uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

To już 125 lat

Z okazji 125. urodzin Goodyear zaprezentował 7-odcinkowy serial dokumentalny „Goodyear: 125 Years in Motion”, który opisuje historię i osiągnięcia producenta poprzez unikalne archiwalne zdjęcia i wspomnienia ludzi,

którzy na przestrzeni lat byli związani z marką i brali udział w przesuwaniu granic technologii, nie tylko oponiarskich. Serial można obejrzeć na kanale YouTube marki.

Opony „inteligentne”, opony z materiałów odnawialnych, kuliste i te do pojazdów kosmicznych – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez firmę Goodyear w ciągu 125 lat istnienia. Lista wynalazków amerykańskiego producenta wykracza daleko poza same opony - dorobek firmy to także sterowce, w tym ikoniczny Blimp do dziś widoczny na niebie w różnych częściach świata, samoloty budowane na potrzeby amerykańskiej armii, pierwszy komercyjny ruchomy chodnik Goodyear Memory Belt, czyli pas transmisyjny do sortowania paczek, a nawet sztuczne serce.

goodyear1   goodyear2

 

Serial opisuje firmę – jej dorobek, ludzi i produkty – z wielu różnych perspektyw pokazując wszechstronność i nowatorski gen Goodyeara, który ma na swoim koncie także liczne sukcesy w sportach motorowych na najważniejszych torach świata, światowe rekordy prędkości i niewątpliwy wkład w rozwój motoryzacji.

 

Każdy z kilkuminutowych odcinków serialu poświęcony jest innemu zagadnieniu:

1.„Uruchom silniki: początek” Pierwszy odcinek sięga do najodleglejszej przeszłości i przedstawia amerykańskiego przemysłowca Franka Seiberlinga, który 29 sierpnia 1898 roku założył firmę w Akron w stanie Ohio i na cześć wynalazcy Charlesa Goodyear’a nazywał ją Goodyear Tire and Rubber Company. Dał wtedy początek przedsiębiorstwu, które niedługo potem, bo w 1916 roku, stało się największym na świecie producentem ogumienia, a dziś jest w ścisłej światowej czołówce mając na koncie prawie 10 miliardów wyprodukowanych opon.

2. „Na właściwym torze: marki, ikony i wyścigi”. Drugi odcinek prezentuje historię kultowych symboli Goodyeara, takich jak Wingfoot Express, Clock Tower i słynny Goodyear Blimp. To także opowieść o zaangażowaniu marki w świat wyścigów samochodowych, które zaczęło się od prośby złożonej przez Henry'ego Forda.

3. „Malownicza trasa: więcej niż opony”. Trzecia część odsłania kulisy innowacyjności marki i pokazuje wszechstronność i rozległość działań Goodyeara wykraczających poza produkcję samych opon - od hamulców dla samolotów i silników rakietowych, przez kuloodporne zbiorniki paliw po systemy naprowadzania i satelity, a nawet protezy kończyn.

4. „Z myślą o przyszłości: innowacje”. Od przełomowych wzorów bieżnika opon po postępy w lotnictwie i kosmonautyce - ten odcinek pokazuje jak Goodyear przesuwa granice projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju opon.

5. „Pasażerowie na pokładzie: nasi ludzie”. To część serialu, gdzie marka oddaje hołd swoim pracownikom - od liderów-wizjonerów po oddane zespoły i całe pokolenia rodzin pracujących w Goodyear.

6. „Idziemy razem: nasi klienci”. W tym odcinku poznajemy klientów Goodyeara rozlokowanych na całym świecie, którzy dzielą się refleksjami dotyczącymi zwykle wieloletniej współpracy z marką i doświadczeniami na temat produktów i świadczonej obsługi.

7. „Na szybkim pasie: następne 125 lat”. Ostatnia część serialu to okazja do rozmowy o przyszłości - eksperci Goodyear prognozują przyszłość firmy, branży i szeroko pojętej mobilności. Opony bezpowietrzne, opony ze zrównoważonych materiałów, kuliste do pojazdów autonomicznych i coraz nowocześniejsze opony do aut elektrycznych – zmiany w branży motoryzacyjnej niosą nieustannie nowe wyzwania.

 

Innowacje w DNA Goodyear

Goodyear ma obecnie 57 zakładów produkcyjnych w 23 krajach i zatrudnia 74 000 pracowników na całym świecie. Jest też inwestorem strategicznym w Firmie Oponiarskiej w Dębicy – ta fabryka opon jest trzecim największym zakładem producenta w Europie.

Za rozwój najnowocześniejszych produktów odpowiadają dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu. To tam powstają dobrze znane klientom flagowe opony m.in. z linii Goodyear Eagle F1, Vector 4Seasons czy też UltraGrip, ale także opony koncepcyjne, których na drogach jeszcze nie ma, jak opony porośnięte mchem czy opony bezpowietrzne.

Produkty Goodyear są cenione przez profesjonalnych testerów i klientów za jakość i niezawodność – te atuty są wypracowywane podczas licznych testów na torach i w ośrodkach badawczych zlokalizowanych w różnych częściach świata. Marka posiada własne laboratorium do badania śniegu w Luksemburgu, w którym symulowane są zróżnicowane warunki drogowe, co pomaga tworzyć niezawodne opony zimowe.

Projektowanie, opracowywanie, dostarczanie opon i usług spełniających wszystkie potrzeby związane z jazdą są siłą napędową innowacji Goodyear. Poza ustanawianiem rekordów w kosmosie i na ziemi, oponiarskie innowacje Goodyear przyczyniły się do znacznych postępów w rolnictwie, lotnictwie, przemyśle budowalnym, wydobywczym, transporcie, czy dostawach ostatniej mili.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE