loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Nad Czarną Hańczą

Sieć autoryzowanych serwisów MAN-a liczy 36 punktów, w czego siedem własnych i 29 prowadzonych przez inne firmy.

Pod koniec lutego uczestniczyliśmy w otwarciu placówki w Suwałkach, w woj. podlaskim. Suwałki to miasto liczące około 70 tysięcy mieszkańców, duże jak na powiat. Położone w północnej części woj. podlaskiego, nad rzeką Czarna Hańcza, niedaleko litewskiej granicy. Ponieważ Polska i Litwa są bardzo dobre w międzynarodowym transporcie towarów, ruch ciężarówek na obwodnicy Suwałk, na trasie S61, panuje duży. I właśnie tuż obok obwodnicy, przy ul. Szafirowej 6 został oficjalnie otwarty autoryzowany serwis MAN-a. Uroczystego przecięcia wstęgi nie było, serwis MAN-a działa już od pewnego czasu. Wczesnym popołudniem we wtorek, 25 lutego odbyło się inauguracyjne spotkanie, na które zaproszono również dziennikarzy. Warto odnotować, że z MAN-a przyjechała najważniejsza osoba w Polsce, Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska. Co więcej, Claus Wallenstein zaczął swoje wystąpienie po polsku. Podkreślił, że dla jego marki Polska jest drugim rynkiem w Europie, po Niemczech.

– Ciągły rozwój naszej sieci pozwala na coraz lepszą dostępność punktów serwisowych, możliwość umawiania przeglądów, napraw i szybką pomoc w razie awarii – mówi Claus Wallenstein. – Sprawna sieć serwisowa ma ogromne znaczenie w budowaniu silnych relacji z naszymi klientami, zapewniając im wysoką jakość opieki nad pojazdami.

 

Wielomarkowy, nowoczesny

Obiekt nazywa się DBK Truck Center Suwałki, wcześniej prowadził i prowadzi nadal sprzedaż aut DAF i Iveco (Daily, Eurocargo) oraz oczywiście obsługę tych marek. Został zbudowany od podstaw w 2018 r., oddany do użytku w 2019. Wtedy drogi S61 jeszcze nie było, ten przykład pokazuje, jak dużą wagę DBK przywiązuje do lokalizacji. Miejsca w Suwałkach nie brakuje, działka mierzy prawie dwa hektary, 19.000 mkw. Budynek obejmuje warsztat o powierzchni 776 mkw. oraz magazyn 410 mkw.. Pięć, przejazdowych stanowisk naprawczych pozwala na sprawną i efektywną obsługę pojazdów. Bardzo szeroki zakres usług zapewnia wsparcie techniczne na najwyższym poziomie, odpowiadające potrzebom nowoczesnych flot.

– Nowe obiekty charakteryzują się wysoką efektywnością energetyczną, ergonomicznym projektem i proekologicznymi rozwiązaniami, co przekłada się na znacznie niższe zużycie energii – podkreśla Łukasz Chyliński, dyrektor generalny i członek zarządu Grupy DBK.
– Ochrona środowiska jest dla nas priorytetem. W większości oddziałów zainstalowaliśmy panele fotowoltaiczne, które w wielu przypadkach pokrywają nasze zapotrzebowanie na energię elektryczną, co zbliża nas do neutralności energetycznej. Przed nami intensywny rozwój elektromobilności w segmencie pojazdów użytkowych. Wkrótce ruszą programy wsparcia dla infrastruktury oraz zakupu pojazdów kategorii N2 i N3. Planujemy instalację ładowarek w naszych obiektach, szczególnie w tych zlokalizowanych wzdłuż sieci TEN-T. W 2025 roku przewidujemy uruchomienie sześciu stacji o mocy do 350 kW, choć ich realizacja będzie uzależniona od dostępności mocy przyłączeniowej.

 

Prawie trzy dekady

Firma DBK bywa odruchowo kojarzona z DAF-em, ale nie tylko DAF-em stoi. Założona w Olsztynie w 1996 r., początkowo koncentrowała się na serwisie pojazdów ciężarowych oraz sprzedaży części zamiennych. W miarę rozwoju do firmy dołączały kolejne podmioty, co doprowadziło do powstania Grupy DBK. Dziś w jej strukturach funkcjonuje 10 podmiotów, zatrudniających łącznie ponad 1,5 tys. pracowników w 25 oddziałach. Grupa jest m.in. importerem naczep Kögel. Grupa DBK współpracuje od dawna z firmą MAN Truck & Bus. Serwis w Suwałkach jest trzecim autoryzowanym punktem serwisowym, który firma prowadzi dla MAN-a, obok Święcic pod Warszawą i Olsztyna.

– Grupa DBK wywodzi się z marki DAF – jej historia rozpoczęła się od podpisania pierwszej umowy dealerskiej w Olsztynie – przypomina dyrektor Łukasz Chyliński. – Na początku ubiegłej dekady nawiązaliśmy współpracę z Iveco, a następnie do portfolio dołączyła marka MAN, co było związane z przejęciem obiektu Remo Car w Święcicach pod Warszawą. To nowoczesne centrum serwisowe z kilkunastoma stanowiskami, które są dziś w pełni wykorzystywane dzięki zaangażowaniu naszego zespołu. Specjalizujemy się w kompleksowej obsłudze szkód komunikacyjnych, oferując jedną z nielicznych w Polsce usług likwidacji szkód w modelu door-to-door. Oznacza to, że klient, którego pojazd uległ uszkodzeniu na przykład w województwie zachodniopomorskim, może zostawić go w tamtejszym oddziale, a odbiera w pełni naprawiony w Warszawie, bez żadnych kosztów po jego stronie, ponieważ są one pokrywane przez ubezpieczyciela. Dzięki temu rozwiązaniu Remo Car jest dziś w pełni obłożony, a my konsekwentnie rozwijamy naszą działalność. W Olsztynie rozszerzyliśmy ofertę poprzez przejęcie obiektu z autoryzacją MAN, a w Suwałkach wprowadziliśmy dodatkową autoryzację tej marki.

 

T&M nr 3/2025

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh