1170x150 010323

MTU Promo Q3 22 1170x150 TM

BP 1170x150

RubiaOptima 750x200 0100

Volvo na podium

W ubiegłym roku liczba elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych rosła szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Volvo Trucks sprzedało już ponad 4 300 elektrycznych pojazdów w ponad 38 krajach. W Europie, Volvo Trucks jest liderem z 32% udziałem w rynku elektrycznych samochodów cieżarowych o dużej ładowności. W Ameryce Północnej, natomiast, prawie połowa zarejestrowanych w 2022 roku wszystkich ciężarowych elektryków, to pojazdy Volvo.

W 2022 roku rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności (≥16 ton) w Europie wzrósł o 200% do 1041 ciężarówek, a Volvo Trucks ma największy udział w tym rynku.

„Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić transformacji elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku w 2022, nie tylko w Europie, ale i w Ameryce Północnej i na innych rynkach jest dowodem, że właśnie to robimy. Chociaż rynek elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż niewielki, trend jest wyraźny – wielu naszych klientów rozpoczyna teraz przejście na elektromobilność. Zamierzamy towarzyszyć tej transformacji i dążymy do tego, aby w 2030 roku, 50% naszej globalnej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, stanowiły pojazdy elektryczne” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycnych ciężarówek w 2019 roku, firma sprzedała ponad 4 300 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 38 krajach. Obecnie, Volvo oferuje najszerszą gamę produktów w branży, obejmującą sześć modeli produkowanych seryjnie, przeznaczonych do najróżniejszych rodzajów transportu w miastach i pomiędzy nimi.

„Mamy teraz gamę produktów, które mogą obsługiwać większość rodzajów transportu, a co za tym idzie – klientów z niemal wszystkich segmentów. Patrząc na specyfikę korytarzy transportowych, można zelektryfikować prawie połowę wszystkich tych przewozów, dzięki naszej ofercie elektrycznych samochodów ciężarowych” – kontynuuje Roger Alm. „Uważamy, że misją Volvo Trucks jest wspieranie naszych klientów w realizacji tego celu.”

 

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE