„Green Truck” dla Scanii

Prestiżowy konkurs jest organizowany przez dwa wiodące niemieckie magazyny branżowe.

Przez lata jego ranga rosła, a obecnie jest postrzegany jako miernik wydajności transportu pojazdów długodystansowych w Europie.

„Całkowity sukces” i „wartość dla klienta”, to słowa, które przychodzą mi na myśl w odpowiedzi na wiadomość o kolejnym tytule „Green Truck” dla Scania. To potwierdzenie, że konkurencja w dalszym ciągu jedynie podąża wytyczonym przez nas tropem. Zwycięstwo w tym teście pięć lat z rzędu jest wyczynem, który nie powinien być możliwy, a jednak… zrobiliśmy to! Postrzegam to jako ostateczny dowód na to, jak technologia układu napędowego firmy Scania wspiera naszych klientów w ich dążeniach do osiągnięcia jak najlepszych całkowitych kosztów operacyjnych – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

Konkurs „Green Truck” organizują redakcje niemieckich magazynów branżowych „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Masa każdego zestawu biorącego udział w teście w 2021 r. wynosiła 32 t, a moc pojazdów określono do 430 KM. Długość odcinka testowego drogi na północ od Monachium to 342,8 km. W tym roku średnie spalanie testowanego pojazdu Scania R 410 wyniosło 23,53 l / 100 km. Co więcej, pojazd Scania odnotował też najwyższą średnią prędkość: 80,60 km/h.

Testy „Green Truck” są poddawane rygorystycznej kontroli i odbywają się na drogach publicznych, w  tym autostradach i drogach podmiejskich. Warunki, które mogą mieć wpływ na wyniki, takie jak: ruch uliczny i warunki pogodowe zostały uwzględnione przez użycie pojazdu referencyjnego. Wszystkie pojazdy wyposażono w opony tej samej marki, o takim samym zużyciu i ciśnieniu.

Posiadanie w naszej ofercie najbardziej wydajnych pojazdów ciężarowych to nie tylko część naszego DNA i coś, do czego stale dążymy. To również niezwykle istotna kwestia w walce ze zmianą klimatu i dla osiągnięcia ambitnych celów klimatycznych opartych na nauce. Mimo rozwoju elektryfikacji, wciąż potrzebujemy najwydajniejszych silników spalinowych, aby sięgnąć cele porozumienia paryskiego, do czego jesteśmy zobowiązani – mówi Stefan Dorski.

Scania uważa testy prasowe za bardzo istotny element w procesie swojego rozwoju. Testy mają również ogromne znaczenie dla potencjalnych nabywców pojazdów, ponieważ są przeprowadzane przez niezależnych dziennikarzy. Dla klientów mogą zatem stanowić źródło najistotniejszych informacji na temat pojazdów dostępnych na rynku.

Niektórzy mogą pomyśleć, że pojazdy do testów prasowych są „przygotowane” lub produkowane specjalnie do tego celu – nie są. Są to zwykłe pojazdy ciężarowe, takie jak te, które mogą zamawiać nasi klienci. Są wprawdzie dobrze utrzymane, ale polecam to wszystkim właścicielom ciężarówek. Konkurs „Green Truck” i inne testy prasowe pokazują, że zwycięski pojazd Scania to taki sam pojazd, jaki nasi klienci używają w swoich codziennych zadaniach transportowych – tłumaczy Stefan Dorski.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE