loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Grupa Wielton w III kwartale

Grupa Wielton wypracowała w samym trzecim kwartale 488,1 mln zł przychodów, osiągając wartość zbliżoną do rekordowego analogicznego  okresu w 2019 r. (spadek o 4,6 proc. rdr).

Od lipca do września br. Grupa sprzedała 4112 szt. pojazdów (spadek o 7,1 proc. rdr). Uzyskane wyniki sprzedażowe przełożyły się na 34,0 mln zł EBITDA (wzrost o 0,3 proc. rdr) oraz 10,4 mln zł zysku netto (spadek o 17,5 proc. rdr). Dobre wyniki Grupy zostały osiągnięte dzięki obserwowanej poprawie popytu na kluczowych rynkach w trzecim kwartale, a w szczególności we wrześniu br.

Zgodnie z naszymi przewidywaniami w trzecim kwartale zaobserwowaliśmy powrót popytu na przyczepy i naczepy. Szczególnie dobrym miesiącem pod względem sprzedaży był wrzesień, w którym wyraźnie widoczna była pewna normalizacja na rynku. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe wykazał Fruehauf z rynku francuskiego oraz brytyjski Lawrence David. Większa aktywność klientów przełożyła się na dobrą wielkość zamówień i stabilny poziom backlog. Podejmujemy działania mające na celu poprawę rentowności naszego biznesu. Nadal działamy w dobie niepewności związanej z pandemią, dlatego niezwykle ważnym aspektem jest wykorzystanie sprzyjających okoliczności rynkowych. Naszym celem jest zakończenie 2020 r. wynikiem, pozwalającym nam potwierdzić trwałe odwrócenie negatywnego trendu zarysowanego w pierwszym półroczu. –  powiedział Mariusz Golec, I wiceprezes zarządu Wielton SA, CEO Grupy Wielton.

Zauważalne odwrócenie trendu oraz powrót popytu na naczepy i przyczepy wpłynął na wyniki poszczególnych spółek z Grupy. Spółka Fruehauf – będący liderem francuskiego rynku – sprzedała w trzecim kwartale 1050 szt. produktów (spadek o 3,1 proc. rdr), co przełożyło się na 137,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 3,7 proc. rdr). Z kolei brytyjski Lawrence David zanotował w raportowanym kwartale wzrost przychodów o 16,0 proc. do wartości 82,0 mln zł przy sprzedaży 936 szt. pojazdów. Wysoki popyt na przyczepy i naczepy pomógł również wieluńskiemu producentowi. Spółka Wielton sprzedała w samym trzecim kwartale 731 szt. pojazdów drogowych i z segmentu Agro. Przełożyło się to na 76,1 mln zł przychodów (wzrost o 3,0 proc. rdr).

Dzięki bardzo dobrej sprzedaży w raportowanym okresie wypracowaliśmy największy przyrost EBITDA w całym bieżącym roku. W okresie trzech kwartałów br. osiągnęliśmy lepszy wynik w przepływach pieniężnych z działalności operacyjnej i utrzymaliśmy dodatni całościowy cash flow. Skuteczne zarządzanie kapitałem pracującym oraz wsparcie finansowania zewnętrznego pozwoliły nam  na zgromadzenie wysokich zasobów środków pieniężnych gwarantujących stabilne i efektywne funkcjonowanie Grupy. – powiedział Piotr Maciej Kamiński, wiceprezes zarządu Wielton S.A. i CFO Grupy Wielton.

Po trzech kwartałach br. Grupa Wielton wypracowała 1,3 mld zł skonsolidowanych przychodów (spadek o 29,1 proc. rdr). W okresie tym wskaźnik EBITDA wyniósł 57,7 mln zł i był niższy o 51,6 proc. rdr. Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,6 mln zł i jest mniejszy o 81,9 proc. w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2019 r.  Zysk netto przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 12,6 mln zł i był mniejszy o 76,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Uzyskane wyniki narastająco są konsekwencją słabego drugiego kwartału, na który miała przede wpływ wszystkim pandemia i związany z nią lockdown gospodarek.

 

Langendorf Polska

Rok temu Grupa Wielton rozpoczęła budowę centrum kompetencyjnego naczep niskopodwoziowych opartego na know-how, jakości i doświadczeniu spółki Langendorf w tym segmencie rynku. W kolejnym kroku rozwoju centrum Grupa uruchomiła spółkę Langendorf Polska, która wzmacnia moce produkcyjne niemieckiej spółki Langendorf. Siedziba i hale produkcyjne Langendorf Polska są zlokalizowane na terenie zakładów Wielton w Wieluniu. Docelowo spółka będzie zatrudniać nawet 150 osób. Spółka ma za zadanie produkować naczepy niskopodwoziowe, naczep specjalne dla Lawrence David, a także główne asortymenty wykorzystywane w produkcji naczep do przewozu szkła i płyt betonowych. Tym samym niemiecka spółka Langendorf przejmuje pełną opiekę nad rozwojem produktowym naczep niskopodwoziowych. Właśnie pod marką Langendorf będą one oferowane w całej Grupie Wielton.  Zgodnie z planem nowo powołana Langendorf Polska będzie w przyszłości ważnym ogniwem w rozwoju produktów niszowych dla całej Grupy.