Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Intercars październik

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

BOSCH BX 2024 truck 1170x150

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

onturtle 1150x150 10 2024

Ciepło poproszę!

O ile w mniejszych pojazdach ogrzewanie postojowe uchodzi za miły dodatek, o tyle w większych jest wręcz obowiązkowym elementem wyposażenia.

 

Umożliwia przebywanie i nocowanie w kabinie, gdy na dworze panuje zimno.  

         Generalny podział wygląda w ten sposób, że w mniejszych samochodach, ale także w autobusach stosuje się ogrzewanie wodne, czyli podgrzewające ciecz w układzie chłodzenia i z niej czerpiące ciepło. Najprostsze układy wodne ograniczają się do podgrzewania silnika, co zresztą automatycznie powoduje że nadmuch do kabiny może być ciepły. W ciężarówkach zazwyczaj stosuje się ogrzewanie powietrzne. Powietrze zaczerpnięte z kabiny, ładowni, albo z podwórka jest ogrzewanie i wdmuchiwane do kabiny. W obu rozwiązaniach podstawą jest urządzenie ogrzewające „wodę”, względnie powietrze. Jednym z  systemów ogrzewających tylko powietrze jest Autoterm Planar. Urządzenia pracują na oleju napędowym (system spalinowy), albo na prądzie 230V, albo na gazie, zależy od jego rodzaju.   

         O mocnych stronach ogrzewania postojowego w ciężarówkach pisaliśmy wielokrotnie. W skrócie wymieńmy najbardziej istotne: ciepło i komfort w kabinie, rozpuszczony lód i śnieg na szybach, wycieraczki nieprzymarznięte do szyby.

         – Systemy spalinowe, pomimo wyższego kosztu i bardziej skomplikowanego montażu mają niezaprzeczalną przewagę, jaką jest możliwość korzystania z ogrzewania w każdym miejscu, bez potrzeby podłączania do zewnętrznych źródeł. Świetnie sprawdzają się w samochodach ciężarowych oraz kamperach – komentuje Krzysztof Cieślak, menedżer produktu, instalacje samochodowe i tuning w Inter Carsie.

 

Zalety Defy

Wodne, elektryczne systemy Defa w najprostszej wersji są uruchamianie poprzez podłączenie do prądu, natomiast w rozbudowanych występuje elektroniczny, w pełni zautomatyzowany panel sterujący. Za jego pomocą można ustawić nie tylko godzinę załączenia ogrzewania, ale również godzinę, na którą samochód ma być gotowy do jazdy. Oznacza to, że moduł sterujący uwzględnia różne parametry zewnętrzne m. in. temperaturę powietrza.

Występują różne grzałki silnika w zależności od sposobu montażu. Są to grzałki przepływowe montowane w układzie chłodzenia, montowane w blok silnika, kontaktowe przyklejane lub przykręcane do miski olejowej oraz wkręcane w miejsce korka spustowego oleju. Ważne jest to, że nie mamy możliwości wyboru rodzaju grzałki, ponieważ są one ściśle przypisane przez producenta do konkretnego modelu silnika. Wynika to z konieczności wykluczenia jakiegokolwiek ryzyka uszkodzenia jednostki napędowej poprzez zewnętrzną ingerencję.

 

Zalety Eberspächera

Proste w obsłudze, łatwe w montażu, ekonomiczne, zapewniające wysoki komfort pracy i wypoczynku – to główne cechy powietrznego ogrzewania Eberspächer Airtronic. Urządzenie jest na rynku od kilku lat, a obecnie jego produkcja odbywa się w Polsce. Jak zachwala zespół Eberspaecher sp. z o.o, urządzenie zdobyło opinię niezawodnego, wydajnego i przyjaznego użytkownikowi.

Gama Airtronica odpowiada na zapotrzebowanie rynku pojazdów użytkowych na dodatkowe ogrzewanie postojowe zaczynając od samochodów dostawczych przez ciężarowe, aż do specjalnych zastosowań w maszynach budowlanych, pojazdach specjalnych i kontenerach. Do dyspozycji są agregsaty o mocach grzewczych 2,4 i 5,0 kW. Wspólna koncepcja konstrukcyjna daje możliwość stosowania tych samych elementów w urządzeniach różnej wielkości, co stanowi zaletę m.in. przy ich serwisowaniu. Ułatwiony jest też montaż przez zastosowanie w większości tych samych elementów do zabudowy.

Ogrzewania Airtronic są sprzedawane z nowym elementem włączającym Easy Start Select, który daje płynną regulację urządzenia oraz kontrolę temperatury. Dla bardziej wymagających klientów jest przeznaczony zegar Easy Start Timer zapewniający dodatkowo funkcję włączenia czasowego.

 

Volcano i Snugger

– W naszej ofercie dostępne są samodzielne, powietrzne ogrzewania postojowe Volcano i Snugger – informuje Mateusz Grzesiński, specjalista z Centrum Ogrzewań i Klimatyzacji Postojowych S-HVAC. – Volcano to ogrzewanie do samochodów ciężarowych, busów, przyczep, sprzętu budowlanego i rolniczego. Ogrzewania Snugger są urządzeniami klasy premium, o jakości porównywalnej do produktów Webasto i Eberspächer. Budowane są z komponentów europejskich.

Urządzenia Volcano dostarczają ciepło i utrzymują odpowiednią temperaturę powietrza (odpowiada za to system automatycznego sterowania) dla operatora (kierowcy). Charakteryzują się zwartą konstrukcją, niskim poziomem hałasu, łatwą konserwacją, bezpieczeństwem, systemem autodiagnostyki, niskim poziomem emisji, niskimi kosztami pracy. Pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 2.960 litrów rocznie. Kompaktowe wymiary oraz prosta konstrukcja sprawiają, że montaż urządzenia przebiega szybko, wręcz intuicyjnie. 

Ogrzewania Snugger są montowane z wentylatorów firmy Buehler i świec żarowych Kyocera, obie firmy pochodzą z Europy. Snugger Technologies Co Ltd, wchodzi w skład grupy kapitałowej Kingtec Technogies, światowego lidera w projektowaniu, rozwoju i produkcji urządzeń chłodniczych do transportu tj. do autobusów, pojazdów szynowych, ciężarowych, specjalnych, do jachtów i łodzi. Przy zachowaniu najwyższej jakości produkuje na potrzeby własne oraz wielu znanych marek z Europy, Ameryki i Azji.

Nowością w ofercie Centrum Ogrzewań i Klimatyzacji Postojowych S-HVAC jest moduł zdalnego sterowania DualProMatic, które pozwala administrować ogrzewaniami z poziomu smartfona, za pomocą aplikacji. Program sterujący modułem DualProMatic został tak zaprojektowany, by każdy użytkownik mógł w prosty i intuicyjny sposób sterować ogrzewaniem: ustawić harmonogram pracy, włączyć lub wyłączyć urządzenie.

 

Skylark – kompleksowa obsługa i szkolenia

Centrum Webasto Skylark Polska to warszawska firma zajmująca się sprzedażą i kompleksową obsługą ogrzewań postojowych, zarówno powietrznych jak i wodnych dla każdego rodzaju pojazdów. Działa od ponad 25 lat. O niekwestionowanej pozycji na rynku mogą świadczyć szkolenia organizowane przez Skylark dla zainteresowanych serwisów, po ukończeniu których osoba przeszkolona otrzymuje certyfikat wystawiony przez polskiego przedstawiciela Webasto.

Wieloletnie doświadczenie gwarantuje wysoką jakość i szybką obsługę, dostęp do oryginalnych części zamiennych, oraz aż dwuletnią gwarancję na części Webasto wykorzystane w naprawie. Fachowi doradcy chętnie pomagają klientom wybrać i wycenić specyfikację optymalną do potrzeb. Ponadto można przysłać do firmy Skylark uszkodzone urządzenie, które zostanie zdiagnozowane, naprawione i odesłane w wybrane miejsce. Dzięki temu klient szybko odzyskuje sprawne urządzenie. Zachęcamy również do skorzystania ze sklepu internetowego, gdzie można zakupić kompletne zestawy urządzeń jak i części. Szczegóły dostępne na stronie www.ogrzewania.pl.

T&M nr 10/2017

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE