uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Upalnie w Nadarzynie

Byliśmy w Nadarzynie, w Ptak Warsaw Expo, zaraz po otwarciu imprezy, we wtorek, 9 kwietnia.

Pogoda panowała wręcz letnia, ludzie na stoiskach byli optymistycznie nastawieni i chętni do rozmowy. MT TSL, czyli Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki trwały od 9 do 11 bm.

 

UTA postawiła na promocję atrakcyjnych cen paliw. Można kupić olej napędowy na bazie ceny hurtowej na ponad 800 stacjach w Polsce (UTA Spot Polska), również przy autostradach i przy granicach. Stacje są przystosowane do pojazdów ciężarowych, z wysokowydajnymi dystrybutorami, w ogóle odznaczają się dogodną infrastrukturą. Inna, ciekawa oferta to UTA Listprice Polska, czyli niższe, jednolite ceny paliwa na ponad 300 stacjach sprawdzonych partnerów w kraju, zlokalizowanych przy granicach oraz przy głównych trasach. Podobna propozycja dotyczy terenu zachodniego sąsiada – UTA Listprice ON Niemcy. Jak wiadomo, ceny „napędu” w Niemczech są bardzo zróżnicowane i bywa, że zmieniają się kilka czy kilkanaście razy na dobę. Dzięki Listprice ON Niemcy stała kwota obowiązuje przez cały dzień (stacje są podzielone na trzy grupy cenowe).

 

Wokół pieniędzy

Patryk Niedziałek, dyrektor sprzedaży Faktor One: – Faktoring najlepiej określa zdanie, że to jest nowoczesna, szybka i łatwa usługa, dzięki której przedsiębiorcy mogą zamieniać swoje faktury na pieniądze już w dniu wystawienia. Od razu, nie czekając na termin płatności, nie muszą się obawiać, że kontrahent się opóźnia, co w branży transportowej jest niestety popularne. Średnie opóźnienie w tej branży w zeszłym roku wynosiło 25 dni, czyli czeka się na środki zazwyczaj 50-60 dni. Klient płaci nam prowizję w zależności od wysokości limitu i od dni jego wykorzystania. Faktoring nie jest windykacją, nie należy tych dwóch spraw mylić ze sobą.

VAT Polska specjalizuje się w odzyskiwaniu zagranicznego VAT-u i akcyzy. Rafał Nowak, specjalista ds. handlowych podkreśla, iż klientem są przewoźnicy, którzy kupują za granicą paliwo, ponoszą opłaty drogowe, korzystają z parkingów czy warsztatów. VAT Polska oferuje rozwiązania pozmttsl4walające na otrzymanie przez klienta pieniędzy w czasie znacznie szybszym niż przewidują procedury zwrotu wynikające z dyrektyw i działań administracji. Wybierając zwrot w trybie przyśpieszonym, nie trzeba czekać aż urząd w danym kraju rozpatrzy i wypłaci wniosek, co może trwać kilka miesięcy, a nawet i rok. Tak zdarza się w przypadku akcyzy z Belgii, ale też zwrotu VAT np. z Niemiec!

W tym trybie, VAT Polska płaci przewoźnikowi ze swoichśrodków w ciągu 10-15 dni roboczych. Umożliwia też rozliczanie się z faktur różnych wystawców w cyklu miesięcznym, dzięki czemu przewoźnik nie musi czekać całego kwartału na złożenie wniosku i otrzymanie zwrotu. Ma też swobodę w dywersyfikacji dostawców kart paliwowych i urządzeń do opłat drogowych. Pozwala to firmie transportowej na usprawnienie przepływu gotówki. W obecnej sytuacji na rynku liczy się każdy pieniądz, który wspomaga bieżące funkcjonowanie przewoźnika. Można oczywiście wybrać inną opcję, związaną jednak z oczekiwaniem na decyzję zagranicznego urzędu. Warto pamiętać, że niektóre kraje mają VAT w opłatach drogowych, np. Francja, Słowacja, Austria, Włochy, Hiszpania i ten podatek też jest do odzyskania. Oprócz tego VAT Polska oferuje urządzenia do opłat drogowych dla dużych i małych pojazdów (do 3.5t), na wiele krajów Europy, również w trybie przedpłaconym. Rozwiązanie to uwzględnia wprowadzany w połowie bieżącego roku obowiązek opłat za przejazdy niemieckimi autostradami już dla pojazdów o masie pow. 3,5t (dotychczas opłaty dotyczyły pojazdów o masie minimum 7,5t).

 mttsl3

 Trimble z Transporeonem

– Nasza firma została założona w latach 70. w Ameryce, europejska centrala mieści się w Belgii, w Ypres – mówi Karol Broniek, project manager Trimble Poland. – Naszym core businessem jest dostarczanie rozwiązań z zakresu zaawansowanej telematyki dla firm transportowych. Skupiamy się na autach FTL, czyli na transporcie całopojazdowym, ale też mamy bazę prostszych produktów na solówki, na busy. Zabezpieczamy tak naprawdę całe spektrum potrzeb firmy transportowej, od danych z magistrali CAN, poprzez dane z tachografu po rozszerzone narzędzia typu dashcam (kamery). Możemy też wejść dalej, na naczepę. Mamy proste tagi, które tylko pozycjonują naczepę, gdy jest spięta z ciągnikiem, możemy również zamontować bardziej zaawansowane systemy współpracujące z EBS. Poza samymi danymi o spalaniu wiemy wtedy, kiedy kierowca bardziej „żyłuje” naczepę, z czego mogą wynikać uszkodzenia towaru.

Niedawno Trimble przejął niemieckiego Transporeona. Michał Modrzejewski z firmy Transporeon, sales manager Polska i CEE przypomina, że jest to dostawca oprogramowania do optymalizacji branży logistycznej. Dostawca neutralny, tzn. obsługuje zarówno załadowców, przewoźników, czy pośredników (brokerów). Transporeon daje dostęp do bardzo dużej sieci logistycznej na naszym kontynencie - około 2.000 załadowców, 160.000 kont przewoźników, w tym spedycji.

mttsl2 

Dobre, bo polskie

Kabat Tyre to polskie przedsiębiorstwo zatrudniające około 1.000 ludzi, zrazu znane z produkcji dętek i ochraniaczy, wytwarzające również ogumienie, w tym bieżnikowane. Posiada dwie fabryki w Wielkopolsce, w Budzyniu i Bolechowie. Na targach można było obejrzeć m.in. ciężarową oponę na oś napędową DH2A, w rozmiarze 315/70 R22.5 154/150K, bieżnikowaną na gorąco. W tej samej technologii została wykonana opona do przyczepy rolniczej TRY1, 385/65 R22.5 160F. Do wózków widłowych Kabat proponuje opony pneumatyczne z dętkami oraz pełne. Opony pełne niebrudzące zamiast sadzy mają w mieszance gumowej krzemionkę. Takie gumy znajdują tradycyjnie zastosowanie w branży spożywczej, ale coraz częściej są użytkowane w różnych, nowych halach, co podkreśla Wojciech Drozdowski, doradcza techniczno-handlowy w firmie Kabat.

 

 

 

T&M nr 4/2024

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE