Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Światowa premiera eActrosa

30 czerwca Mercedes-Benz Trucks będzie świętować światową premierę swojego eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym, przeznaczonego do eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym.

Prezentując ten pierwszy produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy z gwiazdą na masce, Mercedes-Benz Trucks rozpoczyna nową erę oraz podkreśla swoje zdecydowane zaangażowanie w drogowy transport towarowy o lokalnie neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla. Światowa premiera cyfrowa będzie transmitowana w Internecie. Seryjny model eActrosa zaprezentują Karin Rådström, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialna za segment Mercedes-Benz Trucks, oraz Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks. Podczas tego wydarzenia zaprezentują oni zarówno szczegóły techniczne pojazdu, jak i związane z eActrosem usługi cyfrowe wraz z ofertą doradczą dla klientów.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa w fabryce w Wörth am Rhein zaplanowano na drugą połowę bieżącego roku. W procesie przygotowania pojazdu do produkcji seryjnej konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks położyli szczególny nacisk na aspekt „customer co-creation” – ścisłej współpracy z klientami z segmentu samochodów ciężarowych w zakresie rozwoju produktu. Dlatego już w roku 2018 rozpoczęły się intensywne testy prototypowych egzemplarzy eActrosa z udziałem klientów. Dzięki nim eksperci Mercedes-Benz Trucks mogli na wczesnym etapie uwzględnić opinie klientów na temat tej elektrycznej ciężarówki i włączyć je bezpośrednio do procesu rozwoju pojazdu. Od tego czasu prototypy pojazdu pokonały na drogach publicznych już ponad pół miliona kilometrów. Również inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks poddali aActrosa intensywnym testom w celu zapewnienia typowych wysokich standardów Mercedes-Benz.

Andreas von Wallfeld mówi: „Naszą koncepcję ciężkiej elektrycznej ciężarówki zaprezentowaliśmy po raz pierwszy w 2016 r. Zaledwie dwa lata później rozpoczęliśmy intensywne testy jej kompleksowo udoskonalonych prototypów z udziałem naszych uznanych klientów. eActros, którego zaprezentujemy teraz, jest efektem wszystkich naszych doświadczeń zebranych na drogach i na hamowniach, odzwierciedlającym siłę innowacyjności marki Mercedes-Benz w dziedzinie napędów alternatywnych. Pojazd ten jest jednocześnie wynikiem ścisłej i intensywnej współpracy z naszymi klientami. Dzięki intensywnym testom praktycznym wprowadzamy na rynek pojazd w pełni dostosowany do potrzeb klienta wraz z bogatą ofertą usług. Wszyscy z radością oczekujemy jego światowej premiery 30 czerwca”.

 

Ponad dwa lata w praktycznym zastosowaniu u klientów

Od 2018 r. dziesięć prototypów eActrosa sprawdziło się jako tzw. „flota innowacyjna” w ciągłej eksploatacji u różnych klientów w Niemczech i innych krajach europejskich. W dwóch fazach testów niemal 20 klientów testowych używało eActrosa zamiast jednej z konwencjonalnych ciężarówek swojej floty. eActrosy w wersji 18- lub 25-tonowej realizowały ambitne zadania w najróżniejszych branżach. Przewoziły m.in. wymagające chłodzenia artykuły spożywcze w zasilanej elektrycznie skrzyni chłodniczej do sklepów filialnych sieci supermarketów, dostarczały komponenty do produkcji w transporcie zakładowym, obsługiwały wymianę kontenerów na odpady oraz transportowały w zabudowie silosowej popiół lotny do produkcji betonu. Poza Niemcami ciężarówkę z akumulatorowym napędem elektrycznym testowali również klienci w Szwajcarii, Belgii i Holandii.

 

Kierowcy jeżdżący eActrosem są zachwyceni tą elektryczną ciężarówką

Już przed zakończeniem fazy eksploatacji ciągłej prototypów wiadomo, że w ruchu miejskim, na autostradzie i w ruchu podmiejskim eActros nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym pod względem dyspozycyjności i wydajności. Kierowcy chwalą jego dobry moment obrotowy, dostępny w całym zakresie prędkości. Informują również, że samochód jest cichy podczas jazdy; prowadzi się go przyjemnie i spokojnie. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację.

W niektórych kluczowych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu z floty innowacyjnej – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i wyposażenia bezpieczeństwa. Mercedes-Benz Trucks włączy ten pojazd w kompleksowy ekosystem, obejmujący również usługi doradztwa dla klientów w zakresie wszelkich aspektów elektrycznej mobilności.

 

Intensywne testy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Przed uruchomieniem produkcji seryjnej konstruktorzy poddali eActrosa – podobnie jak konwencjonalne ciężarówki – testom, mającym zapewnić mu bezpieczeństwo, wydajność i trwałość. Zarówno układ chłodzenia ładunku, jak i układ klimatyzacji – oba zasilane elektrycznie – działają niezawodnie nie tylko w ekstremalnym upale, ale również w warunkach zimowych. Inżynierowie testowi przeprowadzili również wnikliwe próby zimowe eActrosa, szczególną uwagę zwracając przy tym na charakterystykę działania akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Ponadto eActros poddany został jeszcze innym rodzajom testów, takim jak pomiar hałasu na stanowisku do pomiaru hałasów zewnętrznych i pomiar kompatybilności elektromagnetycznej (EMC), przeprowadzony w specjalnie do tego celu przewidzianej hali testowej. Wyniki testów dowodzą, że eActros nadaje się do codziennego użytku i spełnia wymogi eksploatacyjne.

 

Elektryfikacja ciężarówek Daimler Truck AG oparta na napędzie akumulatorowym i ogniwach paliwowych

Daimler Truck AG wdraża strategię korporacyjną opartą na zrównoważonym rozwoju oraz wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, których eksploatacja podczas jazdy („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2. Już do roku 2022 oferta pojazdów na głównych rynkach zbytu ‒ w Europie, USA i Japonii ‒ ma zawierać seryjnie produkowane pojazdy z elektrycznym napędem akumulatorowym. Od 2027 r. przedsiębiorstwo zamierza też rozszerzyć swą ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Celem nadrzędnym jest transport drogowy neutralny pod względem emisji CO2 do roku 2050.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE