Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Raportowanie emisji CO2

Webfleet otrzymał dziś certyfikat dla swojego narzędzia do raportowania emisji CO2 od TÜV Rheinland1, jednej z wiodących na świecie jednostek weryfikujących.

Certyfikowany Raport dotyczący emisji CO2 Webfleet umożliwia firmom dokładny pomiar bezpośredniej emisji dwutlenku węgla wytwarzanej przez pojazdy w ich flocie w oparciu o dane dotyczące jazdy. Dzięki Webfleet firma może zobaczyć nie tylko, ile emisji CO2 wytwarzają jej pojazdy, ale także dlaczego i gdzie to się dzieje.

Dostęp do danych historycznych i aktualnych, w czasie rzeczywistym, umożliwia firmom podejmowanie lepszych, ukierunkowanych działań w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Wspiera je również w dokładnym raportowaniu bezpośredniej emisji wytwarzanego CO2 generowanej przez posiadane pojazdy, aby pomóc im spełnić wymagania przepisów, takich jak nowa dyrektywa UE w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD).

Od wejścia w życie rozporządzenia w przyszłym roku, floty będą w coraz większym stopniu zobowiązane do dostarczania dokładnych danych na ten temat, ustalania celów redukcji emisji dwutlenku węgla i wdrażania skutecznych działań mających na celu zmniejszenie emisji. W pierwszej kolejności do bezpośredniego raportowania danych dotyczących emisji CO2 w UE zobowiązane będą większe przedsiębiorstwa. Jednak liczba firm, które będą musiały spełnić ten wymóg, wzrośnie w nadchodzących latach. Rozporządzenie wymaga również, aby organizacja raportowała nie tylko emisje wytwarzane bezpośrednio przez jej pojazdy, ale także te wytwarzane pośrednio w całym łańcuchu dostaw – na przykład emisje z pojazdów należących do jej dostawców.

Oznacza to, że mniejsze firmy, które nie muszą jeszcze raportować danych dotyczących emisji CO2 bezpośrednio do UE, mogą nadal podlegać CSRD w przyszłym roku, jeśli świadczą usługi na rzecz organizacji, która ma obowiązek raportowania. Większe firmy mogą zażądać od swoich dostawców dokładnych danych dotyczących emisji CO2, a możliwość ich uzyskania i udostępniania może stać się przewagą konkurencyjną.

Z uwagi na fakt, że dekarbonizacja jest priorytetem dla branży, zrównoważony transport jest głównym tematem tegorocznego szczytu Fleet Europe Summit, wiodącej konferencji skupiającej liderów flot i mobilności z całego kontynentu. Podczas dzisiejszego szczytu Fleet Europe Summit w Lizbonie, Taco van der Leij, wiceprezes Webfleet Europe w Bridgestone Mobility Solutions, powiedział: „Nasze narzędzie do raportowania emisji CO2 to certyfikowany, dokładny sposób obliczania bezpośredniej emisji CO2 floty. Dekarbonizacja to jednak znacznie więcej niż tylko raportowanie. Nasze rozwiązania w zakresie mobilności oparte na danych umożliwiają klientom przyjęcie kompleksowego podejścia do zmniejszenia śladu węglowego ich floty. Od doradzania flotom w zakresie elektryfikacji po optymalizację zużycia energii i inteligentne ładowanie, eliminowanie niewłaściwych zachowań kierowców, którzy niepotrzebnie zużywają paliwo, utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach, utrzymywanie kierowców na najlepszych trasach i nie tylko – jesteśmy partnerem dla firm, które chcą podjąć rzeczywiste działania, aby działać w sposób bardziej zrównoważony.”

„Dane są kluczem do osiągnięcia tego celu. Jedynie dzięki dokładnym, rzetelnym danym na temat emisji CO2 firmy będą wiedzieć, że podejmują odpowiednie działania w celu ich ograniczenia. Dzięki połączeniu pojazdów z wiodącym rozwiązaniem telematycznym jak Webfleet, jest możliwość uzyskania takich informacji. Można to podsumować w trzech krokach: Połącz, Zmierz, Zredukuj. W ten sposób można nie tylko osiągnąć cele środowiskowe, ale także zwiększyć wydajność biznesową i rentowność w tym samym czasie.”

 

 1Aby spełnić najnowocześniejsze standardy naukowe, wszystkie wbudowane w platformę obliczenia i rozwiązania dekarbonizacyjne są w pełni zgodne z uznanymi na całym świecie metodologiami i standardami naukowymi, takimi jak Protokół Gazów Cieplarnianych i inicjatywa Science Based Targets (SBTi). Naukowa dokładność zastosowanej metodologii obliczania Korporacyjnego Śladu Węglowego (CCF), Zakres 1, jest certyfikowana przez TÜV Rheinland.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE