Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Pierwszy montaż

Europejski oddział PACCAR Parts z powodzeniem uruchomił wewnętrzny system zasilania w firmie BEST Trucks, która w holenderskim Barendrecht prowadzi centrum elektrycznych pojazdów ciężarowych DAF.

Tzw. mikrosieć składa się z zestawu 750 paneli słonecznych zamontowanych na dachu, systemu magazynowania prądu oraz zaawansowanych układów kontroli energii. Wdrożone rozwiązanie pozwala ładować akumulatory pojazdów ciężarowych opuszczających warsztat, a także zasilać superszybką ładowarkę publiczną.

Projekt PACCAR Parts Europe, opracowany według indywidualnych potrzeb firmy BEST Trucks, rozpoczął się od zamontowania systemu magazynowania energii (ESS) z akumulatorami o pojemności 480 kWh, systemu zarządzania energią (EMS) i trzech superszybkich gniazd ładowania o maksymalnej mocy 360 kW. Wszystkie te elementy są połączone z 750 panelami słonecznymi zamontowanymi na dachu i siecią elektryczną.

Dwie z trzech wydajnych ładowarek, umożliwiających pełne doładowanie elektrycznych ciężarówek w ciągu godziny, zamontowano w warsztacie. Trzeci punkt szybkiego ładowania jest publicznie dostępny. Rozwiązanie oparte na mikrosieci idealnie pasuje do ambicji właściciela firmy BEST Trucks, Ronalda Janssena:

-Pojazdy elektryczne powinny zawsze wyjeżdżać z naszych warsztatów z akumulatorami naładowanymi co najmniej do 80 proc. pojemności, aby natychmiast po serwisie mogły wyruszyć w trasę.

 

Zarządzanie energią elektryczną
Jedną z wielu zalet systemu ESS jest niezawodna dostępność zasilania. „Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na energię kładzie się nacisk na zabezpieczenie dostaw energii. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiędzy włączonymi światłami w warsztacie lub doładowaniem pojazdów elektrycznych klientów” — dodaje Ronald Janssen.

-Ta mikrosieć zapewnia stałe i zrównoważone dostawy energii, a jednocześnie ułatwia szybkie ładowanie. Działa nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych i w okresach niedostatku energii elektrycznej z sieci. Dobrze wiedzieć, że zawsze możemy polegać na magazynie energii.

 

Inteligentne monitorowanie i handel
System zarządzania energią gromadzi wszystkie istotne dane, od przewidywanych godzin nasłonecznienia po zużycie prądu i okresy szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektrycznej, a także dostosowuje pracę systemu, by uzyskać najwyższą wydajność i najniższe koszty energii. Co więcej, firma BEST Trucks będzie mogła handlować energią, magazynować ją lokalnie, gdy taryfy są niskie i w okresach nadwyżki energii słonecznej, a także wykorzystywać lub odsprzedawać podczas wzmożonego zapotrzebowania na energię po taryfach szczytowych.

 

Bardziej ekologiczna przyszłość
-
Zainteresowanie tym wewnętrznym systemem zasilania wykazuje większa liczba dealerów. Chodzi tu przede wszystkim o oferowanie klientom najwyższej jakości obsługi serwisowej i ułatwianie transformacji energetycznej na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.-powiedział Rob van Erp-kierownik firmy PACCAR Parts Europe ds. innowacji i programów strategicznych,

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE