Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Na trudne warunki zimowe

MICHELIN X Multi Grip to nowa gama zimowych opon ciężarowych zaprojektowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Ogumienie oferuje przyczepność, bezpieczeństwo na ośnieżonych i mokrych drogach, zwiększony przebieg oraz niższą emisję CO2.

Na rynku jest już dostępna nowa gama opon zimowych do samochodów ciężarowych MICHELIN X Multi Grip. Model ten został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa i mobilności w ekstremalnych warunkach zimowych dzięki doskonałej przyczepności na drogach pokrytych śniegiem, błotem pośniegowym oraz na mokrej nawierzchni. Potwierdzeniem tych właściwości jest oznaczenie symbolem 3PMSF. Osiągi oferowane przez opony z gamy MICHELIN X Multi Grip są jeszcze lepsze w porównaniu z poprzednią generacją ogumienia[1].

 

Zwiększone bezpieczeństwo przez cały okres użytkowania

Innowacyjna rzeźba bieżnika z samoregenerującymi się lamelami w technologii MICHELIN Regenion zapewnia doskonałą przyczepność przez cały czas eksploatacji opony. Przy głębokości bieżnika na poziomie 5 mm, trakcja na śniegu jest lepsza o ponad 50 procent, zaś hamowanie na śniegu – o 20 procent. Przy 2 mm głębokości bieżnika przyczepność boczna jest o 20 proc.[2] wyższa.

Opony MICHELIN X Multi Grip charakteryzują się dobrą przyczepnością na każdym rodzaju nawierzchni spotykanej zimą – na lodzie, śniegu (świeży, ubity lub topniejący) oraz na mokrych drogach, dzięki czemu są idealne do użytkowania przez cały ten okres. Przez resztę roku ogumienie z nowej gamy do pojazdów ciężarowych nadal zapewnia bardzo dobre osiągi, zwłaszcza na mokrych nawierzchniach.

 

Zwiększony przebieg

Wydłużony okres przebiegu, niezmienna przyczepność przez cały okres użytkowania oraz wysoka wytrzymałość bieżnika sprawiają, że opona MICHELIN X Multi Grip jest atrakcyjnym ekonomicznie rozwiązaniem. Przebieg ogumienia z nowej gamy został zwiększony o ponad 10 proc. dla opon na oś sterującą[3] i o ponad 30 proc. dla opon na oś napędową[4]. Możliwość pogłębiania i bieżnikowania opony dodatkowo zwiększa okres jej użytkowania i pomaga obniżyć koszt przejechanego kilometra.

 

Niższy opór toczenia dla większej oszczędności paliwa

Opór toczenia nowej gamy Michelin został zmniejszony nawet o 10 procent[5]. W przypadku ciągnika siodłowego wyposażonego w opony 385/65R22.5 MICHELIN X Multi Grip Z oraz 315/80R22.5 MICHELIN X Multi Grip zużycie paliwa może zostać obniżone o 0,6 l/100 km, co oznacza oszczędność paliwa w wysokości 574 euro rocznie i redukcję emisji CO2 o średnio 1,5 tony rocznie[6] w początkowym okresie eksploatacji opon.

 

Użytkowanie nowej gamy MICHELIN X Multi Grip pozwala flotom ciężarowym obniżyć:

- koszty operacyjne dzięki niskim kosztom eksploatacji;

- emisję CO2 na każdy przejechany kilometr, co przekłada się na mniejszy wpływ na środowisko.

Swoje wysokie osiągi nowa gama opon zawdzięcza połączeniu czterech innowacyjnych, opatentowanych technologii:

Rozmiary opon w nowej gamie Michelin dostępne od 1 lipca 2021 roku:

- oś sterująca: MICHELIN X Multi Grip Z 385/65 R 22.5 oraz MICHELIN X Multi Grip Z 385/55 R 22.5;

- oś napędowa: MICHELIN X Multi Grip D 315/80 R 22.5 oraz MICHELIN X Multi Grip D 315/70 R 22.5.

Rozmiary dostępne od 1 lipca 2022 roku:

- oś sterująca: MICHELIN X Multi Grip Z 315/80 R 22.5, MICHELIN X Multi Grip Z 315/70 R 22.5 oraz MICHELIN X Multi Grip Z 295/80 R 22.5;

- oś napędowa: MICHELIN X Multi Grip D 295/80 R 22.5.

 

[1] W porównaniu z oponami MICHELIN XFN2 oraz MICHELIN XDW ICEGRIP.

[2] Badania wewnętrzne przeprowadzone w Centrum Testowym Michelin w Ivalo w Finlandii w lutym 2020 roku. Porównanie opon 385/65 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP Z i 315/80 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D z oponami 385/65 R 22.5 MICHELIN XFN2 AS i 315/80 R 22.5 MICHELIN XDW ICEGRIP zamontowanymi na ciężarówce 4x2 o masie 10 ton.

[3] Obliczenia wewnętrzne przeprowadzone w listopadzie 2020 r. – porównanie opon 385/55 R 22.5 i 385/65 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP Z do poprzedniej gamy opon MICHELIN XFN2.

[4] Obliczenia wewnętrzne przeprowadzone w listopadzie 2020 r. – porównanie opon 315/70 R 22.5 i 315/80 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D do poprzedniej gamy opon MICHELIN XDW ICEGRIP.

[5] Pomiary wewnętrzne przeprowadzone w 2020 r. – porównanie opon 315/80R22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D i 315/80R22.5 MICHELIN XDW ICE GRIP.

[6] Obliczenia wewnętrzne na podstawie Vecto przeprowadzone w marcu 2021 r. - porównanie konwoju z oponami 385/65R22,5 MICHELIN X MULTI GRIP Z, 315/80R22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D oraz 385/65R22,5 MICHELIN X MULTI T vs. konwój z oponami 385/65R22. 5 MICHELIN XFN2 AS, 315/80R22.5 MICHELIN XDW ICE GRIP oraz 385/65R22.5 MICHELIN X MULTI T (konwój z ciągnikiem siodłowym 4x2 i naczepą trzyosiową, ładunek 40 ton, użytkowanie w 100% na drogach regionalnych, 100 000 km/rok, koszt paliwa: €1/litr).

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE