uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Rajd EV Rally 2023

Długie i krótkie trasy. Obszary miejskie. Autostrady i wzgórza. Model DAF LF Electric po raz kolejny udowodnił swoją doskonałość i niezawodność podczas niemal 2000-kilometrowego rajdu EV Rally 2023 w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Zespół firmy DAF Trucks oraz brytyjskiej organizacji technologicznej Cenex zajmującej się badaniami w zakresie zrównoważonego transportu z powodzeniem ukończył tę 5-dniową próbę.

Rajd EV Rally rozpoczął się w Cardiff, stolicy Walii. Pierwszym przystankiem był Londyn, a następnie Edynburg (Szkocja) i Belfast (Irlandia Północna). Meta znajdowała się w Dublinie, stolicy Irlandii.

Wydarzenie miało na celu zademonstrowanie możliwości w pełni elektrycznych pojazdów (EV) i projektów w zakresie czystej energii. Organizatorzy rajdu chcieli również podkreślić znaczenie publicznie dostępnej infrastruktury do ładowania, która może obsłużyć większe pojazdy elektryczne, w tym ciężarówki takie jak DAF LF, XD i XF Electric o zasięgu do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

 

20 elektrycznych DAF-ów pod lupą
19-tonowy pojazd LF Electric zespołu DAF-Cenex wybrano z grupy ciężarówek sprawdzanych w ramach Battery Electric Truck Trial (BETT) — 18-miesięcznym badaniu prowadzonym przez rząd Wielkiej Brytanii dotyczącym skuteczności pojazdów elektrycznych w codziennej eksploatacji. W BETT bierze obecnie udział 20 pojazdów elektrycznych DAF LF.

 

Należy rozbudować infrastrukturę do ładowania”
„Ten rajd udowodnił, że nasza ciężarówka LF Electric jest wyjątkowo sprawna”, mówi Adam Bennett, kierownik ds. pojazdów elektrycznych i zrównoważonego rozwoju w DAF Trucks UK. „DAF jest gotowy na bezemisyjny transport. Wydarzenie to uwypukliło również wyraźną potrzebę rozwijania specjalnej infrastruktury dla większych pojazdów w całej Europie. Drobne modyfikacje istniejących punktów ładowania samochodów osobowych stanowiłyby dobry pierwszy krok na drodze do poprawy dostępu do ładowarek dla pojazdów ciężarowych. Jednak tylko specjalna infrastruktura dla ciężarówek umożliwi szybsze wprowadzanie elektryków do flot. Pokazaliśmy, że nasze ciężarówki są gotowe! Nadszedł czas, aby władze w całej Europie rozbudowały infrastrukturę ładowania”.

 

O modelu DAF LF Electric
Model DAF LF Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 260 kW (szczytowej: 370 kW), który jest zasilany niezawierającym kobaltu ani magnezu akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym (LFP) o pojemności 282 kWh (użytecznej: 252 kWh). Dzięki temu model LF Electric może przejechać do 280 kilometrów, co wystarczy do pokonania codziennych tras miejskich używanych do dystrybucji.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE