uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

DAF-y gotowe na 100 proc. HVO

Oprócz wprowadzenia kompletnej serii w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych i rozwoju technologii wodorowej, firma DAF przygotowuje silniki spalinowe do nowych rodzajów paliwa,

aby jeszcze bardziej zmniejszyć emisję CO2. Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) to biopaliwo najnowszej generacji, które umożliwia zmniejszenie emisji CO2 nawet o 90 proc. i doskonale nadaje się do wszystkich pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji.

Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) jest wytwarzany z odpadów i tłuszczów z przemysłu spożywczego. Obecnie jest to najbardziej ekologiczne na rynku paliwo do pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. HVO zapewnia zmniejszenie całościowej emisji CO2 („od źródła do koła”) nawet o 90 proc. w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym. W przeciwieństwie do poprzednich generacji biopaliw, HVO nie ma wpływu na produkcję żywności.

Poza korzyściami dla środowiska, kolejną ważną zaletą jest to, że HVO może być stosowany w pojazdach ciężarowych DAF bez jakiegokolwiek ich dostosowania, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych osiągów pojazdów, a także okresów międzyobsługowych do 200 tys. km w przypadku transportu długodystansowego.

 

Rozwiązanie odpowiednie dla całej oferty pojazdów DAF
Do jazdy w 100 proc. na HVO są gotowe wszystkie najnowsze pojazdy ciężarowe DAF, w tym ciężarówki z popularnej serii LF do transportu dystrybucyjnego, wszechstronny model XD (zdobywcy tytułu „International Truck of the Year 2023”) do dystrybucji i specjalistycznych zastosowań oraz największe DAF-y, a więc XF, XG i XG+ (zdobywcy tytułu „International Truck of the Year 2022”) przeznaczone do transportu ciężkiego i długodystansowego.

 

Zdaniem Patricka Deana, głównego inżyniera firmy DAF Trucks i członka zarządu:

„DAF jest liderem w dążeniu do zmniejszenia emisji CO2. W 2018 roku jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczny pojazd ciężarowy, a w zeszłym roku zaprezentowaliśmy całkowicie nową generację pojazdów elektrycznych o „zerowej emisji” i zasięgu do 500 kilometrów. Przygotowujemy się również do eksploatacji nowych generacji paliw. HVO umożliwia nam dokonanie ogromnego skoku w zmniejszeniu emisji CO2 już dziś, z obecnymi pojazdami ciężarowymi na rynku, a co ważniejsze całościowo – „od źródła do koła”.

Jeśli chodzi o certyfikację pojazdów ciężarowych w zakresie CO2, byłby to ogromny krok naprzód, gdyby europejskie prawodawstwo doceniało wkład czystych paliw w zmniejszenie emisji CO2. Nie możemy pozwolić sobie na zignorowanie możliwości zapewnienia zrównoważonego transportu drogowego. Powinno to rozszerzyć zainteresowanie na cały łańcuch — od źródła energii aż do tego, co wydostaje się z układu wydechowego — zamiast skupiać się wyłącznie na odcinku „od zbiornika do koła”.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE