uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Zamiast targów, poligon i fabryka

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja maszyn marki ATLAS na poligonie w Ganderkesee.

Uczestniczyli w niej branżowi specjaliści. Swą pierwszą w pełni hydrauliczną koparkę mobilną firma ATLAS przedstawiła już ponad siedemdziesiąt lat temu. Od tego czasu maszyny były wielokrotnie modernizowane, umacniając swą pozycję w branży budowlanej. Obecnie ATLAS oferuje koparki kołowe od 13 t do 23 t w wersji standardowej oraz od 12 do 18 t w wersji z krótkim „ogonem”.

W tym roku szefowie firmy ATLAS zrezygnowali z uczestnictwa w udziału w licznych imprezach targowych (IAA, Innotrans, Bauma). Zamiast tego na poligonie w Ganderkesee zorganizowano imprezy dla klientów oraz wycieczki po sąsiednim zakładzie produkcyjnym. Uczestnikami byli wyłącznie eksperci z branży. Umiejętnie testowali maszyny w warunkach terenowych.

W centrum uwagi znalazła się zwłaszcza koparka samojezdna 160 W o masie roboczej 17,5 t oraz koparka kołowa z krótkim „ogonem” 175 WSR. Odwiedzający byli pod wrażeniem jej mocy i zwrotności, z podwoziem o długości zaledwie czterech metrów i promieniem obrotu „ogona” wynoszącym 1,72 m. Wzrok przyciągał również „Bigfoot” ze swoją ogromną wytrzymałością i zdolnościami terenowymi (podwozie zaprojektowano specjalnie z myślą o pracy na podmokłym gruncie), a ekstremalnie szerokie i duże opony 710/45-26.5 20 PR znacznie zmniejszają nacisk na podłoże.

Kolejnym punktem wydarzeń była wizyta w zakładzie produkcyjnym koparek ATLAS w Ganderkesee. - Udało nam się przekazać wiedzę uczestnikom, a przybyli oni z wieloma pytaniami dotyczącymi koparek mobilnych. Najczęściej dopytywano o walory maszyn, parametry techniczne, ale też szczegóły produkcyjne. Wiele z pytań dotyczyło także innego sprzętu roboczego - mówi Frank Lueken, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu i Projektów Specjalnych, ATLAS.

 

T&M nr 12/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE