uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

555. Actros we flocie Batim

Wieloletnia współpraca firmy Batim ze Starego Sącza, jednego z największych polskich przewoźników o międzynarodowym zasięgu, z Daimler Truck Polska jest rezultatem podobnych celów i strategii

: przede wszystkim nieustannego dążenia do rozwoju i doskonalenia w ramach swojej działalności. 28 września zapisał się w historii tej partnerskiej relacji jako wyjątkowy dzień: w przyfabrycznej hali w Wörth, gdzie produkowane są ciężarówki Mercedes-Benz, odbyło się uroczyste przekazanie 555. Actrosa we flocie Batimu.

W imieniu firmy pojazd odebrali właściciele spółki: Barbara Edelmüller-Generaux oraz Janusz Rembilas. Symboliczne przekazanie kluczyka przez Stinę Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services Mercedes-Benz Trucks, poprzedziło wspólne zwiedzanie fabryki w towarzystwie przedstawicieli Daimler Truck Polska – Piotrka Urbana, dyrektora sprzedaży i marketingu, oraz Tomasza Ogórka, Head of Fleet Sales. Nie była to pierwsza wizyta Batimu w Wörth. Kiedy jednak kilka lat wcześniej firma gościła w fabryce, cały jej tabor liczył ok. 300 pojazdów i niemal tyle Actrosów zjeżdżało z taśmy produkcyjnej na jednej zmianie. W 2018 roku flota liczyła już 500 zestawów, a 500. pojazdem okazał się jeden z dziesięciu zakupionych wówczas nowych Mercedesów. Dziś, żeby wyprodukować same Actrosy Batimu, potrzebne byłyby już co najmniej dwie zmiany.

-Od zakupu pierwszej partii większej Mercedesów w 2018 roku do tej pory kupiliśmy ok. 400 ciągników tej marki – mówi Barbara Edelmüller-Generaux.

Zadecydowała o tym przede wszystkim ekonomiczność tych pojazdów. Przekonaliśmy się, że Mercedesy są po prostu oszczędne, i to nawet w rękach mniej wykwalifikowanego kierowcy, co dziś jest szczególnie ważne. Dobre wyniki spalania osiągają na nich również ci mniej doświadczeni, a kierowcy wyszkoleni przez profesjonalnych trenerów Mercedes-Benz TruckTraining uzyskują rezultaty doskonałe. Ta ciężarówka jest tak nowocześnie skonstruowana, że jeśli tylko kierowca pozwala właściwie pracować systemom, pojazd staje się optymalnie wydajny. Dostarczane do floty Batimu Mercedesy odpowiadają wymaganiom stawianym produktom klasy premium. Na pokładach nowych pojazdów dostępne są wszystkie nowości techniczne.

-Zapewnia to komfort pracy kierowcy i możliwość bezpiecznego prowadzenia pojazdu również w Wielkiej Brytanii – podkreśla współwłaścicielka Batimu.

– System MirrorCam ułatwia manewrowanie i poprawia w znacznym stopniu widoczność. Kierowcę wspomaga również Active Brake Assist 5 generacji, zatrzymujący pojazd przed ruchomą i nieruchomą przeszkodą, a w terenie zabudowanym przed pieszym wchodzącym przed pojazd, co w znaczący sposób podnosi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Oparty na radarach Aktywny asystent martwego pola niezależnie od widoczności i warunków drogowych monitoruje całą długość zestawu po prawej stronie, ułatwiając bezpieczne manewrowanie w ruchu lewostronnym, a także w sytuacjach ograniczonej widoczności. Zmodyfikowany został jednocześnie układ napędowy, podnosząc moment obrotowy o 200 Nm już od 7. biegu, jak również system PPC (Predictive Powetrain Control), ułatwiający ekonomiczne prowadzenie samochodu i zmniejszający zużycie paliwa. Wszystkie istotne dla kierowcy informacje są wyświetlane w kokpicie multimedialnym, który świetnie się sprawdza, podobnie jak użytkowane już od kilku lat akumulatory w technologii AGM.Intensywna współpraca Batimu z Daimler Truck Polska w ostatnich kilku latach to jednak efekt nie tylko zaawansowanego technologicznie i sprawdzonego produktu, jakim jest Actros. Równie istotne okazało się wzajemne zaangażowanie we wszystkie aspekty związane z eksploatacją pojazdu, tak aby firma mogła w pełni korzystać z jego potencjału. – Nasze samochody to produkty inwestycyjne – mówi Piotrek Urban.

Aby przynosiły firmie zyski, muszą pracować w środowisku, które umie wykorzystać pełny ich potencjał. Dzieje się to poprzez staranny monitoring wszystkich czynników wpływających na zużycie paliwa. Firma Batim to potrafi, stale z nami współpracuje w zakresie szkolenia kierowców, monitoruje rezultaty za pomocą systemu Fleetboard, korzystając jednocześnie z kompletnej opieki serwisowej dzięki kontraktom serwisowym. To wszystko sprawia, że Batim jest dla nas partnerem strategicznym dzięki podobnej filozofii działania – opartej na ciągłym dążeniu do doskonalenia się w każdym obszarze biznesu. Od zawsze też firma ta jest pionierem, jeśli chodzi o zainteresowanie innowacjami – posiada np. jedną z największych flot Mercedesa w Polsce wyposażonych w system MirrorCam.

Barbara Edelmüller-Generaux zwraca uwagę także na inny aspekt współpracy z Daimler Truck Polska, który jest ważny z punktu widzenia przewoźnika.

– Wszyscy jesteśmy omylni i czasem popełniamy błędy, ale w przypadku Mercedesa mam pewność, że nawet jeśli coś takiego się zdarzy, to reakcja będzie natychmiastowa, a jeśli jakiś problem będzie można przewidzieć, zostaniemy o tym uprzedzeni odpowiednio wcześnie – podkreśla współwłaścicielka Batimu.

Mamy poczucie, że jesteśmy w tej relacji bardzo uważnie słuchani i nasze potrzeby są priorytetowe. Dlatego jesteśmy tak zadowoleni z tej współpracy i planujemy rozwija ją nadal. W tym roku starosądecka firma odebrała już 100 kolejnych Actrosów dla swojej floty – w tym 555. egzemplarz przekazany w Wörth.

-Wielki to dla nas honor dostarczyć tyle pojazdów do jednego klienta – mówi Piotrek Urban.

– Gratulujemy serdecznie ogromnego sukcesu firmie Batim i jesteśmy szczęśliwi mogąc być jego częścią. Ten wynik to dla nas zarazem zobowiązanie, by zapewnić jakość współpracy na co najmniej takim poziomie w kolejnych latach.

Spotkanie w fabryce Mercedes-Benz zakończył wspólny lunch, który wypełniły dyskusje o obecnych i przyszłych pojazdach oraz przyszłości transportu. Za progiem czeka już bowiem elektromobilność i transformacja w stronę transportu bezemisyjnego.

-Mamy już pierwsze zapytania klientów o pojazdy elektryczne i niebawem zapoznamy się z eActrosem – mówi Barbara Edelmüller-Generaux.

– Musimy być przygotowani na przyszłość i jestem przekonana, że jeśli klienci będą chcieli realizowaćtransport bezemisyjny, jak zawsze staniemy na wysokości zadania.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE