10 tysięcy internetowych klientów

Coraz więcej klientów i partnerów serwisowych z wielu krajów całego świata  korzysta z szybkiej i niezawodnej dostępności części zamiennych Krone. Zamawiane są droga internetową, a wysyłane indywidualnie, w trybie nocnym lub w określonym przedziale czasowym. Całością zaopatrzenia w części zamienne zawiaduje centrum dystrybucyjne w Herzlake, które zostało otwarte dokładnie trzy lata temu, w lutym 2018 r. Obsługuje również ważne lokalizacje Krone w Budapeszcie, Lyonie, Skandynawii i krajach bałtyckich.

W centrum magazynowym w Herzlake jest składowanych ok. 17,5 tys. europalet, a także 16 tys. małych pojemników. Każda z części do naczep Krone (od A dla czujnika ABS do Z dla profilu Z), które codziennie przemierzają drogi w całej Europie ma tu swoje miejsce. Całość centrum wysyłkowego w Herzlake obejmuje zadaszoną, wielopoziomową powierzchnię magazynową o powierzchni 8,4 tys. m.kw. Łącznie na powierzchni 38 tys. m.kw. składowanych jest ok. 70 tys. różnych części zamiennych do przyczep, nadwozi, podwozi kontenerowych, naczep platformowych i skrzyniowych… Miesięcznie realizowana jest wysyłka ponad 23 tys. artykułów, w możliwie jak najkrótszym czasie. Całość obsługuje 40 pracowników serwisu, ściśle współpracując z wewnętrznym działem IT.

Czas od złożenia zamówienia do jego realizacji jest bardzo krótki. To rezultat zastosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Wystarczy, że zarejestrowani użytkownicy zeskanują kod QR na tabliczce znamionowej pojazdu, by zostać automatycznie zalogowanym i natychmiastowo przeniesionym do katalogu pojazdów.  

Nowością jest wprowadzona w styczniu br. marka części zamiennych Krone Trusted. To oferta dla klientów eksploatujących pojazdy, w których – chociażby ze względu na wiek i stopień wysłużenia, wątpliwa jest opłacalność montowania relatywnie drogich, oryginalnych części zamiennych. Pod znakiem Krone Trusted, w całej Europie dostępne są sprawdzone części zamienne, które mogą być nawet 50 procent tańsze niż części oryginalne. - Dzięki Krone Trusted jesteśmy teraz w stanie konsekwentnie rozszerzać naszą skuteczną strategię obsługi i części zamiennych, a tym samym być w stanie zaopatrywać naszych klientów jeszcze lepiej w trudnym codziennym transporcie  - tłumaczy Dyrektor zarządzający Krone, odpowiadający za obszar usług, Ralf Faust.

T&M nr 2/2021

Tekst: Michał Jurczak

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE