Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Siła solidności

Firma D-TEC ma już ponad 60 letnią historię. Wprawdzie na początku zajmowała się produkcją piecy, jednak po jakimś czasie jej założyciel, Jan Van Vlastuin zmienił profil działalności.

Rozpoczął inwestowanie w rozwój półproduktów dla branży transportowej. Zaczęto w ten sposób dostarczać coraz więcej komponentów dla tego sektora. Od lat 80-tych D-TEC wytwarza również naczepy.

Wzrost zapotrzebowania na produkty D-TEC spowodował konieczność zmiany miejsca na większe. W latach osiemdziesiątych firma przeniosła się do Kesteren, gdzie produkuje do dziś. To wówczas trafiły również na rynek pierwsze „podkontenerówki”. Ich konstrukcję opatentowano.

Domenę D-TEC stanowią specjalistyczne naczepy użytkowe. Jest producentem m.in. innowacyjnych naczep podkontenerowych, cystern do przewozu produktów stałych i płynnych oraz wywrotek tylnozsypowych (o poj. 48-60 msześc). Ciekawym produktem jest np. naczepa wywrotka do przewozu złomu o poj. 49 msześc. (ściany ze stali, opcjonalnie drzwi z szybrem zbożowym). Zastosowano w niej m.in. pneumatyczne rygle, drzwi otwierane z przodu, co zwiększa bezpieczeństwo eksploatacji.

Oferta obejmuje też przyczepę platformową z żurawiem pozwalającą na samodzielny za- i rozładunek materiałów budowlanych (system wymuszonego skrętu drugiej i trzeciej osi). Naczepa platformowa jest w istocie wspólną konstrukcją z firmą Vogelzang, którą D-TEC przejął cztery lata temu. Praktycznym produktem jest również naczepa skrzyniowa do przewozu materiałów budowlanych na paletach. Szybki za- i rozładunek umożliwia wózek z zamontowanym HDS.

Kilka lat temu D-TEC zaprezentowała 20’ oraz 30’ ramy podkontenerowe pod cysterny (wcześniej przez ponad dwie dekady firma znana była m.in. z produkcji modelu Flaxitrailer). - Przy nośności od 2950 kilogramów jest to dobre rozwiązanie dla tej części rynku transportowego, która wykorzystuje 20’ kontenery-cysterny i nadwozia wymienne. W przypadku tego projektu krytycznie przyjrzeliśmy się również komforcie użytkownika i utrzymaniu niskich kosztów konserwacji. Nasze motto „Lift up your profit!” znajduje swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości – komentował Gerrit van Vlastuin, Dyrektor Zarządzający. W produkcji zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie.  

W sektorze rolnym powodzeniem cieszy się m.in. naczepa do przewozu gnojowicy i odbioru odpadów z biogazowi. Ma pojedynczy zbiornik, o poj. 30,5 tys. l, a także system filtracji zapachów. Załadunek i rozładunek trwa zaledwie 6-7 min.

D-TEC zajmują się też, z sukcesami, konstruowaniem elementów pojazdów.  Podczas uroczystej ceremonii na ostatnich targach IAA Transportation w Hanowerze wręczono prestiżowe laury Trailer Innovation 2023. W kategorii „Podwozie”, D-TEC wraz z VDL wyróżniono drugą nagrodą za „Połączenie podwozia z zawieszeniem pneumatycznym MBS Omega”.

D-TEC działa w strukturach grupy TrailerTec. W naszym kraju spółka ma siedzibę w miejscowości Kuśnie, niedaleko Sieradza.

 

T&M nr 10/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE