Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

MEGA podbija stawkę

W porównaniu z rokiem 2021 ubiegły rok w sektorze naczep i przyczep o DMC powyżej 3,5 ton zakończył się w Polsce blisko 12-procentowym spadkiem rejestracji nowych pojazdów.

Łącznie zarejestrowano 28 225 nowych pojazdów, w tym 25 386 naczep oraz 2839 przyczep. Warto zaznaczyć, że porównania dotyczą roku 2021, który pomimo niestabilności politycznej, ekonomicznej i gospodarczej, jaka rozpoczęła lata 20-te XXI w., był dla tego sektora automotive łaskawy i zakończył się wynikami zdecydowanie lepszymi niż te z 2018 i 2019 r.

Długoterminowe skutki gospodarcze pandemii, braki komponentów, ceny paliw, konflikt w Ukrainie, odpływ ukraińskich kierowców z szeregów kierowców zawodowych jeżdżących dla polskich przewoźników czy szersze wykorzystanie pozakołowych rodzajów transportu – to tylko początek listy czynników kształtujących popyt na naczepy i przyczepy w Polsce oraz poza nią. Czynników, które nadal wykazują wysoką nieprzewidywalność.

W 2022 r. nadal największym zainteresowaniem cieszyły się platformy i zabudowy skrzyniowe. W zeszłym roku zarejestrowano 28 225 pojazdów z tej grupy. Spadek ich udziału w ogólnej liczbie rejestracji był jednocyfrowy – 5% r/r. Natomiast udział w rynku tego segmentu zwiększył się z 56% do 60%. Tutaj liderami są: Wielton, Krone, Schmitz Cargobull oraz Kögel.

Drugim najchętniej odbieranym typem naczep i przyczep były furgony, w tym chłodnie i izotermy, choć również one zanotowały spadek o 31% r/r, a udział w rynku tego segmentu zmalał o 5% – obecnie wynosi 16%. Łącznie zarejestrowano 4610 sztuk. Tu królują marki Schmitz Cargobull, Krone i Lamberet.

Na ostatnim miejscu podium uplasowały się wywrotki, których zarejestrowano łącznie 2769 sztuk (spadek o 16% r/r). Udział w rynku tego segmentu zmalał z 10,5% do 10%. Najwięcej pojazdów zarejestrowała marka Bodex (471 sztuk, spadek o 14%), dalej znalazły się Kempf (427 sztuk, wzrost o 11%), Wielton (309 sztuk, spadek o 41%), Feber Inter-Cars (301 sztuk, spadek o 10%) i MEGA (275 sztuk, wzrost o 5%).

Sprzedaż wywrotek MEGA w Polsce w 2022 r.nabrała rozpędu, co pozwoliło firmie w ostatnim kwartale tego roku przejąć w tym sektorze rolę lidera. Biorąc pod uwagę łączną sprzedaż marek Benalu i MEGA (obie spółki są częścią Grupy Benalu-Legras), w segmencie wywrotek Grupa uplasowała się na drugiej pozycji (za firmą Bodex), ex aequo z Kempf (według danych CEPiK).Optiliner

Na polskim rynku najchętniej kupowane były naczepy wywrotki MEGA Light o pojemności 50 m3. Tego typu pojazdy w wersji z klapodrzwiami mogą służyć nie tylko do tradycyjnych zastosowań, jak przewóz płodów rolnych, drobnych kruszyw czy węgla, lecz także do transportu palet. Dzięki wykorzystaniu krzemowo-magnezowych stopów aluminium do budowy skrzyni oraz wysoko wytrzymałościowych stali do produkcji ramy MEGA Light należy do grupy najlżejszych, a zarazem najtrwalszych pojazdów w swojej klasie. W przypadku Benalu prym wiodą dwa modele: najlżejszy w swojej klasie Agriliner oraz najbardziej wszechstronny Optiliner. Poza bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w kraju odnotowujemy także rosnący eksport, chociaż za granicą najchętniej kupowane są pojazdy MEGA Light o pojemności 55 m3 – mówi Michał Brodziński, dyrektor sprzedaży. MEGA Sp. z o.o.

Naczepy MEGA Light można dodatkowo wyposażyć w system pneumatycznego rozładunku GR-2 Heitling lub rodzimy JK-3 MHS II, co pozwala na szybkie i efektywne rozładowanie towaru do silosów lub magazynów oddalonych od miejsca postoju pojazdu.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE