loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Jurorzy docenili szereg zalet TGX-a związanych z warunkami pracy, komfortem i bezpieczeństwem kierowcy. Celem corocznej nagrody ITOY jest wyróżnienie nowego pojazdu ciężarowego, zaprezentowanego w ostatnich 12 miesiącach, który w istotny sposób przyczynia się do zrównoważonego rozwoju drogowego transportu towarowego. Przy wyborze zwycięzcy jury uwzględnia nowe rozwiązania techniczne i udoskonalenia, a także innowacje mające bezpośredni wpływ na poprawę ekonomiczności, bezpieczeństwa i poszanowania środowiska. ITOY należy do najbardziej prestiżowych trofeów w branży, z początkami sięgającymi jeszcze lat 7o.

– Od ponad pięciu lat zespół firmy MAN miał tylko jeden cel: zaprojektować i wprowadzić na drogi najlepszy dla kierowców i naszych klientów pojazd ciężarowy. Przyznana nam renomowana nagroda jest tego odzwierciedleniem, cel został osiągnięty – powiedział dr Andreas Tostmann, prezes MAN Trucks & Bus, podczas wirtualnej uroczystości wręczenia nagrody.

Przypomnijmy, MAN w lutym zaprezentował publicznie pojazdy obecnej generacji. Od wczesnej wiosny nowe samochody z lwem na atrapie chłodnicy są dostarczane klientom w całej Europie.

 

Zdanie kierowców

Od momentu powstania pierwszych koncepcji pojazdów firma MAN zwracała się regularnie do 300 firm transportowych i 700 kierowców z prośbą o opinię na temat oczekiwań związanych z nowymi ciężarówkami. Odpowiedzi i uwagi zostały uwzględnione przy tworzeniu MAN-ów nowej generacji. Dzięki temu nowe auta jeszcze bardziej koncentrują się na potrzebach przedsiębiorstw w zakresie efektywności wykorzystania pojazdów i zużycia paliwa, a kierowcom zapewniają wyjątkowo ergonomiczne stanowisko pracy, wysoki poziom bezpieczeństwa i idealne warunki do wypoczynku podczas przerw.

Od początku celem tych starań było ułatwienie codziennej pracy kierowcom i przedsiębiorstwom, zwłaszcza w kontekście coraz większych wyzwań, do których należy zaliczyć wzrastający wolumen przewożonych ładunków i równocześnie coraz ostrzejsze wymagania związane z emisją dwutlenku węgla, pogłębiający się deficyt kierowców na rynku i postępująca cyfryzacja procesów logistycznych.

         Nic więc dziwnego, że jurorzy oprócz komfortu jazdy docenili także stanowisko pracy kierowcy, m.in. bardzo dobrą czytelność całkowicie cyfrowo wyświetlanych wskaźników i parametrów. Zwrócili uwagę na intuicyjną obsługę funkcji związanych z jazdą i mediami dzięki nowej, regulowanej, wielofunkcyjnej kierownicy oraz innowacyjnej jednostce sterującej MAN Smart Select. Pozytywnie ocenili ogólny komfort przebywania w nowej kabinie.

 

ON i bezpieczeństwo

         Poza tym podczas jazd testowych osoby związane z ITOY przekonały się o efektywności układu napędowego spełniającego normę Euro 6d. Dzięki silnikowi i kabinie udoskonalonej pod względem aerodynamicznym oraz tempomatowi MAN Efficient Cruise, jeszcze bardziej przewidującemu, opartemu na GPS, jest możliwe ograniczenie zużycia paliwa nawet o 8,2 proc. w stosunku do poprzedniej generacji.

Przedstawiciele MAN-a podkreślają, iż uwadze jury nie umknął wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Liczni „pomocnicy”, tacy jak oparte na radarze układy wspomagania przy skręcaniu i przy zmianie pasa ruchu, układ utrzymania pasa ruchu lub asystent jazdy w korku, ułatwiają pracę kierowcy, a także w istotny sposób przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Eksperci z ITOY uznali nowego MAN-a TGX za bardzo nowoczesny i zaawansowany pojazd również ze względu na niespotykaną w segmencie użytkowym wyjątkową architekturę systemu elektronicznego i związaną z nim ofertą usług cyfrowych.

 

Konkretne przeznaczenie

I jeszcze jedna kwestia. MAN zastosował przy tym nową logikę produktu nastawioną na konkretne przeznaczenie pojazdu. Wykorzystał wieloletnie doświadczenie dotyczące różnych zastosowań i zabudów. MAN-y nowej generacji, wraz z solidną siecią stacji serwisowych i innowacyjnymi usługami cyfrowymi w warsztatach, które mają zapewnić optymalną dostępność pojazdów, tworzą interesujący, kompleksowy pakiet dostosowany do realizacji konkretnego zadania transportowego. Pakiet, który ułatwia pracę i kierowcom, i firmom transportowym.

– Nowy MAN TGX, jako przyszłościowy pojazd ciężarowy, odpowiada na wszystkie potrzeby transportowe dziś i jutro – podsumował Włoch Gianenrico Griffini, przewodniczący ITOY.

 

T&M nr 12/2020

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh