uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Udane testy letnie ciężarówki

Mercedes-Benz Trucks z powodzeniem zakończył letnie testy akumulatorowo-elektrycznego eActrosa 600 przeznaczonego do transportu dalekobieżnego.

W Andaluzji na południu Hiszpanii inżynierowie testowi przez około pięć tygodni sprawdzali tę elektryczną ciężarówkę w wysokich temperaturach, dochodzących do 44 stopni Celsjusza. Zakres testów sięgał od prawidłowości działania układu klimatyzacji w bardzo upalne dni, poprzez osiągi elektrycznego układu napędowego i układu zarządzania temperaturą akumulatora, aż po pomiary procesów ładowania ze stacji szybkiego ładowania. Ponadto po zakończeniu testów prototyp pojazdu na własnych kołach pokonał liczącą ponad dwa tysiące kilometrów trasę powrotną z Granady przez Walencję, Barcelonę, Montpellier i Lyon do centrum rozwojowo-testowego Mercedes-Benz Trucks w niemieckim Wörth am Rhein. Światowa premiera eActrosa 600 odbędzie się 10 października. W roku 2024 pojazd ma osiągnąć gotowość do produkcji seryjnej.

Dr Konrad Götz, Deputy Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks: „Od zeszłego roku poddawaliśmy eActrosa 600 rygorystycznym procedurom testowym. Po przeprowadzonych wiosną w Finlandii testach w warunkach zimowych, w mrozie sięgającym minus 25 stopni, oraz kolejnych testach na drogach publicznych, teraz elektryczna ciężarówka musiała sprawdzić się w Hiszpanii – przy temperaturach przekraczających 40 stopni. eActros 600 bez trudu poradził sobie z tym niełatwym testowym wyzwaniem. Teraz z zadowoleniem oczekujemy na kolejny etap – testy w warunkach rzeczywistej eksploatacji w firmach naszych klientów”.

 

Informacje na temat eActrosa 600

Nowa koncepcja stylistyczna kabiny kierowcy eActrosa 600 zrywa z dotychczasowym wizerunkiem typoszeregu Actros, nawiązuje do wzornictwa prototypu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach IAA oraz uzupełnia je wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Również we wnętrzu wprowadzono innowacje.

Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią seryjnemu eActrosowi 600 łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową 600 kW. Tak duża pojemność akumulatora ma umożliwić zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActros 600 do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa 600 pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

W eActrosie 600 zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa 600 będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w ciągu niecałych 30 minut.

Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego, realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. eActros 600 ma umożliwić klientom dokonanie właściwego wyboru pod względem rentowności, zrównoważonego rozwoju i niezawodności.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE