loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Zmiana lidera w dostawczych

10.813 – Renault, 10.698 – Fiat, 8.026 – Ford, tak wygląda podium polskiego rynku samochodów dostawczych w ubiegłym roku wg danych JATO, opierających się na Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

 

Oznacza to, że po wielu latach Fiat utracił czołową pozycję, a Renault po raz pierwszy zostało liderem. Janusz Chodyła, attache prasowy Renault Polska wymienia, że na ten sukces złożyła się m.in. bogata gama pojazdów, oferta handlowa połączona z ofertą usług, sieć sprzedaży i obsługi Renault Pro+ przygotowana do obsługi klienta biznesowego. Warto też zwrócić uwagę na bardzo dużą ilość Renault przekazywanych odbiorcom jako zabudowane podwozia (ok. 5.300). A ze wspomnianych prawie 11 tysięcy blisko 8.900 rejestracji nowych aut przypadło na Mastera. Prawie 60 proc. polskiego rynku tworzą duże samochody dostawcze, jak widać Renault idealnie wykorzystuje ten potencjał. Dalsze miejsca w „10” zajęły: Volkswagen, Peugeot, Iveco, Mercedes-Benz, Citroen, Opel, Dacia.  

T&M nr 1/2019

Tekst: Jacek Dobkowski