Wszystko w jednym

Krone Telematics bazuje na platformie niezależnej od producenta, aby móc łatwo zarządzać różnymi systemami telematycznymi za pośrednictwem jednego rozwiązania portalowego.
Łączone, samodzielne rozwiązania stanowią w sumie produkt typu „wszystko w jednym”.
Niezależnie od typu pojazdu, czy producenta telematyki, użytkownik ma do niej indywidualny, specyficzny dostęp. Dzięki portalowi Krone Telematics operatorzy flot mają zawsze wgląd w swoje pojazdy, aplikacje sprawiają, że dane są dostępne również w trasie. Dzięki swym funkcjom, Krone Telematics sprawia, że operatorzy flot mają przez cały czas kontrolę on-line nad położeniem pojazdu, stanem ładunku, w tym także nad temperaturą. Konstrukcja jest modułowa, można dzięki temu skompletować swój własny, spersonalizowany pakiet. Do transportu wymagającego dużej ilości danych (np. przewozy w kontrolowanej temperaturze) dostępne są odpowiednie moduły dodatkowe (Krone od 2019 r. standardowo wyposaża w Krone Telematics pojazdy chłodnicze z serii Cool Liner).
Architekturę oprogramowania Krone Telematics cechują otwarte interfejsy, za pomocą których można łatwo połączyć systemy zarządzania transportem firm przewozowych i operatorów logistycznych oraz partnerów (np. portale internetowe). Oprócz elastycznych, standardowych interfejsów możliwe są również indywidualne adaptacje.
Bardzo istotne jest bezpieczeństwo danych. Na przykład zaszyfrowana transmisja do serwera zaplecza jest realizowana za pomocą tokena uwierzytelniającego, specyficznego dla urządzenia. Jednostka telematyczna i diagnostyczna Krone Smart Collect (KSC) zainstalowana w pojeździe służy do szczególnie intensywnego wykorzystania danych (np. w dużych maszynach rolniczych). Z kolei bezobsługowe rozwiązanie GPS KSC Solar zostało opracowane dla nadwozi wymiennych i kontenerów (bez własnego zasilania). Dzięki wbudowanemu panelowi słonecznemu, łączności czujników Bluetooth oraz możliwości otrzymywania aktualizacji oprogramowania i konfiguracji „bezprzewodowo”, urządzenie to jest całkowicie samowystarczalne, co zwiększa elastyczność jego zastosowania.
T&M nr 7-8/2021
Tekst: Michał Jurczak