Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Nowe auta ciężarowe Volvo

Właśnie się zaczyna sprzedaż w Polsce nowych samochodów ciężarowych Volvo Trucks o dużej ładowności.

Zostały one zaprojektowane z myślą o umożliwieniu kierowcom wykonywania swojej pracy w sposób maksymalnie efektywny, bezpieczny i odpowiedzialny. Wszystkie modele – Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX – wyposażono w nowy, konfigurowalny interfejs użytkownika z cyfrowym zestawem wskaźników dostarczającym właściwych informacji w każdej sytuacji. Ponadto, pojazdy Volvo FM i FMX otrzymały nowe kabiny, w których kierowca ma do dyspozycji więcej przestrzeni i lepszą bezpośrednią widoczność.

Wysoko wykwalifikowani kierowcy, potrafiący bezpiecznie i odpowiedzialnie użytkować pojazd, dbać o ładunek i zarządzać sytuacjami drogowymi, stanowią bezcenny zasób każdej firmy transportowej. A ponieważ w pozyskiwaniu najlepszych kierowców panuje ostra rywalizacja, w swojej nowej generacji samochodów ciężarowych Volvo Trucks podjęło wysiłek opracowania otoczenia i interfejsu kierowcy takich, które zapewnią jak najbardziej bezpieczne, funkcjonalne i komfortowe środowisko pracy.

– Wprowadzając na rynek nowe pojazdy, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom zarówno firm transportowych, jak i kierowców. Poprzez dalsze udoskonalenie typowych dla Volvo cech, takich jak ergonomia, komfort i bezpieczeństwo, i ich połączenie z nową, nowatorską technologią i wzornictwem, stworzyliśmy jeszcze bardziej produktywne i atrakcyjne otoczenie kierowcy – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.

 

Łatwiejsze unikanie kosztownych błędów

Nowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12 cali zapewnia kierowcy szybki dostęp do informacji pomocnych w unikaniu kosztownych błędów. Na przykład, ciągłe wskazanie czasu pracy kierowcy ułatwia planowanie jazdy i minimalizuje ryzyko naruszenia obowiązujących przepisów. Inną praktyczną funkcją jest rozpoznawanie znaków drogowych. Dzięki niej kierowca jest ostrzegany o ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzenia i kategorii drogi. 

Dostępne są cztery różne widoki zestawu wskaźników, a zawartość i wygląd każdego z nich kierowca może łatwo dostosować przed wyruszeniem w drogę. Widok The Load (Obciążenie osi) pozwala kontrolować masę ładunku, masę całkowitą pojazdu oraz naciski na osie. W pojazdach z systemem nawigacyjnym warto wybrać widok Navigation (Nawigacja), udostępniający czytelne mapy. Kierowcy oczekujący wyglądu klasycznego zestawu wskaźników Volvo mogą skorzystać z widoku Home (Główny), zaś dla preferujących dostęp jedynie do najistotniejszych wskazań przeznaczony jest widok Focus (Koncentracja).

Główny zestaw wskaźników może zostać uzupełniony czytelnym wyświetlaczem bocznym o przekątnej 9 cali, przeznaczonym do obsługi systemu komunikacji, rozrywki i informacji transportowej.

 

Przykładowe funkcje:

Odtwarzacz multimedialny: funkcja pozwalająca cieszyć się muzyką z radia lub udostępnianą poprzez interfejs Bluetooth lub złącze USB.

Komunikacja: możliwość połączenia dwóch telefonów komórkowych.

Zadanie: funkcja udostępniająca Monitorowanie Czasu Pracy Kierowcy, Instruktaż Kierowcy, zdalne pobieranie danych z tachografu oraz nawigację.

Pojazd : obsługa klimatyzacji parkingowej, wskaźnika obciążenia osi, układu monitorowania ciśnienia w ogumieniu oraz indywidualnych ustawień Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo.

 

Z pozostałych funkcji warto wymienić choćby Moje Aplikacje dla Android Auto, funkcję udostępniającą aplikacje zainstalowane w telefonach z systemem Android, czy też Podręcznik Kierowcy, zawierający wskazówki dotyczące kierowania pojazdem oraz informacje dostosowane do specyfikacji konkretnego pojazdu. Druga z tych funkcji została przygotowana z myślą o przyszłych aktualizacja i zgodności z aplikacjami dostawców innych niż Volvo Trucks, na przykład firm zabudowujących.

Wyświetlacz boczny może z łatwością obsłużyć do ośmiu kamer i wyświetlać obraz z czterech kamer jednocześnie. Na obydwu wyświetlaczach informacje mogą być prezentowane w jednym z ponad 30 języków. System jest zdolny do przechowywania wielu zestawów ustawień indywidualnych, co jest przydatne w przypadku, gdy jeden i ten sam pojazd jest użytkowanych przez wielu kierowców, także różnej narodowości.

 

Lepszy ogląd sytuacji i mniejszy stres

Funkcjami zestawu wskaźników można łatwo sterować za pomocą nowych, intuicyjnie pogrupowanych przycisków na kole kierownicy, a także elementów sterujących na desce rozdzielczej oraz – na niektórych rynkach – głosowo. Funkcje wyświetlacza bocznego można również wybierać dotykowo, wprost na ekranie.

Pojazdy z więcej niż jedną osią napędową są wyposażone w nową funkcję zapobiegającą buksowaniu kół, dzięki której kierowca może szybciej i łatwiej opanować potencjalnie niebezpieczne sytuacje podczas jazdy zarówno w terenie, jak i po drodze utwardzonej. Jedyne co musi zrobić, to aktywować przełącznikiem blokady mechanizmów różnicowych. Czasowo zwiększoną przyczepność kół wskazuje cyfrowy zestaw wskaźników.

 

– Deska rozdzielcza jako całość została pomyślana tak, by zapewniać dobry ogląd sytuacji, pozwalając kierowcy intuicyjnie, sprawnie i przy mniejszym stresie zarządzać informacją. Jest praktyczna, solidna, wykonana z trwałych materiałów. Posiada stabilne uchwyty na kubki, pojemne schowki  i kilka złączy USB z funkcją ładowania – informuje Małgorzata Kulis.

Dźwignia wybieraka zakresów skrzyni biegów Volvo I-Shift ma nowy, bardziej ergonomiczny kształt, przez co zapewnia większą swobodę ruchów w kabinie. Udoskonalono także same programy zmiany biegów. Obecnie dostępnych jest pięć wariantów: program ekonomiczny, program standardowy, program dynamiczny, program budowlany i program HD.

 

Nowe kabiny Volvo FM i Volvo FMX oferują więcej przestrzeni i lepszą widoczność

Volvo FM i Volvo FMX posiadają całkowicie nowe kabiny, oferujące nawet o jeden metr sześcienny więcej przestrzeni wewnątrz. Tym samym kierowcy zyskali więcej swobody we wnętrzu, więcej miejsca do pracy i znacznie lepszą widoczność bezpośrednią, po części dzięki obniżeniu linii drzwi. Nisko położone, szerokie wejście do kabiny, z dwoma antypoślizgowymi, oświetlanymi stopniami, ułatwia realizację zadań transportowych wymagających częstego zatrzymywania się. Na przykład, kierowca użytkujący pojazd na terenie budowy może w ciągu całego dnia wchodzić i wychodzić z kabiny nawet 50 razy.

Podobnie jak w Volvo FH i Volvo FH16, w otoczeniu kierowcy pojawiła się regulowana kolumna kierownicy zapewniająca większy niż dotąd zakres możliwego dostosowania pozycji za kierownicą. Dolna leżanka w kabinie sypialnej została posadowiona niżej, dzięki czemu siedzenie na niej stało się wygodniejsze i wygospodarowano dodatkową przestrzeń dla schowków. W kabinie dziennej także jest dostępny nowy, podświetlany schowek o pojemności 40 litrów.

Nowa, ulepszona izolacja kabiny skuteczniej chroni przed zimnem i hałasem. Dzięki czujnikom układ klimatyzacji z filtrem węglowym utrzymuje wysoką jakość powietrza w kabinie, nawet w wysoce niesprzyjających warunkach otoczenia.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE