Na wodór wpierw w Szwajcarii

W środę, 7 października Hyundai dostarczył do Szwajcarii siedem egzemplarzy Xcient Fuel Cell, pierwszej na świecie produkowanej masowo ciężkiej, elektrycznej ciężarówki z ogniwami paliwowymi, czyli na wodór.
Łącznie w br. ma trafić tam 50 sztuk. Xcient Fuel Cell jest wyposażony w 350-barowy, 32-kilogramowy zbiornik wodoru, który zapewnia około 400 km zasięgu z ładunkiem. Czas tankowania do pełna wynosi 8-20 minut. Klienci będą mogli leasingować ciężarówki w formule pay-per-use, która nie wymaga opłaty wstępnej. Aby wesprzeć rozwijający się ekosystem wodorowy, Hyundai zaangażował się w rozwój ponad 100 stacji wodoru w Szwajcarii. Dostawy do Szwajcarii to zarazem próba generalna przed ekspansją z wodorowymi pojazdami w innych krajach Europy (Austria, Niderlandy, Niemcy, Norwegia), w Ameryce Północnej i Chinach. W celu promowania technologii wodorowych koreański koncern zaczął globalny program H2U (Hydrogen to You).
T&M nr 10/2020
Tekst: Jacek Dobkowski