loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Mercedes skupiony na ciężarówkach

Ubiegły rok Mercedes w Polsce zakończył dobrymi wynikami sprzedaży pojazdów ciężarowych, trzecią pozycją na rynku.

W 2022 chce jeszcze bardziej skoncentrować się na ciężarówkach, czemu sprzyjają również zmiany organizacyjne. Od 1 grudnia 2021 koncern Daimler zdecydował o podziale na dwa niezależne przedsiębiorstwa: Mercedes-Benz AG oraz Daimler Truck. Wydzielenie spółki dedykowanej wyłącznie samochodom ciężarowym otwiera nowy rozdział w historii firmy. – Dotąd synergie pomiędzy spółkami były duże,  ale przyszedł czas na samodzielność, odcięcie pępowiny – przyznaje Przemysław Rajewski, prezes Mercedes-Benz Trucks Polska. – Mamy zupełnie inne priorytety i cele. O ile samochody osobowe czy vany Mercedes-Benz oferują przede wszystkim produkt luksusowy, my pracujemy dla przedsiębiorców transportowych, a dla nich pojazd jest przede wszystkim narzędziem pracy. Jak dodaje Piotr Materzok, head of customer services & parts w Mercedes-Benz Trucks Polska, jest planowany dalszy rozwój sieci serwisowej, z powodu zakładanego wzrost popytu na części zamienne i usługi.

 

T&M nr 2/2022

Tekst: Jacek Dobkowski