uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

IVECO i Shell ruszają w trasę

IVECO, marka Iveco Group, i Shell wyruszają w trasę pod hasłem „NA DRODZE DO ZEROWEJ EMISJI NETTO”.

W ciągu 10 dni samochód ciężarowy IVECO S Way zasilany bioLNG przemierzy Europę, promując to paliwo. Początek trasy wyznaczono na stacji Shell w Mittenwalde koło Berlina, a kolejne przystanki, w miejscach istotnych dla ekosystemu bioLNG zaplanowano na terenie Niemiec, Holandii i Włoch. Celem załogi IVECO S Way jest pokonanie tej trasy z zerową emisją netto z zachowaniem osiągów i wydajności.

Każdy etap będzie okazją do zacieśnienia relacji między liderami branży, a użytkownikami uczestniczącymi w łańcuchu wartości bioLNG – od produkcji poprzez dystrybucję do użycia. Nie zabraknie więc dyskusji o możliwościach wykorzystania bioLNG jako rentownego sposobu na dekarbonizację drogowego transportu towarowego.

Wspólny projekt pozwoli zademonstrować, jak strategiczna współpraca i konsekwentne wdrażanie odpowiedniej polityki sprzyjają popularyzacji bioLNG na europejskim rynku operatorów flotowych poprzez podnoszenie świadomości potencjału dekarbonizacyjnego bioLNG w transporcie długodystansowym. Obecnie branża transportowa realizuje około 73,1% całego lądowego transportu towarów w Unii Europejskiej, odpowiadając za około 9% całej emisji CO2 w UE.

IVECO jest pionierem stosowania alternatywnych paliw w silnikach spalinowych od ponad dwóch dekad, a przez ostatnie lata rozszerza zakres prac rozwojowych o rozwiązania oparte na napędzie elektrycznym, w tym akumulatorowym i wodorowym.

Jesteśmy przekonani, że podejście wieloenergetyczne to najlepsza droga, jeżeli chodzi o przyszłość napędów oraz dekarbonizację branży transportowej – powiedział Giandomenico Fioretti, dyrektor ds. rozwoju biznesu w dziale alternatywnych napędów IVECO. Kontynuujemy inwestycje w projektowanie samochodów ciężarowych zasilanych bioLNG, gdyż paliwo to okazuje się jedyną dojrzałą technologią dostępną już teraz jako operacyjnie i finansowo racjonalna zielona alternatywa dla oleju napędowego, bez uszczerbku dla mocy silników, zasięgu, ładowności czy czasu tankowania.

Trasa BioLNG w ramach udanej współpracy między IVECO i Shell ma pokazać, że przejazd dużego dystansu przez Europę samochodem ciężarowym zasilanym tym paliwem jest możliwy, przy wsparciu nieustannie rozbudowywanego ekosystemu bioLNG.

Chcemy budować pozycję bioLNG jako coraz chętniej wykorzystywanego źródła energii na europejskim rynku transportowym. Razem przyczynimy się do transformacji branży w kierunku zerowej emisyjności związków węgla netto w przyszłości – dodał Fioretti.

Oprócz możliwości wykorzystania w transporcie długodystansowym, silniki IVECO zasilane bioLNG mają jeszcze jedną przewagę nad silnikami pojazdów ciężarowych zasilanych konwencjonalnym paliwem. Samochody napędzane tym paliwem są cichsze, więc świetnie sprawdzają się w miastach na przykład w czasie nocnych dostaw, a kierowcy mają większy komfort pracy. Kompatybilność bioLNG z istniejącą infrastrukturą LNG liczącą 698 stacji w całej UE umożliwia tankowanie pojazdów ciężarowych zasilanych bioLNG na tych stacjach bez modyfikowania sprzętu i nowych inwestycji. Dzięki rozległej sieci stacji LNG w całej UE, w której są też placówki oferujące 100% bioLNG, operatorzy flot mogą korzystać z bioLNG bez ponoszenia żadnych wstępnych kosztów. Taka elastyczność sprawia, że bioLNG jest wykonalnym i opłacalnym rozwiązaniem w zakresie dekarbonizacji parku pojazdów.

Wobec szybkiego rozwoju rynku bioLNG IVECO i Shell wykorzystują swoją pozycję liderów, szeroką obecność w terenie oraz znajomość sektora do pobudzenia dalszego wzrostu rynku bioLNG. Poprzez współpracę z firmami transportowymi i innymi interesariuszami obie firmy aktywnie identyfikują rentowne i racjonalnie ekonomicznie sposoby dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego, podejmując wspólne działania w tym kierunku.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE