Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Elektryczny samochód ciężarowy

Volvo wprowadza na rynek swój pierwszy w historii model opracowany wyłącznie z napędem elektrycznym.

Dzięki możliwości przewozu dużych ładunków i doskonałej widoczności dla kierowcy, FM Low Entry to elektryczny samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem bezpiecznej i wydajnej jazdy w obszarach miejskich.

Ponieważ coraz więcej miast dąży do poprawy swojego środowiska poprzez obniżenie poziomu emisji, szybko rośnie popyt na ciężarówki o zerowej emisji spalin, które mogą spełnić te nowe wymagania klientów.

Najnowszy model uzupełniający gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks – Volvo FM Low Entry – to ciężki samochód ciężarowy opracowany specjalnie do realizacji różnorodnych zadań transportowych na obszarach miejskich. To także pierwszy model opracowany przez Volvo, który dostępny jest wyłącznie z napędem elektrycznym.

-Ten samochód ciężarowy o zerowej emisji jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty pojazdów elektrycznych, doskonale nadaje się do transportu miejskiego i został zaprojektowana z myślą o kierowcy. Jest mocny, a jednocześnie zachowuje płynność podczas prowadzenia i łatwość manewrowania. Nowe Volvo FM Low Entry doskonale wpisuje się w nasze ambicje rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych, umożliwiając jeszcze większej liczbie klientów zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych – wyjaśnia Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

 

5 gwiazdek w rankingu Direct Vision

Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolowanie otoczenia. Dobra widoczność, to jedna z cech, która zapewniła modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision, który ocenia pojazdy ciężkie poruszające się w Londynie i który wejdzie w życie w czwartym kwartale 2024 roku.

 Volvo FM Low Entry jest bardzo wszechstronne i można je dostosować do specyficznych wymagań różnych zadań transportowych, takich jak gospodarka odpadami, dystrybucja i budownictwo.

Ciężarówka bazuje na dobrze znanym modelu Volvo FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a płaska podłoga ułatwia wsiadanie i wysiadanie z niej. Te cechy konstrukcyjne tworzą ergonomiczne, wygodne i wydajne środowisko pracy dla kierowców w ruchliwych lokalizacjach miejskich.

Nowe FM Low Entry będzie początkowo sprzedawane w Europie, w tym w Turcji i Korei Południowej. Rozpoczęcie sprzedaży przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał 2024 r.

 

Osiem modeli elektrycznych

Dzięki tej nowej, całkowicie elektrycznej ciężarówce miejskiej Volvo ma obecnie w swojej ofercie łącznie osiem modeli elektrycznych. W 2019 r. Volvo Trucks jako pierwszy światowy producent rozpoczęło seryjną produkcję ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, a celem firmy jest, aby w 2030 r. 50% światowej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych Volvo było pojazdami elektrycznymi.

 

Najważniejsze cechy Volvo FM Low Entry:

  • Widoczność (ze standardową specyfikacją) spełnia pięciogwiazdkowy standard Direct Vision wydany przez Transport for London.
  • Pojazd wyposażony jest w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który zapewnia łatwe kierowanie i redukcję drgań.
  • Dostępne są trzy opcje siedzeń: Kierowca + 0, 1 lub 3 pasażerów. Dzięki umieszczeniu foteli pasażerskich w tylnej części kabiny, nie są one widoczne dla kierowcy. Minimalizuje to martwe pola i przyczynia się do doskonałej widoczności.
  • Wiele ergonomicznych rozwiązań obejmuje płaską podłogę i dobrze rozmieszczone uchwyty umożliwiające łatwe i bezpieczne wychodzenie z kabiny.
  • Samochód ciężarowy jest dostępny z nowym, zaawansowanym Systemem Kamer Monitorujących Volvo.
  • Jest dostępny w dwóch wysokościach (stojących): Sleeper Cab (1575 mm) i Extended/High sleeper (1945 mm).
  • Dostępne konfiguracje osi: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
  • DMC: 19-32 ton
  • Silnik: 330 kW
  • Bateria: 360 kWh (4 baterie)
  • Zasięg: do 200 km (zasięg zależny od kilku parametrów takich jak masa ładunku, styl jazdy, cykl jazdy, topografia, temperatura itp.)
  • Ładowanie: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Rozstaw osi: 3900-6000 mm

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE