Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Elektryczne Daimler Trucks & Buses

Daimler Trucks & Buses dokonuje kolejnego przełomu na drodze do elektryfikacji swojej oferty pojazdów.

 

Klienci na całym świecie przejechali już ciężarówkami i autobusami z elektrycznym napędem akumulatorowym ponad siedem milionów kilometrów, nie emitując lokalnie dwutlenku węgla. Pozytywne opinie klientów i wnioski wypływające z intensywnych praktycznych testów przeprowadzonych z udziałem elektrycznych ciężarówek marek Mercedes-Benz, FUSO i Freightliner dowodzą, że już dziś możliwa jest elektryfikacja drogowego transportu towarowego. Ponadto od 2018 r. w wielu europejskich miastach eksploatowany jest elektryczny autobus miejski marki Mercedes-Benz – produkowany seryjnie eCitaro.

W ramach swojej strategii elektryfikacji Daimler Trucks planuje zaoferować do roku 2022 pojazdy elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu ‒ począwszy od FUSO eCantera w segmencie lekkim, poprzez Freightlinera eM2 w segmencie średniociężkim po Mercedes-Benz eActrosa i Freightlinera eCascadia w segmencie ciężkim.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG: „Jako jeden z największych producentów pojazdów użytkowych na świecie, pragniemy być liderem innowacyjności i technologii również w obszarze napędów alternatywnych. Przykładowo nasz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla autobus miejski eCitaro już od roku 2018 jest produkowany seryjnie i elektryfikuje transport publiczny w wielu miastach. Oferując także elektryczne ciężarówki, chcemy zapewnić naszym klientom pojazdy dorównujące konwencjonalnym samochodom ciężarowym pod względem dostępności i wydajności. Właśnie to motywowało nas do oddawania elektrycznych ciężarówek w ręce klientów już na wczesnym etapie prac. Dzięki naszej globalnej obecności, klienci na całym świecie testują różne konstrukcje pojazdów w rozlicznych praktycznych zastosowaniach. Daje to nam szczególną przewagę nad konkurencją. Istotne wnioski wypływające z intensywnego dialogu z klientami i wielu kilometrów pokonanych w ramach testów już od kilku lat uwzględniamy bezpośrednio w przygotowaniu produkcji seryjnej naszych elektrycznych ciężarówek”.

 

Elektryczne ciężarówki z trójramienną gwiazdą: Mercedes-Benz eActros i eEconic

Już na targach motoryzacyjnych IAA 2016 Mercedes-Benz Trucks, jako pierwszy producent na świecie, zaprezentował ciężki samochód ciężarowy z napędem elektrycznym. Oferując w pełni elektrycznego ciężarowego eActrosa, Mercedes-Benz Trucks dowodzi, że już teraz możliwy jest lokalnie bezemisyjny ciężki transport dystrybucyjny na obszarach miejskich. eActros o zasięgu ok. 200 km od 2018 roku sprawdza się w różnorodnych praktycznych zastosowaniach u klientów w Europie, jako alternatywny pojazd do miejskiego transportu dystrybucyjnego, nieemitujący lokalnie dwutlenku węgla. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej zaplanowano na rok 2021.

Na przyszły rok planujemy też pierwsze praktyczne zastosowania zapowiedzianego w roku 2020 niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej przewiduje się na rok 2022. eEconic ma zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej. Ze względu na stosunkowo krótkie i powtarzalne trasy o długości ok. 100 km i bardzo dużą liczbę przystanków jest to doskonały obszar eksploatacji samochodów ciężarowych z elektrycznym napędem akumulatorowym.

 

Pionier w lekkim transporcie dystrybucyjnym: elektryczny FUSO eCanter produkowany w krótkiej serii

Lekki FUSO eCanter świętował swoją światową premierę już we wrześniu 2017 roku i od tego czasu trafił do wielu klientów na całym świecie. Ta w pełni elektryczna lekka ciężarówka marki FUSO jest odpowiedzią na publiczne zapotrzebowanie na lokalnie bezemisyjne samochody ciężarowe do lekkiego śródmiejskiego transportu dystrybucyjnego. Wielu klientów w Japonii, USA i Europie użytkuje już łącznie ponad 170 lekkich ciężarówek typu FUSO eCanter, wyprodukowanych w ramach niewielkiej serii. Kolejne będą dołączać sukcesywnie. Oznacza to, że 100-kilometrowy zasięg pojazdu o masie 7,49 tony bezpiecznie zaspokaja potrzeby klientów w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Szybka ładowarka umożliwia skrócenie czasu ładowania pojazdu do ok. półtorej godziny. Pojazdy FUSO eCanter są produkowane w Kawasaki (Japonia) i Tramagal (Portugalia).

 

Daimler Trucks North America: klienci testują Freightlinera eCascadia i eM2

W czerwcu 2018 roku w Portland w Stanach Zjednoczonych swoją premierę świętowały ciężka ciężarówka eCascadia i średniociężka – eM2. Obie te elektryczne ciężarówki przechodzą aktualnie testy praktyczne u klientów w USA. Flota testowa obejmuje ponad 38 pojazdów w wielu zastosowaniach, m.in. w regionalnym i lokalnym transporcie dystrybucyjnym, dystrybucji żywności i dostawach paczek. Zakładany zasięg pojazdów seryjnych wyniesie ok. 370 km (eM2) i nawet 400 km (eCascadia). Rozpoczęcie produkcji seryjnej eCascadii zaplanowano na połowę roku 2022, a Freightlinera eM2 na koniec roku 2022.

 

Pierwszy i jedyny autobus elektryczny zaprojektowany i produkowany w Niemczech

Od roku 2018 Daimler Buses oferuje napędzanego wyłącznie elektrycznie Mercedes-Benz eCitaro – lokalnie bezemisyjny autobus miejski dla ekologicznych przedsiębiorstw transportu publicznego w miastach i aglomeracjach miejskich. eCitaro bazuje na sprawdzonym w wielu tysiącach egzemplarzy autobusie miejskim Citaro. To pierwszy i jedyny autobus miejski z napędem w pełni elektrycznym, zaprojektowany i produkowany w Niemczech. eCitaro wyróżnia się eleganckim wzornictwem, wzorcowym układem zarządzania temperaturą, minimalizującym zużycie energii, oraz przyjazną i funkcjonalną przestrzenią pasażerską. Ten miejski autobus miał swoją światową premierę w wariancie pojedynczym przed dwoma laty.

 

Napędy alternatywne w Daimler Trucks

Daimler Trucks wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie nowe samochody, których eksploatacja („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2. Już do roku 2022 oferta pojazdów na głównych rynkach zbytu ‒ w Ameryce Północnej, Europie i Japonii ‒ ma zawierać seryjnie produkowane pojazdy z elektrycznym napędem akumulatorowym. W drugiej połowie obecnej dekady Daimler Trucks planuje uzupełnić swoje portfolio pojazdów seryjnych o ciężarówki z napędem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi. Mają być one tankowane ciekłym wodorem. Celem nadrzędnym jest transport drogowy neutralny pod względem emisji CO2 do roku 2050.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE