loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

eActros i eEconic kontra mróz

Przedseryjne prototypy ciężarówek Mercedes-Benz z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdzają się na śniegu i lodzie.

Zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym. W siarczystych lutowych mrozach tego roku inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie oraz przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów. Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i w kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach. Prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez klientów w każdych warunkach pogodowych. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych!

Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, przeznaczonej do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jego pierwsze testy u klientów. eEconic znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.