loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Ostatnie testy wytrzymałościowe

Przed zbliżającym się wejściem do produkcji seryjnej w drugiej połowie bieżącego roku, Mercedes-Benz eEconic z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdza się w testach zimowych na kole podbiegunowym.

W mrozie sięgającym -25°C konstruktorzy Mercedes-Benz Special Trucks testowali w fińskim Rovaniemi elektryczną ciężarówkę przeznaczoną do zastosowań komunalnych. W tak niskich temperaturach inżynierowie testowali m.in. działanie akumulatorów, elektrycznego układu napędowego i związanych z nim systemów. Akumulatory pojazdu ładowano z różnych stacji ładowania w celu sprawdzenia kompatybilności pojazdu i danej stacji ładowania.

W ramach testów pojazdu przedseryjnego konstruktorzy sprawdzili również praktyczną użyteczność eEconica na symulowanych trasach zbiórki odpadów, bowiem zwłaszcza pojazdy komunalne muszą działać niezawodnie i realizować swoje zadania także w niesprzyjających warunkach pogodowych. Testy przeprowadzone w Finlandii dowiodły, że eEconic spełnia te wymagania – jest przy tym pojazdem cichym i lokalnie neutralnym pod względem emisji CO2. Samochód eEconic jest więc już gotowy do kolejnego etapu – testów praktycznych z udziałem klientów.

Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; ta niskopodłogowa ciężarówka bazuje konstrukcyjnie na eActrosie przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 r.