Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Zróbcie krótkie spotkania

Dwudziesty dziewiąty raz zostały zorganizowane Targi Stacja Paliw, 8-10 maja, w Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie.

Największe sieci stacji prezentowały się w różny sposób. Dziennikarze nie są potrzebni i nie są oczekiwani na Targach Stacja Paliw, takie odniosłem wrażenie. Gdy pierwszego dnia, w środę, 8 maja, po przedstawieniu się pytałem na różnych stoiskach o ludzi do kontaktu z mediami, zazwyczaj po drugiej stronie napotykałem zdziwienie. Ewentualnie były wskazywane osoby akurat bardzo zajęte rozmowami np. z potencjalnymi klientami, co w zupełności rozumiem. Klienci są najważniejsi na takich imprezach. Brałem więc reklamowe foldery, upewniając się, że są aktualne. Jeden z dużych wystawców nie miał nic drukowanego, proponował zeskanowanie kodu QR, co dla dziennikarza nie wydaje się wygodne, nie piszę tekstu na telefonie, żeby już więcej nie rozwodzić się nad tą nowoczesnością.

W relacji z zeszłorocznej Stacji Paliw już sygnalizowałem coraz gorsze warunki pracy mediów, coraz trudniejsze zdobywanie informacji. Dlatego proponuję organizatorom tych i innych targów także, aby kilku głównych wystawców zorganizowało krótkie spotkania prasowe. Nie nazywajmy tego szumnie konferencjami, po prostu 10-15 minut przy wodzie niegazowanej i paluszkach, przekazanie najważniejszych nowości w ofercie. Dziennikarze dostaną dane do publikacji, a obsługa stoisk będzie miała z nami święty spokój.

 

Pięć sieci

Zaraz przy wejściu do hali efektowne stoiska miały: Moya, BP, Orlen, nieco dalej MOL i Amic. Po kolei, Moya liczy już ponad 460 obiektów w naszym kraju, jest najszybciej rosnącą siecią w Polsce. Dynamicznie wchodzi również w elektromobilność, pod hasłem Moya Energia. Do końca dekady planuje posiadać ponad 4.000 własnych punktów ładowania. Początkowo ładowarki prądu stałego DC będą dysponowały mocą 120-180 kW. Na placu przed wejściem na targi stała Tesla przy ładowarce Axon Easy firmy Ekoenergetyka-Polska.

BP promowało się przede wszystkim poprzez gastronomię Wild Been Cafe. Działa już 174 stacji DODO z ofertą Wild Been Cafe. DODO oznacza stacje partnerskie będące własnością niezależnych podmiotów, to skrót od Dealer Owned Dealer Operated. Wieloformatowość oferty BP ułatwia jej dostosowanie do potencjału konkretnego punktu. Dziewięć kaw plus herbata, do tego słodkości: cookie czekoladowe, ciastko owsiane, muffin czekoladowy. Do innych, bardziej skomplikowanych posiłków z ekranu zachęcał Robert Makłowicz.

Orlen, tak jak w poprzedniej edycji, postawił na program Paliwa BAQ, skierowany do właścicieli niezależnych stacji. Orlen Paliwa, organizator programu, staje się wyłącznym dostawcą paliw. W zależności od wielkości zakupów niezależna stacja może uczestniczyć na jednym z trzech poziomów: Mini BAQ, BAQ Standard, BAQ Premium. Dla przewoźników i innych klientów bardzo ważne jest to, że Paliwa BAQ to również system monitoringu jakości. Rocznie badaniu podlega ok. 3.000 próbek przy współpracy z Orlen Laboratorium. Poza tym warto podkreślić, iż Orlen ma zdecydowanie najwięcej stacji w Polsce, w marcu br. 1.925, z czego co czwarta funkcjonuje za zasadzie franczyzy.

Węgierska Grupa MOL jest właścicielem ponad 2,5 tysiąca stacji w 10 państwach Europy Środkowo-Wschodniej, pod sześcioma markami: MOL, Slovnaft, INA, Tifon, Energopetrol, PapOil. W naszym kraju liczba placówek przekroczyła 480, jest ich już więcej niż na Węgrzech. Do końca zeszłego roku zmieniono brand prawie 200 byłych Lotosów. Na ten rok rebranding ma objąć kolejnych 200 lokalizacji. Standardowe paliwa MOL-a w Polsce nazywają się Evo, natomiast Evo Plus to oferta premium. Olej napędowy Evo Plus odznacza się wyższą liczbą cetanową, czyli szybciej się zapala.

Amic, przypomnijmy, to austriacki koncern, z dużym doświadczeniem w branży energetycznej. Jego sieć w Polsce liczy 116 stacji, z kolei karty Amic Fleet Card są akceptowane na ponad 550 stacjach. Karty Credit stwarzają możliwość bezgotówkowych zakupów z odroczonym terminem płatności. Karty Prepaid umożliwiają szybkie rozpoczęcie współpracy, bez konieczności weryfikacji kredytowej zainteresowanych firm. Należy wspomnieć, że Amic akceptuje płatności kartami sześciu, międzynarodowych operatorów: DKV, UTA, E100, Eurowag, Viada i Funn.

 

Myjnie i zbiorniki

Na tych targach nie mogło zabraknąć myjni. WashTec proponuje m.in. zarządzanie on-line. System WashTec Plus daje możliwość kontroli jednej lub wielu myjni, zawsze i z każdego miejsca, za pomocą komputera, tabletu lub smartfona. Marka Christ, reprezentowana przez Corrimex, oferuje myjnie różnej wielkości, również TIR i autobusowe. Istotne ich cechy to trwałość i odporność na korozję. Swimer wystawił Blue Force One, kontener do AdBlue, ze zintegrowanym układem dystrybucyjnym. Standardowe pojemności – od 1.500 do 5.000 l.

 

T&M nr 5/2024

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE