loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Shell liderem

Shell po raz kolejny obronił pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych.

Jak wynika z raportu firmy badawczej Kline&Company, Shell jest światowym dostawcą numer jeden we wszystkich trzech głównych kategoriach: konsumenckiej, komercyjnej i przemysłowej. Koncern utrzymuje status wiodącego globalnego dostawcy gotowych środków smarnych już 15 rok z rzędu.

Najnowsza, 19. edycja corocznego raportu Kline&Company „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment 2021”, bazuje na danych za rok 2020. Obejmują one wszystkie wiodące rynki środków smarnych, segmenty rynkowe, rodzaje produktów i formulacje. Shell zachowuje pierwsze miejsce w rankingu w każdej z trzech kategorii środków smarnych analizowanych przez Kline – „consumer auto­mo­tive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial auto­mo­tive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).

Raport ten potwierdza, że Shell już od piętnastu lat jest wiodącym światowym dostawcą środków smarnych do samochodów osobowych, ciężarowych i aplikacji przemysłowych. Dzięki naszemu wieloletniemu zaangażowaniu na rzecz klientów i rozbudowywaniu portfolio produktów, nie tylko zachowujemy wiodącą pozycję na rynku, ale również powiększamy przewagę konkurencyjną, zwiększając skalę działalności, wartość naszej marki, rozwijając technologie i relacje z klientami

– powiedział Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

 

Oferta Shell dla trzech segmentów rynku

Zgodnie z najnowszymi danymi, Shell zwiększył udział w globalnym rynku w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowita sprzedaż Shell wyniosła około 4100 kiloton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 4,6 miliarda litrów produktów. Na uzyskany wynik złożyła się sprzedaż środków smarnych w trzech segmentach: produkty do stosowania w samochodach osobowych (34%), produkty dedykowane do przemysłu (36%) i produkty do pojazdów użytkowych (30%).

Dział Olejowy Shell ma do odegrania kluczową rolę w realizacji celu firmy, która do 2050 roku ma stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto. Z pomocą 200 specjalistów pracujących w centrach badawczych rozmieszczonych na całym świecie, Shell od wielu lat udoskonala technologię pozwalającą na tworzenie bardziej ekologicznych i czystszych środków smarnych wytwarzanych z gazu ziemnego z wykorzystaniem unikalnej technologii Shell PurePlus. Zapewniają one konsumentom lepsze osiągi silnika, zużycie paliwa niższe nawet o 4% oraz proporcjonalne zmniejszenie emisji CO2.

 

Neutralne emisyjnie oleje Shell

Shell wspiera również klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W 2021 roku uruchomił największy w branży środków smarnych program neutralności węglowej, oferując w ramach wybranych marek oleje neut­ralne pod względem emisji dwutlenku węgla[1]. W jego ramach Shell dąży do zrównoważenia rocznych emisji z ponad 200 milionów litrów wysokiej jakości środków smarnych. Obejmie to rekompensatę około 700 tysięcy ton dwutlenku węgla (CO2e)[2] rocznie, co odpowiada rocznemu wyłączeniu z ruchu około 340 tysięcy samochodów.