loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Elektryczna ciężarówka FUSO

Pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy Daimler Trucks, produkowany w małej serii, zdobywa kolejny europejski rynek ciężarówek.

Wraz z dostarczeniem trzech pojazdów FUSO eCanter do firmy Camion Transport AG w Szwajcarii rozpoczyna się nowy rozdział ekologicznej logistyki. „Fakt, że jesteśmy pierwszą w Szwajcarii firmą, która korzysta z tego pionierskiego pojazdu, jest dla nas powodem do dumy”, mówi dyrektor firmy Josef Jäger. Pojazdy będą eksploatowane w śródmieściach Bazylei, Lucerny i Genewy, gdzie zapewnią lokalnie bezemisyjną dystrybucję towarów.

Wyraźnym globalnym trendem jest urbanizacja. Jednocześnie stale rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary, szczególnie w coraz bardziej zagęszczonych centrach miast. Ten trend w znacznym stopniu przyspieszyła pandemia koronawirusa, z powodu której nastąpił eksplozywny rozwój handlu wysyłkowego online. „Towary muszą docierać do klientów”, stwierdza Josef Jäger, dyrektor Camion Transport AG. „Powinno to odbywać się szybko, a także ekologicznie, czysto i cicho” – wyjaśnia, a następnie dodaje: „Mamy już bardzo dobre doświadczenia z modelem FUSO EcoHybrid i cieszymy się, że eCanter znacznie przybliży nas do realizacji wizji zrównoważonej logistyki miejskiej. Do roku 2025 chcemy realizować dostawy w śródmieściach całkowicie bezemisyjnie”.

Dynamiczny profesjonalista do dystrybucji towarów

FUSO eCanter jest idealny do śródmiejskiego transportu dystrybucyjnego na etapie „ostatniej mili”. Jako pojazd o masie 7,49 t, zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej ok. 80 km/h i mocy 129 kW, ma wszystko, czego potrzeba do ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji w ośrodkach miejskich. A ponadto rozstaw osi 3400 mm zapewnia FUSO eCanterowi niezwykłą zwrotność. Klienci w USA, Europie i Japonii użytkują na co dzień już ponad 200 tych pojazdów.

Doświadczenia, jakie Camion Transport AG i inne znane firmy zdobywają z mocnym krótkoseryjnym eCanterem wracają bezpośrednio do FUSO, gdzie dane te podlegają analizie i uwzględnia się je w rozwoju pojazdu seryjnego. Zespół inżynierów FUSO może korzystać z coraz bogatszego zbioru doświadczeń, bowiem łączny przebieg globalnej floty tych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym wynosi już ponad trzy miliony kilometrów pokonanych w ramach eksploatacji u klientów. Dzięki temu eCanter, który wejdzie do produkcji seryjnej w pierwszej połowie dekady, ma być jeszcze dojrzalszy konstrukcyjnie i jeszcze precyzyjniej dostosowany do oczekiwań klientów. Do tego czasu w ręce użytkowników trafiają sukcesywnie kolejne FUSO eCantery z krótkiej serii produkcyjnej.