loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Volvo na podium

W ubiegłym roku liczba elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych rosła szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Volvo Trucks sprzedało już ponad 4 300 elektrycznych pojazdów w ponad 38 krajach. W Europie, Volvo Trucks jest liderem z 32% udziałem w rynku elektrycznych samochodów cieżarowych o dużej ładowności. W Ameryce Północnej, natomiast, prawie połowa zarejestrowanych w 2022 roku wszystkich ciężarowych elektryków, to pojazdy Volvo.

W 2022 roku rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności (≥16 ton) w Europie wzrósł o 200% do 1041 ciężarówek, a Volvo Trucks ma największy udział w tym rynku.

„Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić transformacji elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku w 2022, nie tylko w Europie, ale i w Ameryce Północnej i na innych rynkach jest dowodem, że właśnie to robimy. Chociaż rynek elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż niewielki, trend jest wyraźny – wielu naszych klientów rozpoczyna teraz przejście na elektromobilność. Zamierzamy towarzyszyć tej transformacji i dążymy do tego, aby w 2030 roku, 50% naszej globalnej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, stanowiły pojazdy elektryczne” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycnych ciężarówek w 2019 roku, firma sprzedała ponad 4 300 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 38 krajach. Obecnie, Volvo oferuje najszerszą gamę produktów w branży, obejmującą sześć modeli produkowanych seryjnie, przeznaczonych do najróżniejszych rodzajów transportu w miastach i pomiędzy nimi.

„Mamy teraz gamę produktów, które mogą obsługiwać większość rodzajów transportu, a co za tym idzie – klientów z niemal wszystkich segmentów. Patrząc na specyfikę korytarzy transportowych, można zelektryfikować prawie połowę wszystkich tych przewozów, dzięki naszej ofercie elektrycznych samochodów ciężarowych” – kontynuuje Roger Alm. „Uważamy, że misją Volvo Trucks jest wspieranie naszych klientów w realizacji tego celu.”