Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Całkowicie elektryczne naczepy

Włoska firma transportowa LC3 założona w 2009 roku w Gubbio w prowincji Umbria niedawno wprowadziła do użytku pierwsze całkowicie elektryczne naczepy chłodnicze S.KOe COOL marki Schmitz Cargobull.

Flota jest wykorzystywana dla Lidl Italia, sieci supermarketów posiadającej ponad 730 sklepów na terenie całego kraju. LC3 coraz bardziej skupia się na zrównoważonym flocie pojazdów, aby osiągnąć ambitny cel zerowych emisji do 2050 roku, który został sformułowany przez Unię Europejską w ramach Zielonego Porozumienia.

Całkowicie elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyposażona w czysto elektryczną jednostkę chłodniczą z zintegrowaną elektroniką mocy, systemem akumulatorów i generatora osiowego, co oznacza, iż działa bezemisyjnie. Elektryfikowany pojazd jest również wyjątkowo cichy, co pozwala na jego użytkowanie w obszarach miejskich we wczesnych godzinach porannych oraz późnym wieczorem.

Zasilany elektrycznie agregat chłodniczy S.CU ep85 dostarcza taką samą moc chłodniczą jak agregat chłodniczy zasilany olejem napędowym. Zaprojektowany do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku, oferuje moc chłodniczą do 15,8 kW i moc grzewczą do 10,5 kW.

Baterie na podwoziu zastępują zbiornik na olej napędowy i oferują również możliwość zainstalowania dodatkowego pudła paletowego z miejscem na 36 palet. Ładowność całkowicie elektrycznego nadwozia chłodniczego z akumulatorem i osią elektryczną jest mniej więcej taka sama jak w przypadku przyczepy chłodniczej z jednostką napędzaną olejem napędowym. Dodatkowa waga akumulatora w całkowicie elektrycznej przyczepie chłodniczej jest prawie w pełni kompensowana przez eliminację generatora. Elektryfikowana oś generatora Schmitz Cargobull odzyskuje energię w trakcie normalnej jazdy oraz podczas hamowania, co wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego i zmniejsza czas ładowania akumulatora za pośrednictwem ładowarki. System jest w pełni zintegrowany z systemem telematycznym Schmitz Cargobull, dzięki czemu za pośrednictwem portalu internetowego można monitorować np. stan naładowania baterii, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania, itp.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE