Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Gigant dla francuskiego portu

Specjalnie zaprojektowana do szybkiej i wydajnej obsługi towarów masowych i drobnicy, maszyna Liebherr LH 110M Port Litronic będzie eksploatowana w porcie Villefranche-sur-Saône w regionie Auvergne-Rhône-Alpes, niedaleko Lyonu.

Port Villefranche-sur-Saône znajduje się przy rzekach Rodan-Saona, będąc jednym z kluczowych punktów łączących drogi wodne, drogowe i kolejowe w całej Francji. Końcem grudnia oficjalnie przekazano użytkownikowi maszynę do transportu materiałów marki Liebherr, największą którą jak dotąd dostarczono do Francji. - Poszukiwaliśmy wysokiej jakości, niezawodnej maszyny, która byłaby w stanie zapewnić dobrą obsługę przeładunkową. Ponadto powinna również zapewniać dużą elastyczność, aby sprostać szerokiemu zakresowi różnych wymagań operacyjnych w porcie - podkreśla Florent Dupré, dyrektor zarządzający portu Villefranche-sur-Saône, który klucze do maszyny odebrał z rąk Martina Schickela (dyrektor zarządzający Liebherr-France SAS) i Francka Lafabrie (dyrektor zarządzający Tecmat Service).

 

Spory potencjał

         Każdego dnia w porcie Villefranche-sur-Saône przeładowywana jest szeroka gama różnego rodzaju materiałów, rocznie to nawet ok. 1,85 mln t towarów masowych i drobnicy. Do obsługi wybrano LH 110 M Port, nową maszynę do transportu materiałów, o masie operacyjnej ok. 110 t. Liebherr LH 110M pochodzi z linii produktów Port Equipment. Trafiła do odbiorcy za pośrednictwem lokalnego przedstawiciela Liebherr, firmy Tecmat Service.

LH 110 M Port Litronic zaprojektowano specjalnie do przeładunku towarów masowych i drobnicowych w operacjach przeładunkowych w portach. Zaopatrzono ją w trzynastometrowy wysięgnik kątowy i dwunastometrowe ramię proste, które zapewniają maszynie zasięg do 23,8 m, co pozwala na pokrycie rozległego obszaru roboczego podczas załadunku i rozładunku statków. Podparcie podpory na przednim i tylnym podwoziu ruchomym oraz zoptymalizowany rozkład wagi pomiędzy poszczególnymi częściami maszyny odpowiadają za maksymalną stabilność podczas pracy.

Wyposażenie maszyny obejmuje m.in. standardowy, innowacyjny system odzyskiwania energii Liebherr ERC. To on m.in. ma znaczący wpływ na wydajność, zapewniając większą zdolność przeładunkową i jednocześnie pozwalając na oszczędność energii nawet do 30 proc. Napęd stanowi fabryczna jednostka wysokoprężna, zgodna z proekologiczną normą emisji spalin Stage V, generująca moc maksymalną na poziomie 408 KM.

 

Wygoda pracy i funkcjonalny osprzęt

         Dostawca zwraca uwagę na komfort pracy operatora. Zawieszona  hydraulicznie kabina kierowcy jest relatywnie mocno przeszklona, duże powierzchnie okien zapewniają operatorowi w porcie odpowiedni widok w górę, do przodu i do dołu. Kabinę można przesunąć do przodu nawet o 4 m. po to, aby uzyskać jeszcze lepszy widok, np. przez burty statku. Obsługę ułatwia wielofunkcyjny dżojstik, a także intuicyjny, kolorowy ekran dotykowy.

         Po to, aby tego rodzaju maszynę przeładunkową wykorzystać w sposób optymalny niezbędne jest zastosowanie odpowiedniego osprzętu funkcjonalnego. Zdecydowano się na „akcesoria” specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Liebherr do obsługi portowej. Wyposażenie LH 110 M Port obejmuje m.in. chwytaki GMZ 80 i GMZ 120, do bezpiecznego i szybkiego przeładunku towarów masowych, takich jak ruda, węgiel, piasek, żwir i ziarno. Objętość napełniania chwytaka GMZ 80 wynosi 6 m.sześc. w GMZ 120 ok. 8 m.sześc. Są też chwytaki do drewna GMH 80 i GMH 120.

Aby umożliwić szybką, a przede wszystkim bezpieczną wymianę osprzętu z kabiny operatora, LH 110 M Port posiada szybkozłącze MH 110B LIKUFIX. Jest to w pełni automatyczne system sprzęgający do zawieszanego osprzętu, np. chwytaków.  - Połączenie osprzętu Liebherr specjalnie zaprojektowanego do zamierzonej operacji oraz w pełni automatycznego systemu szybkozłącza pozwoli na maksymalne wykorzystanie LH 110 M, a tym samym większą wydajność przeładunkową w naszym porcie w Villefranche-sur- Saona – zapewnia Florent Dupré.

T&M nr 1/2021

Tekst: Michał Jurczak

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE