Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Trzy dni na lotnisku

To już 18. Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych, czyli Master Truck, 15-17 lipca.

Miejscem jak zwykle było lotnisku w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. Oznakowanie dojazdu i wyjazdu było wręcz znakomite. Mimo że droga służąca tradycyjnie za wyjazd została remontowo rozkopana, akurat w tym momencie. Nikt nie wymagał od dziennikarzy płacenia za parking – bardzo duży i uporządkowany. Cóż, znaleźli się jednak kierowcy bez głowy, który w piątek, 15 lipca, osobowymi autami potrafili rozkosznie zablokować wyjazd pod kątem prostym z parkingowych alejek. Nie jest to wina organizatorów tylko szoferów bez krzty wyobraźni. Nasza redakcja była jednym z medialnych patronów imprezy. Na zlot przyjechało mnóstwo ciągników siodłowych, niektóre z naczepami, nie zabrakło firm z ciekawą ofertą.

 

MAN oszczędny

Master Truck stwarza przede wszystkim okazję do spotkań z ludźmi z branży. Na stoisku MAN-a rozmawialiśmy z Krystianem Nitkiem, trenerem profi drive. Jego zdaniem kluczem do redukcji zużycia oleju napędowego jest płynność jazdy i korzystanie z układów, które ma ciężarówka. Cóż z tego, że przewoźnik zamawia wyposażenie pomagające w ekonomicznej jeździe, skoro niektórzy kierowcy (w różnym wieku, również młodzi) nie używają tych układów, albo przerywają ich działanie, nie wierząc w ich skuteczność. Choćby taka podstawowa sprawa – lepszy retarder niż hamulce. 510-konny ciągnik MAN TGX plus ładunek 22,8 t i zużycie 22,5-22,8 l/100 km, to jak najbardziej realne.          

 

Wśród naczep

– Jesteśmy firmą, która zajmuje się handlem pojazdami ciężarowymi od 20 lat – przypomina Zbigniew Grzelka, prezes firmy Poltrailers Centrum Naczep. – Od dwóch lat jesteśmy generalnym dystrybutorem marki Reisch. To niemiecki producent różnego rodzaju wywrotek i naczep z ruchomymi podłogami – wśród nich są również naczepy z drzwiami bocznymi. Od konkurencji w ruchomych podłogach wyróżnia nas to, że mamy bardzo stabilną, wytrzymałą konstrukcję ramy, na całej długości. Potrafimy zrobić naczepę z mocną podłogą „7”, z alusami, która waży 7.300 kilogramów.  

Wywrotki Reisch są zróżnicowane, od dwuosiowych, stalowych, 22 m sześc. po wolumenowe, 70 m sześc. Wyróżnia je jakość i niska masa. Naczepa z podłogą „5” i ze ścianą „4”, typowa 26 m sześć., z całą muldą ze stali Hardox 450 waży poniżej 6 ton. Naczepy aluminiowe, rynnowe również są lekkie, przykładowo do piasku, 24 m sześć. tylko 4.770 kg i to bez alufelg.

Ruchome podłogi Reischa – od małych, na ramie 9-metrowej (w Polsce rzadko zamawianych), po pojazdy na ramie 13,6 m, również z objętością powiększoną o 10 proc. Na Master Trucku można było m.in. obejrzeć standardowy pojazd 92 m sześc.

Specjalistyczne niskopodwoziówki wystawił Emtech. Wystawił w ciekawy sposób, z ładunkiem. Była więc ładowarka Caterpillar 966K i doskonale widoczne zagłębienia na jej koła w podłodze naczepy, był drewniany domek Aurora 15 m na 4,8 m, przeznaczony dla maksymalnie sześciu osób. Łukasz Odziemczewski, prezes Emtechu, podkreśla, że podczas produkcji trzeba uwzględnić szczegółowe wymagania klientów. Wszak klienci najlepiej wiedzą, co będą przewozili, również w drodze powrotnej i jakich pojazdów potrzebują.

Feber pokazał naczepę wywrotkę Inter Cars NW 55 D/ST, o pojemności 55 kubików. Skrzynia w 100 proc. została wykonana ze stali Hardox 450, rama ze stali Domex-Strenx 750, do tego sprawdzone rozwiązania: osie SAF Intradisc Plus Integral, nogi podporowe SAF Hercules, aluminiowe felgi Speedline, układ elektryczny z lampami LED Shapeline. Masa wynosi 7.900 kg.

– Generalnie klienci zwracają uwagę na wiele elementów. Po pierwsze, jakość wykonania. Po drugie, na to żeby naczepa była mimo wszystko lekka. Nie jesteśmy jednak zwolennikami przesadnego odchudzania pojazdów, „współczynnik” masy i wytrzymałości musi być zachowany – argumentuje Łukasz Toboła z Febera.

 

Wokół światła

         Efektownie prezentowały się stoiska firm produkujących oświetlenie, takich jak  Horpol, Hella, Fristom. Lampy Horpolu, zwłaszcza z nowej, LED-owej serii Mavic, wyróżniają się dopracowanym designem klosza i punktów świetlnych. Cieszą się zasłużoną popularnością, zarówno wśród producentów pojazdów jak i na rynku aftermarketowym.

Hella to międzynarodowy potentat w tej branży, z olbrzymim doświadczeniem. Marcin Rozner, dyrektor marketingu i zarządzania produktem Hella Polska, nie kryje że obecne czasy są dobre dla aftermarketu. Popyt duży, kłopotem jest wręcz brak towaru, chwilowa niedostępność niektórych asortymentów. Na Master Trucku Hella pokazała wiele modeli, np. Rallye 3003 LED, reflektor dodatkowy świateł drogowych LED ze światłem pozycyjnym LED, czy lampy LED z serii Valuefit. Hella nie zarzuciła jednak tradycyjnego oświetlenia, produkuje 180 mln żarówek rocznie. 

– Raczej nie naśladujemy konkurencji i stawiamy na własne rozwiązania - zaznacza Tomasz Kwiatek z firmy Fristom. – Patrzymy, co się dzieje na rynku, czego brakuje, rozmawiamy z odbiorcami i wprowadzamy nowe produkty. Staramy się wyznaczać na rynku nowe trendy, czego potwierdzeniem była lampa robocza LED, Fristom na polskim rynku zrobił ją pierwszy. Tylna lampa z neonem, Fristom też był pierwszy. Wyznajemy prostą zasadę, mianowicie jeżeli się nie rozwijasz, to stoisz w miejscu a nawet się cofasz. Nie można spoczywać na laurach. Zawsze można wymyślić coś nowego lub usprawnić istniejące rozwiązania. Chociażby nowa lampa do naczep FT-700 LED czy małe lampy ostrzegawcze z serii FT-200 LED i FT-300 LED. Cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem. Klient i jakość są dla nas najważniejsze, bo docelowo mają ogromny wpływ na to, czy dany produkt przyjmie się na rynku.

 

Na Apollo

Główną atrakcją na stoisku marki Apollo był Jelcz serii 300, którym w zeszłym roku pojechała ekspedycja szlakiem polskich himalaistów. W Himalaje ekspedycja z różnych, głównie biurokratycznych przyczyn nie dotarła, wszystko wskazuje na to, że zostanie powtórzona wiosną 2023. Oczywiście znowu na oponach Apollo. Całe przedsięwzięcie organizuje Fundacja Pietrowicz Śladami Uczestników, którą kieruje Maciej Pietrowicz.

– Najlepszym świadectwem o oponach są opinie klientów – uważa Krzysztof Schaeffer, district manager Apollo Vredestein Opony Polska. – Nasze opony oferują co najmniej takie osiągi jak najlepsi konkurenci w klasie. Dodatkowym atutem jest atrakcyjna cena, w stosunku do osiągów. Kolejnym ważnym atutem jest europejska produkcja w nowoczesnej fabryce na Węgrzech. Wszystkie nasze opony posiadają dodatkową gwarancję na uszkodzenia mechaniczne, przez dwa lata od daty zakupu, lub do połowy wysokości bieżnika. Przekonuje to właścicieli flot, zachęca do spróbowania marki coraz bardziej rozpoznawalnej na rynku europejskim, szczególnie polskim.

 

Paliwa i oleje

Marcin Puchalski, firma Anwim S.A., która jest właścicielem sieci stacji paliw MOYA: – Mamy już ponad 380 stacji w naszej sieci. Na początku tego roku nabyliśmy holenderską spółkę The Fuel Company. Ta akwizycja pozwoli nam wyjść szerzej na rynek europejski, karta The Fuel Company jest akceptowana w ponad 28 tysiącach punktów w 34 europejskich krajach. Poza paliwem można regulować opłaty drogowe, uzyskać zwrot VAT-u i akcyzy. Kraj jest dla nas bardzo ważny, ale teraz możemy obsługiwać klientów również poza Polską.

Mariusz Pudzianowski, sportowiec wagi ciężkiej i przewoźnik w jednej osobie to ambasador marki Q8 Oils. Firma Q8 postawiła na badania i rozwój, dlatego bez problemu jej środki smarne spełniają najnowsze aprobaty różnych producentów silników.

– Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem na terenie całego kraju – mówi Marcin Setkowicz, prezes Syntaco. – Realizujemy sprzedaż taką tradycyjną, docieramy do klientów i bezpośrednio z naszego magazynu dostarczamy produkty. Oprócz tego, jeśli chodzi o oleje dla ciężarówek, jesteśmy obecni w Martexie. Tam również można zamawiać nasze produkty.

 

NAJLEPSZY DAF
Nr 221 – DAF – DIJKMAN

NAJLEPSZE IVECO
Nr 153 – IVECO – NOWICKI

NAJLEPSZY MAN
Nr 179 – MAN TGX – RABEL TECHNOLOGY

NAJLEPSZE RENAULT
Nr 814 – RENAULT – DEVDREW

NAJLEPSZA SCANIA
Nr 579 – SCANIA – SCHULTZ

NAJLEPSZE VOLVO
Nr 585 – VOLVO – ATM

NAJLEPSZY POJAZD AMERYKAŃSKI DO 7,5 T
Nr 923 – FORD – PIETRASIK

NAJLEPSZY POJAZD AMERYKAŃSKI POWYŻEJ 7,5 T
Nr 228 – INTERNATIONAL – AW

NAJLEPSZY WÓZ STRAŻACKI
Nr 652 – TATRA – JOKSA

NAJLEPSZA POMOC DROGOWA
Nr 591 – MB ACTROS – DAPA

NAJLEPSZY VAN
Nr 124 – RENAULT – SMART TSL

NAJLEPSZA ARANŻACJA OŚWIETLENIA
Nr 7 – SCANIA „ROLLING STONES” – NOSSLER SCANIA

NAJLEPSZE WNĘTRZE – PROMISSING CLASS
Nr 532 – SCANIA – WTC-TRUCK

NAJLEPSZE WNĘTRZE – MASTER CLASS
Nr 114 – SCANIA T620 – MOLANDERS TRANSPORT

NAJLEPSZY OLDIMER ZLOTU:

3. Nr 877 – SCANIA – MICHALEC
2. Nr 38 – IFA – KUCHLER
1. Nr 75 – SCANIA – VAN EGDOM

WYRÓŻNIENIA TELEWIZJI:

MOTOWIZJA Nr 13 – VOLVO – MEYER
TELE5 – Nr 309 – SCANIA R620 – ANDRES
TVC – Nr 667 – VOLVO FH4 – DGN
ADVENTURE – Nr 821 – SCANIA – CHMELAŘ
NA OSI – Nr 107 – SCANIA – TIJS DE KONING

CIĘŻARÓWKA PUBLICZNOŚCI 2022

5. Nr 862 – DAF – MATPLAST
4. Nr 160 – DAF „WIEDŹMIN” – KRZEMIŃSCY
3. Nr 29 – SCANIA „SMERFY” – MATRAS
2. Nr 114 – SCANIA T650 – MOLANDERS TRANSPORT
1. Nr 28 – VOLVO – RAPTUS

MASTER TRUCK OF THE SHOW 2022

30. Nr 172 – DAF „TRANSFORMERS” – GOSPED
29. Nr 74 – VOLVO FH14 – MPT
28. Nr 501 – SCANIA – KP-INDUSTRIEMONTAGE
27. Nr 31 – DAF „ALIEN” – TOM-TECH
26. Nr 263 – SCANIA V8 – PROFILINK
25.Nr 587 – SCANIA T420 – TRANS-GO
24. Nr 73 – DAF „VADER” – TOM-TECH
23. Nr 734 – SCANIA R500 – IMO
22. Nr 467 – SCANIA R620 – PALMET-TRANS
21. Nr 303 – SCANIA „DYWIZJON 303” – REPIŃSKI TRANSPORT
20. Nr 58 – SCANIA „BLACK PANTHER” – REPIŃSKI TRANSPORT
19. Nr 50 – DAF „X-MEN” – GOSPED
18. Nr 26 – SCANIA „ŚWIĘCI Z BOSTONU” – MATRAS
17. Nr 25 – SCANIA „NO NAME” – BACA
16. Nr 6 – SCANIA R500 – TIMO MÜCKE
15. Nr 22 – MB ACTROS – KÜCHLER
14. Nr 19 – VOLVO „WOLNI 2018” – TOM-TECH
13 Nr 24 – SCANIA „PEREŁKA” – GUZIK
12. Nr 17 – SCANIA „MELANIA” – BACA
11. Nr 15 – SCANIA „BANDIT” – REPIŃSKI TRANSPORT
10. Nr 463 – DAF XF – SOŁTYSIK
9. Nr 61 – VOLVO „SUICIDE SQUAD” – REPIŃSKI TRANSPORT
8. Nr 20 – SCANIA „LE MANS” – REPIŃSKI TRANSPORT
7. Nr 75 – SCANIA 141 – VAN EGDOM
6. Nr 18 – SCANIA – WALDAU
5. Nr 7 – SCANIA „ROLLING STONES” – NÖSSLER
4. Nr 596 – SCANIA – SCHÜTTE
3. Nr 113 – SCANIA – MOLANDERS TRANSPORT
2. Nr 9 – SCANIA R580 – MPT
1. Nr 114 – SCANIA T650 – MOLANDERS TRANSPORT

 

T&M nr 7/8-2022

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE