są dane z pojazdu referencyjnego, by skompensować zmieniające się warunki (np. jak silny wiatr, deszcz, zmiany temperatury).

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE