uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Postawili na TA230 Litronic

Duńska firma budowlana M.J. Eriksson A/S zdecydowała się na kolejne wozidło przegubowe Liebherr.

TA 230 Litronic to trzysetna maszyna marki Liebherr znajdująca się w jej posiadaniu. Wykorzystywana jest do realizacji projektów infrastrukturalnych w Danii i południowej Szwecji.

         M.J. Eriksson A/S to jedna z największych duńskich firm budowlanych. Założone w 1945 r, rodzinne przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 700 pracowników w ośmiu  lokalizacjach w Danii i Szwecji. Firma generuje rocznie przychodzy ponad 2 mld koron duńskich, specjalizując się w pracach z zakresu inżynierii lądowej oraz robót torowych. Jej atutem jest m.in. najnowocześniejszy i największy park maszynowy w kraju. Ponad połowa maszyn pochodzi od Liebherra. Współpraca z tym dostawcą maszyn budowlanych trwa już od ponad 40 lat (partner handlowy i serwisowy Johs. Møllers Maskiner A/S).

          Nowe wozidło przegubowe TA 230 odpowiada za przemieszczanie materiałów (przenosi do 28 t materiału na jeden załadunek). Mocny układ napędowy w połączeniu z automatyczną kontrolą trakcji odpowiadają za osiągi jezdne i przyczepność. To ważne, firma korzysta z TA 230 w różnych lokalizacjach, w promieniu do 500 km (dzięki szerokości transportowej poniżej 3 m wozidło można transportować szybko i bez specjalnego zezwolenia).

         Maszyna sprawdza się m.in. w trudnych warunkach. - W Danii i południowej Szwecji warunki glebowe są często piaszczyste i gliniaste. Nawet w najtrudniejszych warunkach glebowych i na pochyłościach maszyna wykazuje ogromną przyczepność, nawet przy pełnym załadowaniu - mówi Jørgen Eriksson, dyrektor zarządzający i właściciel firmy.

         Pod maską TA230 Litronic pracuje 6-cylindrowy diesel o poj.12 l i mocy 265 kW/360 KM. Przy pełnej prędkości maszyna osiąga prędkość maksymalną do 57 km/h (16 km/h na biegu wstecznym). Układ napędowy obejmuje automatyczną 8-stopniową skrzynię biegów Powershift. Dostępny jest stały napęd na wszystkie koła (6 x 6) oraz blokada mechanizmu różnicowego. Ze względu na panujące warunki glebowe Eriksson zdecydował się na szerokie opony, zwiększające kontakt z podłożem.

         - Nasi operatorzy maszyn są pod wrażeniem przestronnej kabiny z nowoczesnym designem przestrzeni – dodaje Martin Eriksson, kierownik projektu w MJ Eriksson A/S. Dostęp do kabiny jest bezpieczny i łatwy dzięki przesuniętym stopniom i dużym drzwiom. Przejrzyście rozmieszczone elementy obsługi ułatwiają pracę operatorom. Amortyzatory na przedniej osi oraz wiskoelastyczne łożysko w kabinie tłumią powstające podczas użytkowania wibracje. Dźwiękoszczelna kabina zmniejsza również poziom hałasu w kabinie (72 dB(A).

         Efektywną pracę ułatwiają panoramiczne okna (bez podpór). Krótka, nachylona maska ​​zapewnia operatorowi należyty widok na obszar napędowy, roboczy i przegubowy maszyny. Kamerę cofania zintegrowano z wyświetlaczem dotykowym, a reflektory świateł mijania LED ze zintegrowanymi światłami drogowymi i wyjątkowo mocne reflektory LED z przodu kabiny oświetlają trasę i obszar roboczy. - Innowacyjna koncepcja oświetlenia stwarza optymalne warunki do pracy w ciemności. Jednocześnie zapewnia, że ​​maszyna jest zawsze widoczna dla wszystkich osób na miejscu – podkreśla użytkownik maszyny.

 

T&M nr 3/2022

Tekst: Michał Jurczak

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE