loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Światowa premiera FT SERIES

Na tegorocznych targach Bauma (24-30 października, Monachium) Goldhofer przedstawił m.in. pojazdy serii FT, nowe rozwiązania z serii STEPSTAR (Z) i niskoprofilową oponę CARGOPLUS.

- Wraz z premierową, światową prezentacją w postaci SERII FT chcemy zmienić rynek transportowy na nadchodzące lata. Uniwersalna możliwość łączenia z istniejącymi modułami i akcesoriami Goldhofer oznacza niższe koszty zakupu i otwiera nowe modele biznesowe w zakresie współpracy z partnerami i działalności cross-rent - tłumaczy Robert Steinhauser, wiceprezes ds. sprzedaży i usług transportowych, Goldhofer Aktiengesellschaft.

Goście targowi reprezentujący małe i średnie przedsiębiorstwa interesowali się również pojazdami Goldhofer o niższej ładowności, takimi jak TRAILSTAR i STEPSTAR Z (rodzina STARLINE). Zoptymalizowany środek ciężkości, niska masa własna i inteligentny system mocowania mają zapewniać relatywnie dużą ładowność, krótkie czasy konfiguracji i szybkie cykle transportowe.

Dodatkową atrakcją na stoisku była lekka podłoga TRAFFIDECK GO, łącząca niskie zużycie z optymalnym współczynnikiem tarcia. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również niskoprofilowe opony CARGOPLUS (montowane w różnych pojazdach), które z jednej strony mają gwarantować większą ładowność, a z drugiej obniżać wysokość załadunku. Przekłada się to na możliwość przemieszczania wyższych i cięższych maszyn budowlanych.

Równie duże zainteresowanie wzbudziły inne rozwiązania prezentowane na targach Bauma, takie jak: ARCUS P6, MPA 5 i ADDRIVE 2.0. Dopytywano m.in. o kombinację wózków wleczonych do transportu belek betonowych i innych długich elementów, które można również przekształcić w nośnik łopat turbiny wiatrowej. Spore zaciekawienie budziła dzielona kombinacja PST/SL-E, zademonstrowana w połączeniu z nowym FTV 850. To rozwiązanie pokazało, że kluczowym czynnikiem dla transportu lemieszy nie jest ładowność, ale stabilność.

 

T&M nr 11/2022

Tekst: Michał Jurczak