loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Elektrycznie, na chłodno

Naczepa Schmitz Cargobull S.KOe, chłodnia z elektrycznym agregatem i osią z generatorem trafiła na testy.

Przedstawiciele wypożyczalni TIP, dostawca usług logistycznych Cornelissen i sieć handlowa Albert Heijn chcą dzięki niej bezemisyjnie i cicho dostarczać towary do supermarketów Albert Heijn w Holandii.

Przekazanie pojazdu odbyło się w siedzibie Schmitz Cargobull w Vreden. S.KOe COOL SMART z „elektryczną osią” i elektrycznym agregatem chłodniczym ze zintegrowaną energoelektroniką to nowczesna naczepa, której jednostka (S.CUe) jest przeznaczona do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku (moc grzewcza sięga 9100 W). Wykorzystana zostanie na potrzeby firmy Albert Heijn, będącej częścią globalnej grupy Ahold Delhaize. Firma jest  liderem na rynku sprzedaży detalicznej żywności w Holandii, a markę wyrobiła sobie m.in. dzięki innowacyjnym i zrównoważonym rozwiązaniom transportowym, stosowanym w dystrybucji do supermarketów. TIP to z kolei niezależna od producenta wypożyczalnia i zintegrowany dostawca usług dla branży transportowej i logistycznej (120 lokalizacji w 18 krajach Europy i Kanadzie, duża liczba partnerów serwisowych, zwarta sieć oddziałów i warsztatów). Jej oferta dotyczy usług związanych z całym cyklem życia pojazdu; od zakupu, konserwacji i naprawy po odsprzedaż używanych jednostek. Trzecie „ogniwo” stanowi Cornelissen, firma działająca od ponad dziewięciu dekad, a proponująca inteligentne rozwiązania transportowe. Obejmują one również magazynowanie, gospodarkę paletami i systemy klimatyzacyjne.

         - Wybraliśmy ten pojazd, ponieważ większość naszego transportu dotyczy  śródmiejskiego ruchu. Obsługujemy trasy między różnymi centrami dystrybucyjnymi. W centrach wielu holenderskich miastach transport dystrybucyjny charakteryzuje się „strefami zerowej emisji”. Rozwiązanie z całkowicie elektryczną skrzynią chłodniczą S.KOe pozwala bez problemu kontynuować jazdę w centrach miast z elektryczną lodówką, w połączeniu z bezemisyjnym ciągnikiem siodłowym - wyjaśnia Peter Leegstraten, Transport Manager Expertise.

S.KOe  posiada m.in. zelektryfikowaną oś Schmitz Cargobull, która odzyskuje energię podczas procesu hamowania, a tym samym skraca czas ładowania akumulatora za pośrednictwem sieci energetycznej. Pojazd z osią zelektryfikowaną ładuje akumulator już w trakcie jazdy, dzięki czemu czynność tę w centrum dystrybucji można albo całkowicie pominąć, albo przynajmniej znacząco skrócić. Tym samym skróceniu ulega też czas przerw w eksploatacji pojazdu.

Z pojazdem standardowo zintegrowano system telematyczny TrailerConnect. Może być używany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, informowania o dostępnym zasięgu i pozostałym czasie ładowania.

 

T&M nr 7-8/2021

Tekst: Michał Jurczak